2019-04-17, 20:09
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=T_MOqHyCUEc

SEGA verkar ha trashat NINTENDO en hel del, hur kommer det sig att man inte ser detta oftare?
Är det för att det blivit vanligare med stämningar och sådant?
Citera
2019-04-17, 20:15
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldNux
https://www.youtube.com/watch?v=T_MOqHyCUEc

SEGA verkar ha trashat NINTENDO en hel del, hur kommer det sig att man inte ser detta oftare?
Är det för att det blivit vanligare med stämningar och sådant?

Så vitt jag vet är det inte lika enkelt att stämma nån i Sverige.
Citera
2019-04-17, 21:04
Medlem
swedeccpos avatar
Att talar ner sina konkurrenter offentligt är inte vanligt i Sverige. Detta sker mellan beslutsfattare och medarbetare företag i mellan.

Vanligaste sättet att snacka skit om konkurrenter är att bjuda kunden på ishockeymatcher, utekvällar, julbord och annat, efter ett tag blir man väldigt bundits och på sådant sätt börjar kunden snacka skit om konkurrenten då konkurrenten vanligtvis inte bjuder på dessa evenemang och upplevelser. Detta är vanligt förekommande men inte acceptabelt.
Citera
2019-04-17, 21:05
Känns som det hör till det förgångna att trasha andra företag, idag får man inte vara kaxiga utan man ska vara kaxig genom att faktiskt erbjuda bra produkter.
Om du är ett dåligt företag idag med dålig etik och moral kommer man inte långt. Ett bra exempel på det idag är Polymega console som trashar andra företag utan att ha visat upp sin produkt ännu.
Citera
2019-04-17, 22:30
Medlem
BenDaviss avatar
Karamellkungen fick en kaxig konkurrent runt 2008 med namnet Godisprinsen. De skrev t.ex. ”Tronföljaren” på sina påsar och verkade dyka upp i fler och fler butiker fort.

Karamellkungen stämde Godisprinsen, men sen köpte Karamellkungen upp Godisprinsen så jag vet inte vad som hände med den stämningen.

Flera år senare gick det knackigt för Karamellkungen och hela bolaget köptes upp av Godisprinsens grundare. Så jag antar att prinsen vann tillslut och blev kungen av lösgodis.
Citera
2019-04-18, 00:00
Medlem
Winning with integrity
Citera
2019-04-18, 00:14
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Kanske kan en krögare betala stökiga gäster för att gå på grannkrogen och bråka.

Eller betala bråkmakare för att ställa till rabalder i kön till konkurentstället.
Citera
2019-04-18, 06:50
Medlem
sommarlovs avatar
Vill du som kund ha något med ett företag som påvisar andras brister eller sina egna fördelar?
Citera
2019-04-18, 14:40
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Jag tror att man faktiskt riskerar att bryta mot marknadsföringslagen om man gör det. Inte för att skulle vara i sig förbjudet att trasha en kokurrent, men därför att man måste kunna påvisa att det som sägs i reklamen är sant.
Citera
2019-04-18, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Karamellkungen fick en kaxig konkurrent runt 2008 med namnet Godisprinsen. De skrev t.ex. ”Tronföljaren” på sina påsar och verkade dyka upp i fler och fler butiker fort.

Karamellkungen stämde Godisprinsen, men sen köpte Karamellkungen upp Godisprinsen så jag vet inte vad som hände med den stämningen.

Flera år senare gick det knackigt för Karamellkungen och hela bolaget köptes upp av Godisprinsens grundare. Så jag antar att prinsen vann tillslut och blev kungen av lösgodis.

Det där sista är rent påhitt.
Godisprinsens grundare har inte köpt upp karamellkungen,
Citera
2019-04-23, 11:44
Medlem
Finns ju ingen direkt konkurrens. De som arbetar i branschen, i stort sett vilken bransch som helst, tillhör samma krets av personer som umgås privat och fixar in varandra både här och där. De som arbetar på ena företag skiter väl fullständigt hur det går för företaget, går det dåligt söker de sig till nån konkurrent, då vill man inte gärna ha en historik av trashande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in