2016-08-26, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Okkkkk
Nej men som du skrev, genomsnittlig deltagare spenderar gissningsvis 1-2 timmar/dag, genomsnittlige deltagaren har 0.9, bör man få 1.7 då om man spenderar 5h/dag i 3 år som genomsnittlig vit svensk?
Nej, 1-2 timmar skrev jag. Inte per dag. Alltså, 1-2 timmar totalt. Om ens det.
Citera
2016-08-26, 19:09
Medlem
Citat:
Engelska, svenska, matematik är bara verktyg för att klara provet, men själva provet är en helt annan sak.
Provet testar ju dig specifikt på dina engelska, svenska och matematik kunskaper, så hur kan det vara en helt annan sak än det du har lärt dig i skolan...? Frågar dig igen, har du ens gjort provet själv?

Har inte hört talats om en enda som har fått så lågt som 0,0 , utan det lägsta jag personligen har hört talats om är 0,4 , och detta skrevs av en som ansågs som en korkad person av i stort sett alla, med IG i engelska och knappt godkänt i svenska och matematik, som inte hade lagt ner en enda minut inför provet på förberedelse...
Senast redigerad av CopyP 2016-08-26 kl. 19:13.
Citera
2016-08-26, 19:13
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CopyP
Provet testar ju dig specifikt på dina engelska, svenska och matematik kunskaper, så hur kan det vara en helt annan sak än det du har lärt dig i skolan...? Frågar dig igen, har du ens gjort provet själv?

Har inte hört talats om en enda som har fått så lågt som 0,0 , utan det lägsta jag personligen har hört talats om är 0,4 , och detta skrevs av en som ansågs som en korkad person av i stort sett alla, med F i engelska och knappt E i svenska och matematik, som inte hade lagt ner en enda minut inför provet på förberedelse...

Se den här tråden för åtminstone en politiker som lyckats få 0,0 på högskoleprovet. Föga förvånande är det en miljöpartist.
Citera
2016-08-26, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Se den här tråden för åtminstone en politiker som lyckats få 0,0 på högskoleprovet. Föga förvånande är det en miljöpartist.
Det bevisar ju bara påståendet att man är retarderad om man lyckas sätta 0,0. Helt ärligt så tror jag nog faktiskt att den absoluta merparten av 0,0 resultaten sätts av de som går hem någon gång under provdagen, vill inte tro på att det finns folk som kan vara så korkade.
Citera
2016-08-26, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CopyP

Har inte hört talats om en enda som har fått så lågt som 0,0 , utan det lägsta jag personligen har hört talats om är 0,4 , och detta skrevs av en som ansågs som en korkad person av i stort sett alla, med F i engelska och knappt E i svenska och matematik, som inte hade lagt ner en enda minut inför provet på förberedelse...
Jag har kollat på några frågor, jag fick hjälp med dom och fick direkt en AHA-upplevelse. Nej jag har inte gjort hp en enda gång.

Kunskaperna inom eng, sv och ma är andra saker. Det är liksom inte bara att svara på frågorna som en helt vanlig fråga.

Den som skrev 0.4, alltså hur var h*n som person? Hur tolkar ni ifall h*n är korkad? Liksom kan h*n inte följa en instruktion för att bygga en tv eller vad är grejen?
Citera
2016-08-26, 19:25
Avslutad
Citat:
Kunskaperna inom eng, sv och ma är andra saker. Det är liksom inte bara att svara på frågorna som en helt vanlig fråga.
Eh, jo, det är det.
Citat:
Den som skrev 0.4, alltså hur var h*n som person? Hur tolkar ni ifall h*n är korkad? Liksom kan h*n inte följa en instruktion för att bygga en tv eller vad är grejen?
Varför vill du ha en beskrivning på hur en korkad person är? Menar du på allvar att du aldrig någonsin träffat en korkad person? I så fall kanske det är dags att ta en titt i spegeln.
Citera
2016-08-26, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Eh, jo, det är det.

