• 1
  • 2
2019-04-18, 21:34
Medlem
Nostradumbasss avatar
Jag har fått varningar at "gason" som jag tycker är helt åt helvete.

Problemet med "gasons" forum är att han är ensam moderator och kan köra Flashbacks nödutgång "trams och off-topic" helt med eget godtycke. Eftersom "gason" är en etablissemangskramare så är han en ytterst usel moderator för "KoAT" - det är så att förespråkare för etablissmanget klarar sig undnan utan varningar medan dom som framför en icke etablissemangsgodkänd ståndpunkt åker på skitvarningar enligt Flashbacks gummiparagraf "Off-topic".

Ta bort alla viktiga trådar från "gason" till forum med andra moderatorer eller så kan ni sätta in en andra moderator i "Konspirationer". Varför slutade alla utom "gason" i "Konspirationer"?

Är "gason" en etablissemangsuppehållande nyttig idiot? Jag tror det. Han modererar helt åt helvete.

Och om "Tempezzzzzzzt" säger har du följt reglerna. Så visst det har jag.

Edit:
"gason" som är etablissemangskramare är ensam moderator i KoAT. Det är helt åt helvete. Spelar ingen roll om det gäller "Flat Earth", "Apollo" eller "Assange"-tråden. Så länge man kramar etablissemangets nödlösningar blir det godtycklig "OT"-varning på Flashback. Det är pissdåligt.
Senast redigerad av Nostradumbass 2019-04-18 kl. 21:48.
Citera
2019-04-18, 21:37
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass

Problemet med "gasons" forum är att han är ensam moderator och kan köra Flashbacks nödutgång "trams och off-topic" helt med eget godtycke. Eftersom "gason" är en etablissemangskramare så är han en ytterst usel moderator för "KoAT" - det är så att förespråkare för etablissmanget klarar sig undnan utan varningar medan dom som framför en icke etablissemangsgodkänd ståndpunkt åker på skitvarningar enligt Flashbacks gummiparagraf "Off-topic".

Ta bort alla viktiga trådar från "gason" till forum med andra moderatorer eller så kan ni sätta in en andra moderator i "Konspirationer". Varför slutade alla utom "gason" i "Konspirationer"?

Är "gason" en etablissemangsuppehållande nyttig idiot? Jag tror det. Han modererar helt åt helvete.

Hur vet du att andra inte får varningar i KoAT?

Men du har absolut rätt i att ingen Mod bör få arbeta ensam.
Citera
2019-04-18, 21:37
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hur vet du att andra inte får varningar i KoAT?

Hur vet du att ingen annan hatar snö? High five, du som också får varningar i KoAT.
Citera
2019-04-18, 21:40
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Hur vet du att ingen annan hatar snö?

Det vet jag inte. Tvärtom, finns olika syn på snö. Jag gillar snö. Vad har det med saken att göra?

Gjorde en edit som ger dig ett rätt.
Citera
2019-04-18, 21:42
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Gjorde en edit som ger dig ett rätt.

Såg den.
Citera
2019-04-18, 21:49
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

FAQ stipulerar att du ska presentera PM-konversationen med aktuell moderator, så nej, det har du inte.

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
Citera
2019-04-18, 21:51
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
FAQ stipulerar att du ska presentera PM-konversationen med aktuell moderator, så nej, det har du inte.

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Din dumma jävel. Jag har haft en PM-konversation med "gason". Den har slutat med "vi kommer inte längre". FAQ stipulerar dock inte att jag ska delge dig den konversationen. Kan du inte bara hålla käften för en gångs skull?
Citera
2019-04-18, 21:54
Medlem
Fistkramps avatar
Har sett en del av hans moderationer här på FB och börjar tro att hen är både ung och okunnig eftersom hen som så ofta slänger trådar i papperskorgen istället för att föra in nya trådar i redan befintliga trådar. Sedan skyller han på sök.

Ja hade sökfunktionen fungerat som en sökfunktionen så ja visst, men det gör det inte och kommer aldrig att göra så länge FB körs med det nu antika BBS systemet.

Så till alla moderater. För in nya trådar i redan befintliga trådar istället för att papperskorga dom. Hur svårt ska det vara? Ni är väl inte moderater som har i uppdrag att månskåda eller? Skärpning.
Citera
2019-04-18, 22:23
Medlem
najass avatar
Citat:
Din dumma jävel. Jag har haft en PM-konversation med "gason". Den har slutat med "vi kommer inte längre". FAQ stipulerar dock inte att jag ska delge dig den konversationen. Kan du inte bara hålla käften för en gångs skull?

Från FAQ:en:
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Är du missnöjd med ett beslut, ....

....Skulle detta inte fungera, dvs att du har diskuterat med moderatorn men inte kommer längre, eller att moderatorn inte svarat på ett dygn så starta en tråd i delforumet Flashback. Följ följande mall:

a) specificera vad du är missnöjd med redan i rubriken
b) förklara i trådstarten bakgrunden och på vilket sätt du anser moderatoråtgärden var felaktig
c) inkludera PM-konversationen med moderatorn
d) inkludera eventuella länkar (om möjligt)

....admin4
Citera
2019-04-18, 22:24
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Från FAQ:en:
Jag kan PM:a dig konversationen. Blir du glad då?
Citera
2019-04-18, 22:25
Medlem
najass avatar
Citat:
Jag kan PM:a dig konversationen. Blir du glad då?

Nej, det tror väl fan att jag inte blir? Vad ska jag med den till? Hela vitsen är att den ska in i trådstarten så alla kan se hur konversationen har gått. I denna publika tråd alltså.
Citera
2019-04-18, 22:29
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nej, det tror väl fan att jag inte blir? Vad ska jag med den till? Hela vitsen är att den ska in i trådstarten så alla kan se hur konversationen har gått. I denna publika tråd alltså.

Ok här har du PM-citatet som gör dig glad:

Citat:
Ursprungligen postat av gason
För all del, starta en "gnälltråd", jag tror inte vi kommer så mycket längre än så här.
mvh
gason, moderator i KoAT

Om sina egenmäktiga etablissemangskramande offtopic varningar tycker jag han kan komma hit och prata om själv. Men enligt gammal beprövad uttröttningsteknik så kör Tempezzzzzzzzzzzzzt FAQ grejen först och sen kommer moderatorn med listorna.

Hur ska du göra nu då "najas" ska du ta mig eller "gason" i örat?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in