2008-04-25, 17:58
Medlem
ti4s avatar
Fan vad vidrigt... EN YNKA poäng ifrån 2,0.... blä
Citera
2008-04-25, 18:13
Medlem
xploddans avatar
1,5....

Höjde från 1,4 i höstas.

Hade dock hoppats på 1,6... var 2 poäng ifrån. Men känner mig rätt nöjd ändå.
Citera
2008-04-25, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carousel
Att lägga så många timmar och "bara" få 96 berkar rätt kasst ^^
Var du verkligen seriös under de timmar du jobbade?

En jättebra höjning, vad fan babblar du om egentligen?

Fick själv 1.6
Citera
2008-04-25, 20:12
Medlem
Jag är ganska säker på att jag fick 80p vilket precis räcker till 1.3. Saken är den att jag glömde att föra över den första NOG-frågan till den oranga lappen som man tog med sig hem. Får jag rätt på den (vilket jag är 90% säker på) så får jag 1.3.
Citera
2008-04-25, 23:31
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ti4

Grymt!

Fick själv 1.6. Andra gången jag gjorde det, fick 1.3 första gången. Inget pluggande inför någon av gångerna.
Citera
2008-04-26, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xstar
Veckans sämsta kommentar. Vet du något om högskoleprovet överhuvudtaget? "Bara" 96p är ett grymt resultat, bättre än 94% som skriver provet och killens höjning är en ganska fantastisk sådan. Gå och krepera under en sten eller nåt.

Jo, men ALLA som jag känner som har gjort hp (15+pers) har fått 1,7+ utan mer förberedlser än max ett par h. HP är inte svårt, hur du än vrider och vänder på det.
DTK/NOG/ENG/LÄS kräver inga större kunskaper. Man behöver inte vara särskilt begåvad för att ha 1/2 fel på varje del. Genom att bara läsa igenom ett hp (~2h) så att man sett strukturen.

Det är ORD som är något att bita i, men med ett hyffsat ordförråd så borde man inte ha alltför stora problem.

Att man är bättre än 94% säger inte så mycket faktiskt. Då jag gjorde kändes det som om de flesta hade koll på någonting alls. Vi var 30 som gjorde i den salen jag satt i. 20+ av dem klarade inte av att sätta sig på rätt plats utan tillsägelse. Folk sa alla möjliga triviala frågor, skrev på fel blanket etc. Allt utom 2,0 är inget att stoltsera med direkt.
Senast redigerad av carousel 2008-04-26 kl. 00:21.
Citera
2008-04-26, 00:47
Medlem
dr_strangeloves avatar
Citat:
Jo, men ALLA som jag känner som har gjort hp (15+pers) har fått 1,7+ utan mer förberedlser än max ett par h. HP är inte svårt, hur du än vrider och vänder på det.
DTK/NOG/ENG/LÄS kräver inga större kunskaper. Man behöver inte vara särskilt begåvad för att ha 1/2 fel på varje del. Genom att bara läsa igenom ett hp (~2h) så att man sett strukturen.

Det är ORD som är något att bita i, men med ett hyffsat ordförråd så borde man inte ha alltför stora problem.

Att man är bättre än 94% säger inte så mycket faktiskt. Då jag gjorde kändes det som om de flesta hade koll på någonting alls. Vi var 30 som gjorde i den salen jag satt i. 20+ av dem klarade inte av att sätta sig på rätt plats utan tillsägelse. Folk sa alla möjliga triviala frågor, skrev på fel blanket etc. Allt utom 2,0 är inget att stoltsera med direkt.

Wow! Du måste vara något slags geni. Du är inte bara grym på HP utan besitter även (baserat på dina inlägg i tråden) grymma people skills och fingerspitzgefuhl. Att du inte blivit utsett dig till FN:s generalsekreterare än är ett mysterium.
Citera
2008-04-26, 12:04
Medlem
Det var snarare vad jag sa att jag inte var HP är inte svårt. Man kan få "högt" även om man inte är speciellt begåvad.
Citera
2008-04-26, 14:10
Medlem
Xstars avatar
Citat:
Det var snarare vad jag sa att jag inte var HP är inte svårt. Man kan få "högt" även om man inte är speciellt begåvad.

Begåvning är en relativ storhet. Om man får bättre än 94% av provskrivarna är man per definition begåvad. För att vara förment intellektuell är du förvånansvärt dålig på logiska resonemang.

Vad fick ni själv på HP, ers höghet?
Citera
2008-04-26, 14:21
Medlem
Magruders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ti4

I feel your pain, fick samma resultat..
Citera
2008-04-26, 16:07
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xstar
Begåvning är en relativ storhet. Om man får bättre än 94% av provskrivarna är man per definition begåvad. För att vara förment intellektuell är du förvånansvärt dålig på logiska resonemang.

Vad fick ni själv på HP, ers höghet?
Han fick ju naturligtvis full pott, något annat vore ju otänkbart.
Citera
2008-04-26, 18:51
Medlem
1,8 / 1,9. Får se om jag överförde allting rätt.

Att vara bättre än 94% av en en grupp betyder inte att man är begåvad per definition. Det beror på vad det är för grupp.

Ex: Om vi gör ett matteprov ex, Nationella provet på Matte C eller liknande.
Grupp 1: Min klass
Grupp 2: Alla på skolan

Det kommer vara en stor skillnad på antal poäng man kommer att behöva för att tillhöra top 90% i de olika grupperna.
I grupp 1, måste jag i stort sätt spika provet för att vara top 2 av 25 elever.
I grupp 2, har jag råd att göra en hel del fel eftersom jag bara behöver vara top 80 av 800 elever.

Så gruppens sammansättning är allt.
Senast redigerad av carousel 2008-04-26 kl. 18:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in