Varför vill du ha en beskrivning på hur en korkad person är? Menar du på allvar att du aldrig någonsin träffat en korkad person? I så fall kanske det är dags att ta en titt i spegeln.
Hur man tolkar en korkad människa är individuellt, det beror var man lägger ribban... Vidga dina vyer, finns garanterat många som tycker du är korkad i din posthistorik.

Kan ta ett exempel: http://studera.nu/hogskoleprov/provfragor-hosten-2015/provpass-3---kvantitativa-resonemang-nog-2015-10-24/

På fråga 27 så ska man ta reda på hur länge dom har varit vänner, jag tycker man behöver bara veta informationen i B-alternativet för att lösa frågan, men tydligen var båda alternativen svaret. Tycker inte det är en rak fråga.

Ord delen är frågan tydlig och man ska svara på frågan med synonymer. Men denna del är speciell tycker jag. Kommer nog få störst problem med detta.
Senast redigerad av Okkkkk 2016-08-26 kl. 19:49.
Citera
2016-08-26, 19:58
Medlem
Citat:
Hur man tolkar en korkad människa är individuellt, det beror var man lägger ribban... Vidga dina vyer, finns garanterat många som tycker du är korkad i din posthistorik.

Kan ta ett exempel: http://studera.nu/hogskoleprov/provfragor-hosten-2015/provpass-3---kvantitativa-resonemang-nog-2015-10-24/

På fråga 27 så ska man ta reda på hur länge dom har varit vänner, jag tycker man behöver bara veta informationen i B-alternativet för att lösa frågan, men tydligen var båda alternativen svaret. Tycker inte det är en rak fråga.

Ord delen är frågan tydlig och man ska svara på frågan med synonymer. Men denna del är speciell tycker jag. Kommer nog få störst problem med detta.
Jag tycker snarare tvärtom, frågan är ju jätterak.
Hur ska du veta svaret enbart genom alternativ B?
Citera
2016-08-26, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteriaa
Jag tycker snarare tvärtom, frågan är ju jätterak.
Hur ska du veta svaret enbart genom alternativ B?
Eller ja nu då jag tänker på det så stämmer det, jag testade några till frågor före jag postade denna fråga, jag fick en del rätt ändå, men det är bara pga jag har testat några frågor tidigare så jag förstår ungefär hur det är upplagt.

Hur lång tid är det för varje fråga på denna del?
Senast redigerad av Okkkkk 2016-08-26 kl. 20:03.
Citera
2016-08-26, 20:08
Avslutad
Citat:
Det är en väldigt rak fråga. Att någonting är svårt (för vissa) är inte nödvändigtvis samma sak som att det är otydligt.
Citat:
Hur lång tid är det för varje fråga på denna del?
Varje provdel består av 40 frågor. 55 minuter har man på sig.
Citera
2016-08-26, 20:13
Medlem
Anberss avatar
Citat:

Nog för att jag kan hålla med om att någon som jämställer EU med kommunism kanske inte ska kalla andra korkade, men du har helt missförstått fråga 27. Man ska inte ta reda på hur länge de har varit vänner, man ska ta reda på hur stor andel av Fridas liv de har varit vänner, och då behövs både informationen från (1) och (2). Det är en väldigt rak fråga och jag förstår verkligen inte hur den är möjlig att misstolka förutsatt att man läser allt rätt.
Senast redigerad av Anbers 2016-08-26 kl. 20:22.
Citera
2016-08-26, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anbers
Nog för att jag kan hålla med om att någon som jämställer EU med kommunism kanske inte ska kalla andra korkade, men du har helt missförstått fråga 27. Man ska inte ta reda på hur länge de har varit vänner, man ska ta reda på hur stor andel av Fridas liv de har varit vänner, och då behövs både informationen från (1) och (2). Det är en väldigt rak fråga och jag förstår verkligen inte hur den är möjlig att misstolka förutsatt att man läser allt rätt.
Läste frågan slarvigt i kombination med stress under dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in