• 3
  • 4
2019-04-20, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Har du en årslön på över 128 000 $?

Mer än 3 gånger så mycket. Inte helt ovanligt om man är välutbildad i USA. Det är inte Borlänge vi pratar om.
Citera
2019-04-20, 05:14
Medlem
Du kan komma undan med det även om dom upptäcker det så länge du agerat i god tro och inte rimligen kan förväntas ha upptäckt att du fått för mycket. Då du redan har påtalat det och fått som svar att allt var i sin ordning bör du bara ta det piano. Kanske inte spendera dom, håll på dom så länge du kan. Tillslut blir det kanske värt o sluta för dom jag fick för mycket semesterersättning när jag sluta på mitt förra jobb, dubbelt upp närmare bestämt. Ingen som sagt nåt än...
Citera
2019-04-20, 11:37
Medlem
Krickedixans avatar
Upptäcks det av någon kommer du bli återbetalningsskyldig och det är ju inte
alltid så kul. Det är ditt ansvar att kolla din lönespec varje månad att den är korrekt så det går inte heller att försöka säga att du inget visste eller inte fattade.
Du får betala tillbaka och även små summor är tuffa typ 10 000:-
Citera
2019-04-20, 13:43
Medlem
Det finns en aspekt till, som måhända uppfattas som löjlig av många, men: jobbar du utomlands (jag uppfattar det så att du inte är jänkare) är du representant för ditt fosterland. Blir du uppfattad som oärlig, vilket du kan bli om du blir påkommen, och får svårt med återbetalningen, kastar det en skugga över alla av din nationalitet...
Kanske inte något problem för dig.
Men cashar du in räntan, och är beredd att betala igen de pengar du har fått felaktigt, kan knappast någon klandra dig. Det är ju inte du som aktivt har arbetat för att lura firman.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in