2022-07-14, 00:35
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Vad menar du med 21-23 3 gånger?

Ja, det är väl bara att kontakta dom som håller i provet men var det i år (2022) eller när var det?

Om det var 10 år sedan så kan det ju bli svårt
Citera
2022-07-14, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabOchBearnaise
Vad menar du med 21-23 3 gånger?

Ja, det är väl bara att kontakta dom som håller i provet men var det i år (2022) eller när var det?

Om det var 10 år sedan så kan det ju bli svårt
21-23 år gammal.

När man får fel resultat 2 gånger misstänker man ju en konspiration. Fick platsen längst fram av alla som gjorde det. Och satt en man snett emot mig som inte skrev provet som gjorde signaler av att upprepade gånger stampa med höger eller vänster fot. Alltså under hela provet sen tittade han lite underligt på mig.
Citera
2022-07-14, 01:02
Medlem
Cervidaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godschild
Gjorde högskoleprovet mellan 21-23 3 gånger. Första gången fick jag 1.2. Andra gången fick jag 0.9 och tredje gången 0.85. Kände att det gick riktigt bra andra gången och gjorde bättre ifrån mig än första. Fick 19/20 på ord, det enda jag kollade. Tredje gången gick jag genom resultatet. Kom ihåg alla svar jag hade gett på verbala. Fick 1.90 på där. När jag gick genom svaren var de skilda så jag inte kunde få överblick, vet att det inte ser ut så nu. Det var precis när facit hade kommit. Gick genom kvantitativa och fick runt 1.3 där. Förstår inte hur jag kunde få 0.85 som resultat tredje gången. Vad tänker ni?

På studera.nu kan du se bilder på dina svarshäften, samt hur datorn tolkade dina svar, såvida du skrev det senaste provet i maj.

Att UHR (eller datorn som sköter rättningsprocessen) skulle upprepade gånger konspirera emot dig tvivlar jag starkt på.

Med tanke på dina uppenbara skrivsvårigheter har jag svårt att se att du skulle kunna få 1,9 på den verbala provdelen. För i helvete, läs igenom dina inlägg innan du postar.
Citera
2022-07-14, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cervidae
På studera.nu kan du se bilder på dina svarshäften, samt hur datorn tolkade dina svar, såvida du skrev det senaste provet i maj.

Att UHR (eller datorn som sköter rättningsprocessen) skulle upprepade gånger konspirera emot dig tvivlar jag starkt på.

Med tanke på dina uppenbara skrivsvårigheter har jag svårt att se att du skulle kunna få 1,9 på den verbala provdelen. För i helvete, läs igenom dina inlägg innan du postar.
Skrev det 2014 framåt.

Har en bevisad verbal iq på runt 125 och gick ut sam/sam med mvg i allt utom 1 ämne så ser det inte som så orimligt.
Citera
2022-07-14, 01:09
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Citat:
21-23 år gammal.

När man får fel resultat 2 gånger misstänker man ju en konspiration. Fick platsen längst fram av alla som gjorde det. Och satt en man snett emot mig som inte skrev provet som gjorde signaler av att upprepade gånger stampa med höger eller vänster fot. Alltså under hela provet sen tittade han lite underligt på mig.

Stampa i golvet uppepade gånger låter ju oerhört konstigt, har du några tankar vad det kan bero på?
Citera
2022-07-14, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabOchBearnaise
Stampa i golvet uppepade gånger låter ju oerhört konstigt, har du några tankar vad det kan bero på?
Just när jag gjorde provet hade jag tankar kring att vänster betydde ja och höger nej. Har nu gått till att tro att höger betyder ja och vänster nej.
Citera
2022-07-14, 09:25
Medlem
ProfessorLuxs avatar
Citat:
Gjorde högskoleprovet mellan 21-23 3 gånger. Första gången fick jag 1.2. Andra gången fick jag 0.9 och tredje gången 0.85. Kände att det gick riktigt bra andra gången och gjorde bättre ifrån mig än första. Fick 19/20 på ord, det enda jag kollade. Tredje gången gick jag genom resultatet. Kom ihåg alla svar jag hade gett på verbala. Fick 1.90 på där. När jag gick genom svaren var de skilda så jag inte kunde få överblick, vet att det inte ser ut så nu. Det var precis när facit hade kommit. Gick genom kvantitativa och fick runt 1.3 där. Förstår inte hur jag kunde få 0.85 som resultat tredje gången. Vad tänker ni?

Vad tror du att du fick på kvant?

Tror inte det är någon 'konspiration'. Det är också snart 10 år sedan, så bara att skriva ett nytt om du behöver det till något.
Citera
2022-07-14, 11:45
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
21-23 år gammal.

Det lär knappast ha varit en konspiration. Men oavsett vilket så skulle det inte kunna ske nu, för numer skannas de faktiska svarsblanketterna in och finns tillgängliga på högskoleprovets site när man loggar in.
Citera
2022-08-06, 10:15
Medlem
Konsten att skriva 1.5 på högskoleprovet!

Nu har jag bestämt mig för att bli psykolog (kan komma att ändras, som vanligt)...

Jag behöver 1.5 på högskoleprovet.

Är det något som gemene man klarar av med lite plugg på tex. hpguiden etc?

Har någonstans läst att texterna för svenska och kanske till och med engelska delen kommer från böcker som man kan läsa innan provet... hur vet man vilka böcker det är?

Vad hade ni för poäng från början och hur slutade det senare? berätta gärna er resa!

Kötta på med tips också vettja!
Citera
2022-08-06, 10:22
Medlem
Allmänbildning, logik stresstålighet, överblick och kunskap brukar vara förutsättningar. Själv började jag med 1,3 och slutade med 1,9 efter tredje försöket
Citera
2022-08-06, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Allmänbildning, logik stresstålighet, överblick och kunskap brukar vara förutsättningar. Själv började jag med 1,3 och slutade med 1,9 efter tredje försöket
Kan gemene man hamna på 1.5 med mycket träning?

Vet du vilka böcker proven får texterna ifrån så man kan läsa dom några gånger?

Informationen om vilka böcker det är ska tydligen vara ute... men hittar inte namnen på böckerna...

Mvh
Citera
2022-08-06, 10:35
Medlem
Sam.Spades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flamingrails
Kan gemene man hamna på 1.5 med mycket träning?

Vet du vilka böcker proven får texterna ifrån så man kan läsa dom några gånger?

Informationen om vilka böcker det är ska tydligen vara ute... men hittar inte namnen på böckerna...

Mvh
Jag vet inte om du är dum, men det är i alla fall uppenbart att du är lat, då du intalar dig själv att du inte ska behöva arbeta utan istället få allt serverat på ett silverfat.

Du får göra som alla andra; plugga tidigare högskoleprov, lär dig de matematiska grunderna, och läs klassisk svensk prosa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in