2008-02-17, 14:04
Bannlyst
Jag ska skriva provet nu i april för första gången som 18-åring. Målet är att efter 3 prov få ca 1.7-1.9.

Jag fixar all delar bra med endast enstaka fel förutom ORD och LÄS, på ord ligger jag runt 20-25 och på läs ca hälften (uppskatta från övningsproven)

Hur kan jag förbättra dessa delar?
Citera
2008-02-17, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubz
Det är ju gratis att registrera dig där..

Kolla gärna på rubriken, sorry vart lite svårt att förstå. De har en tjänst som heter NOG akuten där de går igenom NOG frågorna.
Citera
2008-02-18, 11:18
Medlem
Kuggarns avatar
Det går fortfarande bra att anmäla sig till Högskoleprovet via webbanmälan på www.hogskoleprov.nu.

Vi kommer att ha webbanmälan öppen ett par dagar till, allra minst till den 20:e. Man kan dock endast betala med kort om man inte redan har fått ett OCR-nummer.
Citera
2008-02-19, 23:46
Medlem
Squalos avatar
Sista chansen att anmäla sig då. Det är lika bra att ta chansen, ungdomar.
Citera
2008-02-20, 00:07
Medlem
Rubzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av owla
Kolla gärna på rubriken, sorry vart lite svårt att förstå. De har en tjänst som heter NOG akuten där de går igenom NOG frågorna.

kolla i forumet på www.hpguiden.se där finns det utförliga svar på dom flesta NOG-frågor
Citera
2008-02-21, 03:16
Medlem
word2yamovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Det går fortfarande bra att anmäla sig till Högskoleprovet via webbanmälan på www.hogskoleprov.nu.

Vi kommer att ha webbanmälan öppen ett par dagar till, allra minst till den 20:e. Man kan dock endast betala med kort om man inte redan har fått ett OCR-nummer.

Då missade man sista anmälningsdag för typ tredje gången i rad nu

Det är helt kört nu va?
Citera
2008-02-21, 11:51
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av word2yamova

Det är helt kört nu va?

Ja. Nu är det stängt dessvärre.
Citera
2008-02-27, 23:03
Medlem
Philemon046s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a&o
Jag har pluggat ORD-delen på ordprov.se cirka en månad och här höjt mitt snitt från 20-22 till 28-32 på bara en månad!

Härligt! Jag ska göra detsamma nu. Fick 27 på första försöket så det finns helt klart utrymme för förbättring. Annars är väl tidningsläsning (morgontidningar) det bästa man kan göra? Både för att förbättre ORD och Läsförståelsen.
Citera
2008-02-29, 18:21
Medlem
da_maas avatar
Citat:

Det är helt kört nu va?

Oftast brukar det gå att anmäla sig i upp till en vecka efteråt ifall du betalar med kort. Det gick för mig i höstas åteminstone.
Citera
2008-03-01, 01:31
Medlem
word2yamovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Ja. Nu är det stängt dessvärre.

En kompis till mig sa att om jag gick och snackade med SYOn på min högskola så skulle hon kunna fixa en efteranmälan.
Någon som vet om det funkar?
Citera
2008-03-01, 11:16
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
En kompis till mig sa att om jag gick och snackade med SYOn på min högskola så skulle hon kunna fixa en efteranmälan.
Någon som vet om det funkar?
Det är den lokala högskoleprovsansvarige som bestämmer om man skall acceptera sena anmälningar. De som tar emot längst tid brukar vara i Umeå.
Citera
2008-03-02, 14:47
Medlem
pernil90s avatar
Har några frågor angående högskoleprovet:

Kollade på intagningspoängen för Civilekonom i Lund och HP låg på 1.2, betyder det då att om man hade fått 1.2 på HP så kom man in på utbildningen?

Om man gör HP på våren och får ett bra resultat, kan man då använda det för att söka in till en utbildning som börjar på hösten? (Sista anmälningsdag var 15e April)

Några tips om hur man kan bli bättre på DTK delen, har fått någorlunda koll på hur jag ska plugga på de andra...

Tack på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in