Det går fortfarande bra att anmäla sig till Högskoleprovet via webbanmälan på www.hogskoleprov.nu.
Vi kommer att ha webbanmälan öppen ett par dagar till, allra minst till den 20:e. Man kan dock endast betala med kort om man inte redan har fått ett OCR-nummer.
Det går fortfarande bra att anmäla sig till Högskoleprovet via webbanmälan på www.hogskoleprov.nu.
Vi kommer att ha webbanmälan öppen ett par dagar till, allra minst till den 20:e. Man kan dock endast betala med kort om man inte redan har fått ett OCR-nummer.
Då missade man sista anmälningsdag för typ tredje gången i rad nu
Jag har pluggat ORD-delen på ordprov.se cirka en månad och här höjt mitt snitt från 20-22 till 28-32 på bara en månad!
Härligt! Jag ska göra detsamma nu. Fick 27 på första försöket så det finns helt klart utrymme för förbättring. Annars är väl tidningsläsning (morgontidningar) det bästa man kan göra? Både för att förbättre ORD och Läsförståelsen.
Kollade på intagningspoängen för Civilekonom i Lund och HP låg på 1.2, betyder det då att om man hade fått 1.2 på HP så kom man in på utbildningen?
Om man gör HP på våren och får ett bra resultat, kan man då använda det för att söka in till en utbildning som börjar på hösten? (Sista anmälningsdag var 15e April)
Några tips om hur man kan bli bättre på DTK delen, har fått någorlunda koll på hur jag ska plugga på de andra...