2016-10-29, 17:54
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Och detta är förklaringen till varför de ska släppa facit på onsdag.

Stoppa fuskarna.
Vad gör det för skillnad om de släpper facit nu eller på onsdag? Provet är över och alla svar är inlämnade.
Citera
2016-10-29, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
Några tankar om normeringen eller? Behöver en normering från himmelen nämligen. 72 kvant och 65 Verb. Så jävla dåligt att jag kräks. Fick 1.75 sist så allt under 1.8 är ju ett slag i magen

Verkar ha fått 68/80 kvant och 70/80 verb enligt livefacit, vilket är exakt samma resultat som i våras. Då var det 1p från 1.75 på båda delarna. Hoppas innerligt att UHR:s åtgärder ger en smula snällare normering den här gången.
Citera
2016-10-29, 17:59
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rem-
Vad gör det för skillnad om de släpper facit nu eller på onsdag? Provet är över och alla svar är inlämnade.

Hur vet du att alla svar är inlämnade? Uppenbarligen har folk kunnat kringgå det tidigare så varför inte ta det säkra över det osäkra och skjuta upp tiden.
Citera
2016-10-29, 18:01
Medlem
skitmackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbesvensson
Verkar ha fått 68/80 kvant och 70/80 verb enligt livefacit, vilket är exakt samma resultat som i våras. Då var det 1p från 1.75 på båda delarna. Hoppas innerligt att UHR:s åtgärder ger en smula snällare normering den här gången.
Normeringen kommer absolut vara mildare. Mikrofonfusket snor säkert 50+ av resultaten i toppen, du har väl sett dokumentären. Denna åtgärden kommer göra provet mycket lättare för oss hederliga.
Citera
Medlem
zala's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Hur vet du att alla svar är inlämnade? Uppenbarligen har folk kunnat kringgå det tidigare så varför inte ta det säkra över det osäkra och skjuta upp tiden.
Hur skulle inte alla svar vara inlämnande än? Och hur hjälper det en fuskare om någon har ett svar som inte är inlämnat? Fattar inte riktigt.
Citera
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Kanske det. Hoppas att många diskvalificeras och att normeringen förändras till vår fördel.
Citera
2016-10-29, 18:06
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zala'
Hur skulle inte alla svar vara inlämnande än? Och hur hjälper det en fuskare om någon har ett svar som inte är inlämnat? Fattar inte riktigt.

Vi har ingen aning om hur hanteringen av proven går till efter inlämning samt vilka "typer" som hanterar proven, eller hur? Jag tycker det är idiotiskt att lägga sig i den nya hanteringen av provet när det är Universitets- och högskolerådet själva som har bäst koll på sina egna rutiner. Anser de att detta är en åtgärd som kommer minska fuskandet får vi bara hoppas att dom har rätt.
Citera
2016-10-29, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kashi
En ansvarig som langar fusk kan ju editera sina klienters prov efteråt, även fast jag tror det är ganska bra kontroll generellt på dom där pappren tills dom är i rättnings-maskinen.
Det kan ju finnas korrumperade arbetare.

Vad har detta att göra med vad som nu händer på onsdag? (är iddi)
Hörde talas om något ytterligare prov.
Ja facit släpps onsdag på SVT och studera.nu men finns ju redan på HP-akademin (bara en version av flera på del fem dock)
Proven kan inte ändras efter de har blivit inlämnade. Eller vad menar du?

Tvivlar på att de kan nå proven efter inlämningstid.
Citera
2016-10-29, 18:10
Medlem
Mina provvakter nämnde att de kommer gå runt i lokalen o titta efter ngt.. Bad alla med huvor ta av dem
Citera
2016-10-29, 18:10
Medlem
Fllimmers avatar
Riktigt skönt att UHR försöker åtgärda fusket, normeringen kommer förhoppningsvis vara till min fördel då jag ligger i gränslandet till 1.7 som är målet. Fick 1.6 förra och förhoppningsvis skrev jag ett liknande resultat på mattedelen som nu i snitt torde vara lättare att få bra på.
Citera
2016-10-29, 18:12
Medlem
RoyalFlushhs avatar
Skrev högskoleprovet för första gången idag och tyckte det var förvånansvärt enkelt, hade det inte svårt för någon fråga förutom att jag fastnade på läsförståelse delen då jag var onormalt trött och ögonen inte orkade med.

Skrev aldrig ner mina svar på det orangea pappret som man fick med då jag inte visste att det var det som man använde den till. När får de som inte antecknat sina svar sitt ''betyg''?
Citera
2016-10-29, 18:12
Medlem
Kashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CopyP
Proven kan inte ändras efter de har blivit inlämnade. Eller vad menar du?

Tjejen som jag gav pappren till kanske hjälper något att fuska.
Eller hennes överordnande som hon ger pappren till.
Dom kan ju ändra efteråt, men det är ju bara för en enstaka person här och där i så fall.
Fortsom fan eller har dom ett kassaskåp som allt låses in direkt?

Släpps facit först på onsdag kan dessa ansvariga arbetare ej utföra heller sådant fusk.
Hann ju knappt starta datorn hemma innan folk hade massa facit, inklusive det felaktiga på del 5.
Nej dom utgör nog en försvinnande del av allt fusk, funderar bara.
Senast redigerad av Kashi 2016-10-29 kl. 18:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in