2019-04-19, 00:10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monti garbi
Jösses, förstår att folk blir avstängda på Flashback, sicket språk..

Det här är tyvärr symboliskt i fall som detta. En user känner sig kränkt över ett modbeslut, blir motbevisad om att denne inte följt enkla riktlinjer och går då i affekt och börjar mest använda invektiv.

Nu svarade jag med exakt samma. Grävde ner mig i samma sandlåda, men faktum kvarstår här. Var är konversationen?
Citera
2019-04-19, 00:13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Vad är det du har emot att säga någon annat inte redan har sagt? Jag ber dig, snälla, pretty please, sluta adressera mig med dina inlägg. Du säger aldrig någonting av värde.
Jag ber dig, för ditt eget bästa, att följa de regler och riktlinjer som finns på forumet i ett fall som detta.
Det kan du inte lasta mig för. Det är bara för dig att tugga i dig. Gör om, gör rätt.
Citera
2019-04-19, 00:24
Medlem
nerdnerds avatar
TS i denna tråd är nog en rätt så typisk foliehatt på KoAT, med sitt okontrollerade temperament, och med sin fundamentala oförståelse för regler öht. Och när då Mod bara utför sitt uppdrag, så reagerar förstås foliehatten med att det måste vara en konspiration.
Citera
2019-04-19, 00:28
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
TS i denna tråd är nog en rätt så typisk foliehatt på KoAT, med sitt okontrollerade temperament, och med sin fundamentala oförståelse för regler öht. Och när då Mod bara utför sitt uppdrag, så reagerar förstås foliehatten med att det måste vara en konspiration.

Ahhh! Nu kommer "foliethatt på KoAT"

Det är en som skall nedkämpas, rättas in i Flashbackledet av duktiga debunkers i KoAT forumet och när det inte duger ska hen skickas till "Flashback"-forumet för övning i takt med drill-saaaaaarjent Tempezzzzzt

Har du postat PM-konversationen?

Sir!, Yes, Sir!

Tillbaks till Flat-Earth-tråden med dig. Bums. Jag förstår varför du trivs i "gason"s forum.
Senast redigerad av Nostradumbass 2019-04-19 kl. 00:31.
Citera
2019-04-19, 00:49
Medlem
0rganets avatar
Var varningen rätt: Ja!! utan tvekan! Detta är ett skitinlägg som bara vill tysta och inte tillföra!
Citat:
Vi har tagit heder och ära av dig för längesen. Alla skrattar åt dig. Det är ungefär som i Alfons Åberg, vi skrattar - och alla här, utom du, vet att det finns sånt som inte syns att det finns!
Mobbare är sååå tråkiga och tillför lika mycket som Maud berikade Sverige med att köpa Nuon..

Är det rätt med en mod i KoAT: NEJ! Orimlig arbetsbörda för denne och tänk på vad denne tvingas läsa, stakars människa!

Förslag stäng delen tills minst tre mods finns (AKTIVA)! Omänskligt!

All heder till gason! Men de utnyttjar dig!
Citera
2019-04-19, 09:19
Medlem
Venators avatar
Inte bara en korrekt moderering och varning utan en föredömlig sådan. Nostradumbass diskuterar inte sakfrågan i tråden utan angriper den andra användaren och försöker förminska denne. Det är att försöka styra diskussionen genom att tysta en annan användare med personangrepp istället för att bemöta med argument. Vederbörande måste verkligen leva i sin egen värld om denne inte inser att detta är trams och OT och inte har ett dugg att göra med om olika delforum ska modereras annorlunda. Att exempelvis skriva i denna tråden att Nostradumbass lever upp till sitt namn hade också varit trams och OT eftersom den handlar om Nostradumbass varning och inte om vederbörande.
Citera
2019-04-19, 09:59
Bannlyst
Nostradumbass har helt rätt. Även jag har fått känna på detta, vilket gör att jag undviker KoAT så gott det går.
Citera
2019-04-19, 10:40
Inte en felaktig varning.
Citera
2019-04-19, 11:02
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
gason bannade mitt andra konto som hade ett par varningar genom åren sedan 2009 när det skapades, alla varningar var från tråden rörande "Q" och han lät "etablissemangskramare" mala på med ad hominems och riktig derail av ämnet, vissa användare har sedan tråden skapats gjort flera tusen inlägg som majoriteten består av försök att deraila.

Gason är en riktigt kass moderator och bör inte moderera i KoAt.
Du kan väl ge något exempel på derails och ad hominems, så folk slipper gissa?

F ö blev du nog inte bannad, utan bara avstängd. Inte samma sak.
Citera
2019-04-25, 21:25
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Du kan väl ge något exempel på derails och ad hominems, så folk slipper gissa? F ö blev du nog inte bannad, utan bara avstängd. Inte samma sak.

Läs trådarna i KoAT.
Citera
2019-04-26, 13:30
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Läs trådarna i KoAT.
Men det gör jag ju. Och du och jag är då ofta inte på samma sida. Iaf blir inte jag bara kallad för vackra saker där. Och när det gäller derails så ifrågasätts det ofta varför debunkers öht skriver i trådarna. (Hint: detta är ett diskussionsforum där det liksom inte är meningen att bara de som har samma åsikt ska samlas.)

Själv anmäler jag alla inlägg som enbart har med sånt där, och inte ett jota i sak, ens med lite generös definition. FB är ju ganska tydliga med att det är OT att skriva om andra medlemmar och deras motiv i trådarna.

Personligen tycker jag att det också borde vara över gränsen, och varning på, att ha med OT i sin signatur som en del gör med permanenta attacker på andra medlemmar. (Iofs är ju en signatur oftast OT även när den ser ut som min.)
Citera
2019-09-25, 05:09
Medlem
Citat:
Ok här har du PM-citatet som gör dig glad:

Om sina egenmäktiga etablissemangskramande offtopic varningar tycker jag han kan komma hit och prata om själv. Men enligt gammal beprövad uttröttningsteknik så kör Tempezzzzzzzzzzzzzt FAQ grejen först och sen kommer moderatorn med listorna.

Hur ska du göra nu då "najas" ska du ta mig eller "gason" i örat?

@gason är en Moderator som sköter sitt jobb perfekt, och om du får en varning av Moderatorn @gason, så har du också gjort dig skyldig till den varning du får och har fått, jag har själv fått varningar av Moderatorer gällande OffTopic Trams 0.03 ... men jag har aldrig någonsin klagat på en Moderator, varför? ... därför att jag anser att Modsen sköter Administratören's forum på ett mycket bra sätt och dessutom anser jag att Modsen är mycket rättvisa och alltid går efter de regler som forumet har uppställda och detta sagda, är baserat på vad jag själv har observerat under en längre tid.

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in