2017-04-03, 22:42
  #51853
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KTBFFH
Fast dom har ju skrivit det rätta svaret B i facit?
Ja det är konstigt, för här ger de till och med motivering till varför svaret är D och det är att männen är 16000 av 26000. De måste varit lite trötta när de skrev ihop det. Är ju kvinnorna som var 16000.
Citera
2017-04-03, 22:43
  #51854
Medlem
videovollds avatar
Alltså hur ser rättningen vilket prov jag svarat på? Är det enbart av att jag fyllt i mitt svarshäftesnummer på provpappret? Är man körd om man glömde det?
Citera
2017-04-03, 22:45
  #51855
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKnug
Var det bara jag eller kändes andra kvant och verb avsevärt mycket svårare än de första?

Tycker också det. Det blev ungefär lika fel för min det när det gäller kvant-delar men den jag hade skitmycket tid över under det första kvantpasset och fick nästan gissa under det andra. Första verbpasset kändes som det enklaste verbpass nånsin - brukar få runt 25 poäng, har aldrig haft mer än 30 (flyttad till Sverige för mindra än 2 år sen så jag tycker ändå att ~25 är ganska okej), men enligt HP-akademin så har jag bara 6 fel på det. Fick 12 fel på andra verbdelen.
Citera
2017-04-03, 22:46
  #51856
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av videovolld
Alltså hur ser rättningen vilket prov jag svarat på? Är det enbart av att jag fyllt i mitt svarshäftesnummer på provpappret? Är man körd om man glömde det?

De vet väl i vilken lokal du skrev och vilken version man fick i lokalen.
Citera
2017-04-03, 22:49
  #51857
Medlem
videovollds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allthegreenapples
De vet väl i vilken lokal du skrev och vilken version man fick i lokalen.
Men det finns exempel på folk som fick olika prov i samma lokal? Eller?
Citera
2017-04-03, 22:50
  #51858
Medlem
Alltså, jag vet inte om det här har diskuterats, men provet som jag hittar för min stad stämmer inte.

Provpass 1 kommer jag ihåg att min första fråga var den om yoghurt. Men i provet jag hittar på deras sida så är den första frågan en annan. Någon som upplevt samma sak?
Citera
2017-04-03, 22:51
  #51859
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av videovolld
Men det finns exempel på folk som fick olika prov i samma lokal? Eller?

Ja, men inte i salen. Om du kommer ihåg salen så.
Citera
2017-04-03, 22:52
  #51860
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imroroyo
Alltså, jag vet inte om det här har diskuterats, men provet som jag hittar för min stad stämmer inte.

Provpass 1 kommer jag ihåg att min första fråga var den om yoghurt. Men i provet jag hittar på deras sida så är den första frågan en annan. Någon som upplevt samma sak?

Finns två versioner av provet, du skrev det andra. Hemsidan har fuckat ur och ger massa folk fel prov, inget att oroa över.

Här finns alla varianter att ladda ned.

(FB) Högskoleprovet
Citera
2017-04-03, 23:11
  #51861
Medlem
Jag gjorde ett litet excel-dokument för att kontrollera mina svar. Hade tråkigt så jag byggde vidare och det inkluderar nu poängöversikt för respektive del och provpass samt normering för de tre senaste proven.

Provkör om det låter intressant:

https://dropfile.to/HpSgSxT

Jag har bara lagt in version B av provpass 1 och 3. Men enkelt att skriva in version A i fälten för facit om man vill
Citera
2017-04-03, 23:23
  #51862
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ercie
Jag gjorde ett litet excel-dokument för att kontrollera mina svar. Hade tråkigt så jag byggde vidare och det inkluderar nu poängöversikt för respektive del och provpass samt normering för de tre senaste proven.

Provkör om det låter intressant:

https://dropfile.to/HpSgSxT

Jag har bara lagt in version B av provpass 1 och 3. Men enkelt att skriva in version A i fälten för facit om man vill

Skitkul, tack!!! Hoppas att normeringen inte blir hårdare än förra gången dock, jag har redan en hel 0.1 poäng mindre enligt HT16-tabeller än HT15.
Citera
2017-04-03, 23:42
  #51863
Medlem
Får gärna bli en normering liknande VT15
Citera
2017-04-03, 23:55
  #51864
Bannlyst
Hade varit intressant att veta hur de fraktar svarshäftena till Umeå för rättning. Lär ju inte vara speciellt säkert om de färdas med lastbil. I all synnerhet inte om lastbilarna blir kapade/frontalkrockar. Då kan tusentals svarshäften gå förlorade vilket skulle påverka förtroendet för UHR kraftigt (i negativ bemärkelse).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in