2011-04-01, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astraea
Nu nojar jag mig säkert i onödan... men varför har flera skrivit att man måste ta med sig och visa upp kallelsen? Jag har ju ingen, jag fick min i email. Måste jag skriva ut den och ta med den eller vad är det frågan om?
I min kallelse står det att det räcker med legitimation, blyertspenna, linjal och sudd. Kan jag lita på det?

Jag har skrivit två gånger tidigare och de har inte frågat om kallelse någon av gångerna, så det är nog lugna puckar ska du se. Brukar dock skriva ut och ta med i alla fall, mest för att inte råka glömma vilken sal jag ska till

Skadar ju inte att ta med.
Senast redigerad av TheTalisman 2011-04-01 kl. 08:04.
Citera
2011-04-01, 08:15
Medlem
Astraeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTalisman
Jag har skrivit två gånger tidigare och de har inte frågat om kallelse någon av gångerna, så det är nog lugna puckar ska du se. Brukar dock skriva ut och ta med i alla fall, mest för att inte råka glömma vilken sal jag ska till

Skadar ju inte att ta med.
Aha, okej. Då tar jag nog med den för säkerhets skull. Tack!
Citera
2011-04-01, 08:47
Medlem
Hertig-Af-Wermas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fidelhi
Så som jag tolkar frågan får man bara veta hur många volymprocent av lösningen som är såpa respektive vatten. Det framgår alltså inte på något sätt hur stor volym själva burken har. Och för att svara på frågan måste man veta både burkens och lösningens volym. Man kan möjligtvis räkna ut lösningens volym, men inte burkens. Information saknas. Eftersom det är tidsslöseri att börja räkna (på provet), så struntar jag i det just nu. Därav, svar E.

Rätta mig om jag missförstått.

Alldeles korrekt, inte i någon av uppgifter framgår volymen på burken, vilket fordras för att beräkna hur stor andel av burken som utgörs av den nya volymen på lösningen.
Citera
2011-04-01, 08:50
Medlem
Hertig-Af-Wermas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marceau
Då har jag 2.0 med några poängs marginal. Verkar väl inte alls omöjligt?

Det verkar fullt möjligt, men du måste nog ha lite tur också Lycka till!
Citera
2011-04-01, 08:51
Medlem
Hertig-Af-Wermas avatar
Hur känner sig alla i tråden inför imorgon? Peppade? Pluggat för lite/alldeles lagom?

Det börjar pirra i magen nu för min egen del
Citera
2011-04-01, 08:52
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nissekatt
Intressant att du fick lägre andra gången, man brukar ju oftast höja sig! Har du nån aning om vad det berodde på?

Det berodde på att jag tränat mindre, och första gången fick jag 17 eller 18 på DTK.

Så när jag gjorde den andra gången, gjorde jag den blixtsnabbt, kändes urlätt, och jag var bäst i världen.

Men jag var för självsäker och fick 11 eller 12 typ. Lite förbannad jag var på mig själv efteråt.
Citera
2011-04-01, 11:17
Medlem
DeusSanctis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hertig-Af-Werma
Hur känner sig alla i tråden inför imorgon? Peppade? Pluggat för lite/alldeles lagom?

Jag har gjort gamla prov men inte pluggat, ska lära mig gymnasiematten inatt så man inte hinner glömma av den.
Nervös också, det skulle fan vara världens dråpslag mot mitt ego om jag fick under 1.9 vilket jag skulle gissa på är 50/50, kanske. Men det kanske jag skulle må bra av, att veta hut.

Är det smart att dopa sig med kaffe eller är det bättre att låta bli om hjärnan skulle gå upp för högt i varv då? Min gör det ibland.
Citera
2011-04-01, 11:21
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hertig-Af-Werma

Tror nog att jag har pluggat aldeles lagom för att höja mig till 1,5-1,6.
Fram tills imorgon så slappnar jag av och tar det lugnt så ska det nog gå vägen.
Citera
2011-04-01, 11:36
Medlem
Hej gott folk!

Jag gör det imorgon och undrar hur ni skulle förbereda om ni var som jag. Jag tänkte plugga kanske runt 5h idag. Matten är jag ganska bra på (dock inte alla rätt). Eng helt ok. Sve läs lite sämre än eng. Och sen kommer de sve orden är där är det fail! Är väl medveten om att jag inte kan plugga in några större mängder ord sista kvällen. Möjligen 100-200 men det känns inte lönt. Har gjort ordprov runt 10 ggr. (I mitt fall borde jag gjort det runt 300 ggr men w/e)

Vad (vilken/vilka delar) hade ni lagt er energi på (dessa 5 timmar)?

Kan tillägga att jag gjort provet en gång innan och vet hur det är uppbyggd, tidspressen etc..

Tack

Lycka till imorgon
Senast redigerad av SilverAudi 2011-04-01 kl. 11:39.
Citera
2011-04-01, 11:51
Medlem
Iveccs avatar
Fascinerande hur högskoleprovseliten verkar samla sig här, jag tror till och mer fler har påstått sig få 2.0 i den här tråden än vad som är redovisat av högskoleverket
Citera
2011-04-01, 11:54
Medlem
DemonDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverAudi
Är väl medveten om att jag inte kan plugga in några större mängder ord sista kvällen. Möjligen 100-200 men det känns inte lönt. Har gjort ordprov runt 10 ggr. (I mitt fall borde jag gjort det runt 300 ggr men w/e)

Vad (vilken/vilka delar) hade ni lagt er energi på (dessa 5 timmar)?

Satsa på morfem kanske? De kan hjälpa dig plocka i alla fall några extrapoäng om du använder dem till att lista ut vad några okända ord betyder.
Citera
2011-04-01, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivecc
Fascinerande hur högskoleprovseliten verkar samla sig här, jag tror till och mer fler har påstått sig få 2.0 i den här tråden än vad som är redovisat av högskoleverket

Haha...kan vara sant

Citat:
Ursprungligen postat av DemonDuck
Satsa på morfem kanske? De kan hjälpa dig plocka i alla fall några extrapoäng om du använder dem till att lista ut vad några okända ord betyder.

Stort tack =)

Fler förslag någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in