2013-04-05, 21:46
Medlem
p1ck4chus avatar
Lycka till alla, imorgon kör vi!
Citera
2013-04-05, 21:50
Medlem
Sliskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Man kontaktar institutionen för beteendevetenskapliga mätningar i umeå. säger att man vill ha resultaten på "xxxx xxxxx" och personnr "xxxxxx" inkl fyra sista siffrorna, har man inte det kan man få det via skatteverket

usch det oroa mig!
Haha tackar! Nu ska min mytare till kompis påstådda resultat bli kontrollerat!
Citera
2013-04-05, 21:52
Medlem
wwwMakers avatar
"Medelvärdet av talen a, b och c är 7. Medelvärdet av talen a, b och d är 9.
Vad blir d – c?"

Hjälp
Citera
2013-04-05, 21:53
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Är så fruktansvärt nervös inför imorgon. funderar på att skippa provet. matte är utan tvekan mitt sämsta ämne och jag tror jag fick 17 poäng på HELA den delen när jag testat mig. verbala delen går bra. är rädd att jag kommer få 0,1-0,2? tänk så får man hjärnsläpp på läsförståelsen som nu går bra, stressen finns ju inte hemma när man gör proven. hade ju verkligen tappat självförtroendet om jag fått ett snitt på 0,1-0,2. har för övrigt haft mvg i allt förutom matten (g) . är dessutom nojig över att hp är offentligt och vem som helst kan se vad jag fick, det gör ju att jag ännu mindre vill göra skiten imorgon. vad tror ni om att chansa sig igenom matten? något kan man väl samla på sig? typiskt min otur att chansa fel . inte lönt att komma med förslaget att ens "försöka" lösa uppgifter för det är rena rama arabiskan att kolla på dem.

Gör provet bara! Om det går åt pipan är det ändå en nyttig erfarenhet till nästa tillfälle.

Resultatet är väl offentligt i sig, men det är väl i princip omöjligt att kunna få ut enskilda personers resultat.

Edit: Det var nog förresten inte helt omöjligt ändå då.
Senast redigerad av Presentpapper 2013-04-05 kl. 22:12.
Citera
2013-04-05, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunar
Hur noga är det att komma i tid?
Jag bor utanför staden där provet skall göras, och insläpp imorgon är 15 minuter innan informationen börjar, precis då pendeln anländer (+ 5 minuter gång till platsen).
Alltså pendeln anländer när insläppet sker, och om pendeln håller tiden så är jag där 5 minuter efter insläpp. Kommer jag nekas inträde eller räknar dom med att folk kommer inom den tidsramen?

Ta en tidigare pendel. Ja, du kommer säkert att släppas in, men det är helt och hållet beroende på provledarens goda vilja, och det är inte alla provledare som skulle släppa in dig. Och skulle pendeln vara sen så är det än mer kört. Så jobbigt är det väl inte att gå upp lite tidigare för att vara säker på att få skriva provet.
Citera
2013-04-05, 21:56
Medlem
Resultatet är väl offentligt i sig, men det är väl i princip omöjligt att kunna få ut enskilda personers resultat.[/quote]

Nu blev jag nyfiken, varför är det omöjligt att få ut enskilda personers resultat? det peppar mig lite!
Citera
2013-04-05, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwwMaker
Vad blir d – c?"

Hjälp

(a+b+c)/3=7 (a+b+d)/3=9

Då vet du att differensen mellan c och d dividerat med 3 måste bli 2. Svaret bör alltså bli 6?
Citera
2013-04-05, 22:00
Avslutad
Citat:
Vad blir d – c?"

Hjälp
a + b + c = 21 (21/3 = 7)
a + b + d = 27 (27/3 = 9)
c = 21 - a - b
d = 27 - a - b
d = c + 6
d - c = 6
Citera
2013-04-05, 22:03
Medlem
Citat:
Vad blir d – c?"

Hjälp
Jag tänker såhär: Summan av a, b och c är 21 och summan av a, b och d är 27, så när vi byter ut c mot d så ökar summan med 6, alltså är differensen mellan c och d 6.

Kom ihåg att om du vet medelvärdet för ett antal tal kan du räkna ut summan av talen genom att multiplicera antalet tal med medelvärdet.
Citera
2013-04-05, 22:04
Medlem
Algores avatar
Citat:
Vad blir d – c?"

Hjälp

1.
(a+b+c)/3=7
(a+b+d)/3=9

2.
(a+b+c) = 7*3
(a+b+d) = 9*3

3.
c= 21-a-b
d=27-a-b

d-c

27-a-b -(21-a-b)
Minustecknet ger
27-a-b-21+a+b
Ta bort a & b

Kvar blir då 27-21 =6
Citera
2013-04-05, 22:05
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Resultatet är väl offentligt i sig, men det är väl i princip omöjligt att kunna få ut enskilda personers resultat.

Nu blev jag nyfiken, varför är det omöjligt att få ut enskilda personers resultat? det peppar mig lite!

Det är skitsnack. HP-resultat är en offentlig handling och bara att maila guzzen på antagning.se.
Citera
2013-04-05, 22:07
Medlem
Robertuzs avatar
Jag är riktigt jävla nervös inför morgondagen. Jag har testat mig själv och inte alls fått bra resultat på ordförståelsen och matten är lite... kass. (snäll mot mig själv!)

Detta är jävligt cliché-aktigt att fråga men finns det något särskilt att tänka på eller något jag kan göra nu, småtimmarna innan jag går och lägger mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in