2010-11-12, 22:52
  #10189
Medlem
storolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flow91
Känns som att normeringstabellen blir värre för varje gång. :/

samma som förra året!!
Citera
2010-11-12, 23:14
  #10190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flow91
Känns som att normeringstabellen blir värre för varje gång. :/
Tror det är för att fler och fler börjat plugga inför provet.
Citera
2010-11-12, 23:21
  #10191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarto
Hur länge ska denna lögn fortgå? Jag fick 19/20 på LÄS, jag fick MVG i Svenska A och B och jag har läst ett tredjespråk till och med steg 7 och jag läser på högskola idag och har aldrig haft problem eller varit på gränsen till att misslyckas (med misslyckas menar jag nära IG, behöva avbryta utbildningen osv). Och ändå fick jag bara 13/40 på ORD-delen. Så nej, den språkliga delen av hjärnan behövs inte nödvändigtvis för att tillgodogöra sig högre undervisning. I alla fall inte i så stor omfattning som vissa menar.
Kanske för den som vill bli författare, tillhöra kultureliten eller liknande, men det finns många utbildningar där ett så avancerat ordförråd som HP:s är helt eller näst intill helt irrelevant. Punkt.

Men Klarto bara lägg ner för fan, högskoleprovet är inte perfekt. Det är helt omöjligt att skapa något sorts perfekt prov.
Vad sägs om att börja läsa mera och förbättra ditt ordförråd istället för att lipa? 13/40 är ju nästan kriminellt dåligt. Tror till och med en invandrare med halvtaskig svenska skulle kunna få mer än det.
Citera
2010-11-13, 12:52
  #10192
Medlem
SodRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyyper
Men Klarto bara lägg ner för fan, högskoleprovet är inte perfekt. Det är helt omöjligt att skapa något sorts perfekt prov.
Vad sägs om att börja läsa mera och förbättra ditt ordförråd istället för att lipa? 13/40 är ju nästan kriminellt dåligt. Tror till och med en invandrare med halvtaskig svenska skulle kunna få mer än det.

Håller med. Han kanske är bra på att "plugga" språk på skolan, men hur mycket skönlitterärt privat läser du klarto? Om du läser böcker på en regelbunden basis kommer du säkerligen förbättra ditt förråd av svåra ord.
Citera
2010-11-13, 13:29
  #10193
Medlem
19109216s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jooplin
Vore otroligt intressant att få reda på hur många "1,6 : or" som inte kom in... Någon som vet om det finns någon statistik över hur många med "lägsta resultat" som bortlottats?

Det enklaste vore att maila lärosätet och fråga
Citera
2010-11-13, 14:20
  #10194
Medlem
När får man resultatet?
Citera
2010-11-13, 15:10
  #10195
Medlem
storolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chchch3
När får man resultatet?

snart !!!
Citera
2010-11-14, 11:47
  #10196
Medlem
manzanaress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chchch3
När får man resultatet?

Citat:
Ursprungligen postat av storolen
snart !!!
Nästa helg är det väl?
Citera
2010-11-14, 12:03
  #10197
Medlem
applet2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manzanares
Nästa helg är det väl?

Med tanke på att normeringstabellen är klar så borde resultatet finnas i början av veckan som kommer. Jag tror det kommer imorgon.

Lycka till allesammans!
Citera
2010-11-14, 12:53
  #10198
Medlem
Steve-Os avatar
Nervositeten är fan total nu....hoppas verkligen resultatet kommer imorgon så det går över.
Citera
2010-11-14, 13:34
  #10199
Medlem
Mathematics1s avatar
finns det ngn engelsk motsvarighet till svd:s under strecket? har kollat guardian, economist, times, bbc osv., men det mesta där verkar vara nyheter och inget ELF-material.
Citera
2010-11-14, 14:42
  #10200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mathematics1
finns det ngn engelsk motsvarighet till svd:s under strecket? har kollat guardian, economist, times, bbc osv., men det mesta där verkar vara nyheter och inget ELF-material.
Jag efterlyser också detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in