2007-10-19, 09:21
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostkid
Då gäller det bara att utifrån vad du skrivit på forumet lista ut var du bor samt var källaren är. Sen är det bara att med hjälp utav resten av forumet (UE forumet framförallt) bryta sig in i källaren och ta fotokopior på proven...
Klarar jag detta utan att åka fast så förtjänar jag väl ändå 2.0

För att hålla mig på topic - Jag håller på och läser lösningstekniker och strategier för fulla muggar. Vet inte om det hjälper överdrivet mycket, men det känns lite tryggare att förbereda sig.

Problemet är väl bara att de flesta högskolor och universitet har ett flertal hus med ett flertal källare och ett flertal förråd placerade i dessa källare...

Citera
2007-10-19, 17:52
Medlem
Lostkids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Problemet är väl bara att de flesta högskolor och universitet har ett flertal hus med ett flertal källare och ett flertal förråd placerade i dessa källare...

Jag har ju en vecka på mig

Någon som har en aktuell länk till ordtestet, den på förstasidan är död.
Och har ni andra länkar som kan vara av intresse så är det också välkommet från min sida.

Hade en massa högskoleprovsguider, ordtest osv. som bokmärken på gamla datorn men den spontandog en vacker dag i somras.
Citera
2007-10-22, 20:17
Medlem
Lostkids avatar
Det var inte svårare än att leta lite nogrannare. Här är en bra (uppenbar) länk iallafall!
https://www.studera.nu/hogskoleprovet/forberedelserochtips/interaktivaovningsprov.339.html
Citera
2007-10-22, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Igår levererades proven och jag har låst in mina vagnar i källaren...

Förtydligande: Bry er inte om att kontakta mig om att köpa prov. Jag säljer inte några prov. Jag vill bara retas lite

Vad spännande!
Citera
2007-10-22, 21:27
Medlem
JazzforMiless avatar
Slightly off topic, men är provrultaten offentliga handlingar? Finns det således ett register med samtliga provtagare samt deras resultat sorterade efter namn?

On topic: Finns det en svenskadel där man behöver skriva kladd+renskriva? Hörde det mumlas något om det men orkade inte fråga närmare.
Citera
2007-10-22, 21:31
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzforMiles
Slightly off topic, men är provrultaten offentliga handlingar? Finns det således ett register med samtliga provtagare samt deras resultat sorterade efter namn?

De är offentliga. Tidningarna använder detta och kör då och då med "dessa skrev bäst i din ort" eller "det här har kändisarna skrivit" eller andra listor som de begärt ut och sen kränger somom de vore högkvalitativa alster av grävande journalistisk.

Citat:
On topic: Finns det en svenskadel där man behöver skriva kladd+renskriva? Hörde det mumlas något om det men orkade inte fråga närmare.

Nä, flersvalsfrågor rakt igenom. Däremot får du nog ett kladdpapper ifall du vill kladda. Enligt mig mer användbart i DTK och NOG än LÄS.
Citera
2007-10-22, 21:35
Medlem
JazzforMiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
De är offentliga. Tidningarna använder detta och kör då och då med "dessa skrev bäst i din ort" eller "det här har kändisarna skrivit" eller andra listor som de begärt ut och sen kränger somom de vore högkvalitativa alster av grävande journalistisk.

Nä, flersvalsfrågor rakt igenom. Däremot får du nog ett kladdpapper ifall du vill kladda. Enligt mig mer användbart i DTK och NOG än LÄS.

Tack för svar! Ponera att jag vill få reda på vad min klasskamrat fick på provet från förra året, hur går jag till väga för att få fram informationen?

Ah, skönt det, tyckte att det lät väldigt konstigt då alla frågor jag sett är rätt/fel och således inte "konstnärligt bedömningsbara", vilket förövrigt bara skulle motverka provets syfte.
Citera
2007-10-22, 22:01
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzforMiles
Tack för svar! Ponera att jag vill få reda på vad min klasskamrat fick på provet från förra året, hur går jag till väga för att få fram informationen?

Kanske finns det här http://www.flashback.org/showpost.php?p=7308076&postcount=386

Annars är det nog Umeå universitet du ska ringa och fråga.
Citera
2007-10-22, 22:08
Medlem
Rubzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TTK

man får inget kladdpapper men du får kladda hur mycket du vill i själva provet
Citera
2007-10-23, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubz
man får inget kladdpapper men du får kladda hur mycket du vill i själva provet
Precis! Man får nämligen svarsformuläret separat!
Citera
2007-10-23, 16:24
Medlem
Ska göra det för första gången nu på lördag. Tror jag kommer fixa hyfsat på allt förutom NOG. Satt och kollade lite på gamla prov nu och satan vad svårt det verkar.

Nån som har nåt tips för att komma in i tänket?
Citera
2007-10-23, 18:02
Medlem
frosses avatar
Hur mkt får man i poäng om man klarar allt, men kuggar NOG helt?

En sak till, ponera att man inte är behörig till högskolan. kan man fortfarande göra provet och få sitt resultat godkänt för att sen plugga upp ev ämnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in