2010-10-23, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
Kant. Pälsbrämat är när det är päls typ längst ut på jackärmen, eller runt jackhuvan. På kanten, så att säga. Själv sydde jag en pälsbrämad tunika under mina lajvardagar på gymnasiet...
Jag körde en fuling och antog direkt att bräm och engelskans 'brim' var besläktat, och där betyder det ju kant/brätte.

Citat:
Ursprungligen postat av Mandelmusen
Den var ju jättelätt. Frågan lyder: Hur stor andel av de plockade svamparna var kantareller?

Förstå påståenden ger ju den informationen med råge. Alltså är A rätt.
Den andra tjejen plockade ju också svamp? Jag orkade inte lösa den fullt ut, men tillsammans får man ju alla totala andelar runt samma mängd, så C bör vara rätt.
Citera
2010-10-23, 19:05
Medlem
Carelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashinto
A+C.
Eftersom du inte vet förhållandet mellan deras svampantal kan du inte svara A. Jag svarade visserligen också A, men kom på det efter att ha lämnat in det.

Person 1 plockar 10000000000 svampar, varav 1/3 är soppar. Person 2 plockar 6 svampar varav 1/6 är soppar. Jämför det med när båda personerna plockar 6 svampar var.
Citera
2010-10-23, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
grattis till det, 101 poäng är jävligt starkt!

Får jag 1.4 kommer jag skryta så jävla hårt till min polare som gick ut med så mycket bättre betyg än mig men bara skrev 0.4 typ på HP

tack! är toknöjd faktiskt! men blir ändå lite besviken om det inte räcker till 1.8
Citera
2010-10-23, 19:07
Medlem
Thundermans avatar
En intressant sak

Fattade någon aktieartikeln på LÄS? Jag fattade inte ett skit, någon som gjorde?
Citera
Avstängd
Dorian, det där är väl bra resultat?
Jag vet inte hur det värderas dock, om det bara är varje rätt för varje fråga eller om vissa kortare delar har större poäng.

Undrar varför det står på text-tv att block två inte är med på provet. De måste mena facit för jag gjorde då block två. Tyvärr så sket det sig big time på Matematiken/geometri etc.
I övrigt gick det som en klocka. Hoppas att det räcker för att komma in på mina kurser i alla fall
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashinto
A+B.
Hur kan det vara A + B? Har för mig att B var något i stil med "Sopparna är 3 gånger fler än kantarellerna" eller något liknande.
Nu kommer jag inte ihåg huvudfrågan, men de gav väl inga andelvärden?
Citera
Medlem
TheJesuss avatar
NOG: 22/22
ELF: 19/20
ORD: 38/40
DTK: 16/20
LÄS: 18/20
113. Aptrött, nervös. Nu nöjd.
Citera
2010-10-23, 19:09
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mulle-migge
hur gjorde ni på block 2? jag kryssade ett snyggt mönster på 10 minuter och stirrade på klockan resten av tiden. Kände att jag inte pallade lägga energi på något som inte räknades, känner att det är lite dålig stil men vafan jag var nog inte den enda

Att jag inte tänkte på att göra ett mönster

Jag kryssade i helt random sen låg jag över bänken och vilade resten av tiden. Var skönt

När de andra såg jätte slitna ut var jag som mest utvilad
Citera
Medlem
Biochems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Undrar varför det står på text-tv att block två inte är med på provet. De måste mena facit för jag gjorde då block två. Tyvärr så sket det sig big time på Matematiken/geometri etc.
I övrigt gick det som en klocka. Hoppas att det räcker för att komma in på mina kurser i alla fall

Block 2 räknas inte eftersom det var ett utprovningsblock.
Citera
Medlem
jäjgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swebonny
Hur kan det vara A + B? Har för mig att B var något i stil med "Sopparna är 3 gånger fler än kantarellerna" eller något liknande.
Nu kommer jag inte ihåg huvudfrågan, men de gav väl inga andelvärden?

B var "Monica har plockat 75 fler än Emma", eller nått i den stilen. Man fick iallfall siffror, och använde man förhållandet kunde man räkna fram hur många kantareller och soppar de plockat tillsammans, och då vet man hur stor andel som är kantareller.

Citera
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
En intressant sak

Fattade någon aktieartikeln på LÄS? Jag fattade inte ett skit, någon som gjorde?
Jag. https://www.flashback.org/sp26317779
Citera
2010-10-23, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
En intressant sak

Var jävligt trött när jag läste den, men enligt min rättning fick jag alla rätt där(fråga 13-16)?

Hur det gick till vet jag inte, måste haft lite tur
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in