2019-04-19, 17:12
Medlem
Efter ett chockartat uppbrott från en person så har jag mått superdåligt. I dagsläget mår jag bra på dagarna men vaknar fortfarande upp på morgonen med ångest. Jag blir påmind om verkligheten och det känns som en mardröm... Det har gått 5,5 månader sen han lämnade mig, dock fortsatte vi ses lite ett tag därefter så har varit ett väldigt utdraget uppbrott. Nu ses vi inte längre och tänker att ångesten kanske lägger sig övertid men alltså just nu fruktar jag mornarna Drömmer om honom väldigt mycket, typ att vi umgås. Och sen vaknar jag upp helt ensam... Och så börjar jag gråta. Fan alltså
Citera
2019-04-19, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av summerbj
Efter ett chockartat uppbrott från en person så har jag mått superdåligt. I dagsläget mår jag bra på dagarna men vaknar fortfarande upp på morgonen med ångest. Jag blir påmind om verkligheten och det känns som en mardröm... Det har gått 5,5 månader sen han lämnade mig, dock fortsatte vi ses lite ett tag därefter så har varit ett väldigt utdraget uppbrott. Nu ses vi inte längre och tänker att ångesten kanske lägger sig övertid men alltså just nu fruktar jag mornarna Drömmer om honom väldigt mycket, typ att vi umgås. Och sen vaknar jag upp helt ensam... Och så börjar jag gråta. Fan alltså
Ångest e ett helvete lidercsjälv av ångest.jag får mediciner som hjälper.tids nog blir det nog bättre när du träffar nån annan.men gör inte samma misstag som mej å försök vänta ut det prata med nån som fattar vad ångest är det hjälper.fylla å droger hjälper inte ett skit.bryt totalt kontakten med honom bli egoist å enbart tänk på dej själv han skiter ju i dej gör det samma ta bort mobilnummer socialkontakter å bry dej enbart om dej själv lycka till
Citera
2019-04-20, 20:28
Medlem
Det tråkiga med ångest är att man måste kämpa genom det oavsett man vill eller inte. Jag har också problem med ångest, och fått hjälp från psykiatrin med olika övningar som kallas att exponera sig. Det innebär att man gör det som ger dig ångest, för att sakta med säkert ta sig genom ångesten och bli av med den. Jag tror du ligger i en likadan situation. Kontakta psykiatrin och få hjälp därifrån.
Citera
2019-04-24, 18:07
Medlem
Börja träna. Träna som ett förbannat jävla tokhelvete. Men gör det på förmiddagen. Ät mer än du brukar. Kroppen kommer att behöva extra energi. Munska andelen kolhydrater och öka andelen proteiner. Kött och fett är bra. Ris potatis vitt bröd är det inte. Du kan gå ner till så lite som 5-10% kolhydrater, men ta inte bort dem helt. Lägg dig inte och vila under dagen, och lägg dig inte för nstten föränn di känner dig trött. Släck alla lampor en timma innan sängdags. Låt bli mobilen (sätt den på ljudlös) och låt bli tvn. Du skulle kunna läsa en bok i rött ljus. Blått ljus på kvällen är big no-no.

Förhoppningsvis vaknar du med mindre ångest och det är du du kan börja rota i var problemet ligger EGENTLIGEN. Börja prata med någon.
Citera
2019-04-24, 18:07
Medlem
Sluta helt med godis och läskeblask.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här