Citat:
Ursprungligen postat av
Ree81
Mitt problem är att hålla de där oerhört långa texterna i närminnet nog länge för att komma ihåg hela texten (med extrem detaljrikedom) när frågorna kommer. Man har ju inte tid att läsa om den.
Fast då gör jag bara proven online. Kanske borde göra dom med utskrivna papper så man kan använda markeringspenna?
Hela provet stinker förövrigt av "haha, där fick vi dig!"-mentalitet. Otroligt många "trick questions" där dom ställs på ett så konstigt, men tekniskt korrekt, sätt som möjligt. Och de ger ofta svar som gör det enklare att falla i dessa gropar. Räknar man fel (t.ex. på diagrammen) kommer de garanterat sätta in ett svarsalternativ som stämmer med det.
Prova att läs frågorna först och kolla sedan på texten. Olika personer föredrar olika, men personligen upplevde jag det lättare för då hittar man ibland svaren samtidigt som man läser. För din del kan det nog vara en ide att jobba lite på läshastigheten, jag läste igenom alla texter två gånger och upplevde inga svårigheter med tiden, orddelen överstökar man ju väldigt snabbt så på så vis får man ju loss tid till läsningen.
Och ja, skriv ut papperna och kör markeringspenna, kan hjälpa en hel del om man ser till att markera till exempel namn, datum etc så man lätt hittar dem efteråt.