2021-03-13, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline
Men gud den där tråk texten om barns övergång till dagis eller fritids eller skola eller vad det var, kommni ihåg vad ni svarade?

En fråga var, vad vissa lärare tyckte var negativt - tror jag svarade att nån lärare tyckte att det diskuteras mer breda saker än vad andra lärare tycks tror på barn/dags nivån pratar om typ rymden och ...

Sista frågan på den texten var, vad skribenten tyckte om hennes verk som publicerats.... vad svarade ni på den frågan?

På nått svar valde jag att hon argumenterade för att man ska förbereda barnen på det som skall komma....

Hade helt glömt frågan.

Rätt svar på vad hon forskaren från Linköpings Universitet hade kommit fram till var att lärare inte bör använda samma standardmodell vid alla övergångar, utan se till den enskilda situationens behov. Minns ej exakt formuleringen på svaret.

Rätt svar kring förberedelse inför skola tror jag var att ”skolan är rolig” typ. De andra alternativen var ”skolan är inte som man tror” och ”skolan är strikt”
Citera
2021-03-13, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Hade helt glömt frågan.

Rätt svar på vad hon forskaren från Linköpings Universitet hade kommit fram till var att lärare inte bör använda samma standardmodell vid alla övergångar, utan se till den enskilda situationens behov. Minns ej exakt formuleringen på svaret.

Rätt svar kring förberedelse inför skola tror jag var att ”skolan är rolig” typ. De andra alternativen var ”skolan är inte som man tror” och ”skolan är strikt”

Att skolan är rolig tog jag men de andra missade jag nog isf
Citera
2021-03-13, 22:52
Medlem
Citat:
Att skolan är rolig tog jag men de andra missade jag nog isf

Sen frågorna kring fiske fartygen och vem som fiskade mest var också lite klurig men ska bli intressant när facit kommer.

Tack alla som svarat och peppat idag 💞🎶!
Senast redigerad av Firelinefireline 2021-03-13 kl. 22:57.
Citera
2021-03-13, 23:00
Medlem
Citat:
Sista frågan på den texten var, vad skribenten tyckte om hennes verk som publicerats.... vad svarade ni på den frågan?

Rätt svar var typ att hennes verk följde tidslinjen väldigt strikt, men att det var negativt att man inte riktigt fick chans som läsare att göra en egen analys

Sen var sista frågan ”vilken fråga besvarar texten” eller nåt sånt. Jag svarade ”hur forskningen kring lärande ser ut”
Senast redigerad av XxDrag0N-Sl4y3RxX 2021-03-13 kl. 23:08.
Citera
2021-03-13, 23:04
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan.
Tror rätt svar var -31
Härligt, svarade också -31!
Citera
2021-03-13, 23:06
Medlem
Citat:
Rätt svar var typ att hennes verk följde tidslinjen väldigt strikt, men att det var negativt att man inte riktigt fick chans som läsare att göra en egen analys

Sen var sista frågan ”vilken fråga besvarar texten” eller nåt sånt. Jag svarade ”hur forskningen kring lärande ser ut”

Var inte det med egen analys svaret, frågan om hur typ rehabilitering om tex utsatta och att samhället förr lätt dömde fattiga och utsatta negativt eller ngt sånt..... och samhället och ansvar typ, nått med hur det var förr vs nu .... fan vad rörigt i mitt huvud just nu haha
Senast redigerad av Firelinefireline 2021-03-13 kl. 23:09.
Citera
2021-03-13, 23:10
Medlem
Citat:
Var inte det med egen analys svaret- frågan om hur typ rehabilitering om tex utsatta och att samhället förr lätt dömde fattiga och utsatta negativt eller ngt sånt..... och samhället och ansvar typ, nått med hur det var förr vs nu .... fan vad rörigt i mitt huvud just nu haha

Var inte det en helt annan text? Kring tvångsvård och alkoholism och grejer.
Citera
2021-03-13, 23:11
Medlem
Kan ha missat något men är det så att det andra verbala provet var utprovningen? Hur har man lyckats lista ut det om så fallet?
Citera
2021-03-13, 23:12
Medlem
Citat:
Var inte det en helt annan text? Kring tvångsvård och alkoholism och grejer.

Ja precis, men tyckte det du skrev om egen analys lät som det. Haha skyller på att jag är helt död nu.

Shit vad skönt det kändes när man hade skrivit klart provet och fick gå hem
Citera
2021-03-13, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiestarubert
Kan ha missat något men är det så att det andra verbala provet var utprovningen? Hur har man lyckats lista ut det om så fallet?

Det 2:a provet som skrevs var nog ett spökprov?

I sthlm skrevs andra provet där jag var iaf som matematik/kvant
Citera
2021-03-13, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiestarubert

Har tagits upp 35 gånger i tråden. Vissa hade verb del 2, vissa hade kvant. Alltså var det utprövning
Citera
2021-03-13, 23:23
Medlem
Citat:
Har tagits upp 35 gånger i tråden. Vissa hade verb del 2, vissa hade kvant. Alltså var det utprövning
Alright sry men tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in