2020-11-18, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AWVA
27/11
Tack snälla!
Citera
2020-11-19, 00:12
Medlem
firemires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
"Det blir två högskoleprov i vår
UHR publicerade just en rapport att man kommer att kunna erbjuda två högskoleprov till våren. Det kan bli en begränsning på 35 000 provskrivare på varje högskoleprov och man får inte välja vilket av högskoleproven man anmäler sig till och man får heller inte göra båda. Det är alltså åtminstone 70 000 provskrivare som kommer få anmäla sig. (Det är lika många som var anmälda till högskoleprovet våren 2020).

En ytterligare begränsning som kan bli aktuell är att man måste vara över 19 år eller fylla 19 under 2021 (eller gå sista året på gymnasiet).

Man kommer dock få skriva provet även om man har ett giltigt högskoleprovsresultat!

Allt detta sammantaget betyder att det är väldigt stor sannolikhet att alla som vill skriva högskoleprovet kommer få göra det våren 2021 (utöver de som är för unga då)."

TLDR: Högskoleprovet blir av i vår, i två versioner!

Notera att detta endast är ett förslag. Med tanke på smittspridningen som skett de senaste veckorna så ser det inte lika ljust ut.
Citera
2020-11-19, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firemire
Notera att detta endast är ett förslag. Med tanke på smittspridningen som skett de senaste veckorna så ser det inte lika ljust ut.

Högskoleprovet kommer ju dock att vara betydligt senare ändå. Hade provet varit i december så skulle det absolut ha sett mer illa ut.
Citera
2020-11-20, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Preliminära datum för proven är 13 mars respektive 8 maj.

Som jag skrev ovan får man INTE välja vilket prov man anmäler sig till. Att man själv inte får välja prov hade varit rimligt så länge proven skrevs väldigt nära varandra tidsmässigt (tex dagarna efter varann), men är fullständigt hål i huvudet nu när det är så stor tid emellan.

Tex är det många som läser kurser på universitet som har tentaperiod i mitten av mars, och mycket hellre hade velat skriva i maj. UHR fortsätter göra bort sig, gång på gång.

Eftersom du inte har en aning om varför beslutet har tagits kan du inte heller yttra dig om huruvida det är ett dåligt beslut eller inte. Först gnälls det över att det inte är något prov, sedan gnälls det över att det är två prov för att man inte har 100% valfrihet. Är någon någonsin tacksam för något i det här jävla skitlandet??
Citera
2020-11-20, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademian
Eftersom du inte har en aning om varför beslutet har tagits kan du inte heller yttra dig om huruvida det är ett dåligt beslut eller inte. Först gnälls det över att det inte är något prov, sedan gnälls det över att det är två prov för att man inte har 100% valfrihet. Är någon någonsin tacksam för något i det här jävla skitlandet??

Tänker inte ens bemöda mig svara på ett sådant jävla skit-inlägg.
Citera
2020-11-24, 11:25
Medlem
Är det normeringstabellerna eller ens eget resultat som kommer den 27e?
Citera
2020-11-24, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenkotten091
Är det normeringstabellerna eller ens eget resultat som kommer den 27e?

Båda, de släpps alltid samtidigt.
Citera
2020-11-24, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cipex
Båda, de släpps alltid samtidigt.

Tackar!
Citera
2020-11-26, 08:04
Medlem
Kan se mitt resultat på antagning.se men inte på högskoleprovets sida. Är det korrekt resultat då?
Citera
2020-11-26, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice
Kan se mitt resultat på antagning.se men inte på högskoleprovets sida. Är det korrekt resultat då?
Jag ser också mitt resultat... Kan inre svara dock om det är korrekt... Hoppas på det.
Citera
2020-11-26, 10:45
Medlem
Samma här. Kommer att bli svårt besviken om det visar sig inte stämma.
Citera
2020-11-26, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d0bbd51
Samma här. Kommer att bli svårt besviken om det visar sig inte stämma.
Det stämmer, hp har iaf uppdaterat på sin sida för mig nu och det var samma.
Fick du också över förväntan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in