2012-11-21, 02:49
Medlem
Nej, det är på studera.nu och det går inte att hämta nu. Står att de kommer öppna imorgon eftermiddag vilket jag antar stämmer.

Trollvarning på tha beet då han även försökte med en tjuvholt när högskoleprovet skrevs, men det var iofs kanske lite roligt?
Citera
2012-11-21, 03:01
Medlem
Flockes avatar
Normeringstabellerna är uppe. http://studera.nu/hogskoleprovet/hog...d80007086.html

Så om du vet dina poäng på delarna kan du räkna ut ditt resultat.
Citera
2012-11-21, 08:01
Medlem
Skit också, jag hamnade precis på gränsen. Ett poäng till på båda delarna och jag hade skuffats upp lite bekvämt till den högre poängen.

Nåja, 1.7 verkar det som att det bidde.
Citera
2012-11-21, 08:13
Medlem
lakritcs avatar
Någon som fått sitt HP uppdaterat på antagning.se eller det är bara trolleri från en del? Gissar att man får sitt resultat på studera.nu iaf några dagar innan det händer något på antagning.se..
Citera
2012-11-21, 09:21
Medlem
Axells avatar
Såg att någon hade skrivit att de var ute på antagning.se vilket de inte var. Blev livrädd att jag inte hade förbättrat mig vilket jag är säker på. Frågan är med hur mycket med tanke på att jag inte hann fylla i hela den orangea lappen. Förmodligen landar jag på cirka 1,2 vilket är bättre än mitt 1,0 iallafall. Får hoppas på förbättring i vår också.
Citera
2012-11-21, 09:45
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLilaSko
Kanske marginellt lägre, men tror inte riktigt det. Högst troligen så är det ganska jämt fördelat kring de som skriver över och under medel.
Ser dock ingen mening med att tänka på det, omöjligt att säga.

Jag tycker det vore intressant och se vad medel resultatet är för de som skriver provet för första gången. Dels för att jämföra sig med andra och dels för se hur lätt/svårt det är att öka sitt resultat genom upprepade försök.

Kanske det inte går ut med någon sådan information för att de vill undvika en diskussion om att det går att öva upp sig på högskoleprovet. Vilket kanske kan ifrågasätta dess validitet.

Vad är de bästa tipsen för att höja sig på högskoleprovet?
Citera
2012-11-21, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Jag tycker det vore intressant och se vad medel resultatet är för de som skriver provet för första gången. Dels för att jämföra sig med andra och dels för se hur lätt/svårt det är att öka sitt resultat genom upprepade försök.

Kanske det inte går ut med någon sådan information för att de vill undvika en diskussion om att det går att öva upp sig på högskoleprovet. Vilket kanske kan ifrågasätta dess validitet.

Vad är de bästa tipsen för att höja sig på högskoleprovet?
Läsa denna tråden? Det måste nog vara den vanligaste ställda frågan i hela denna tråden förutom efter varje prov "vad tror ni jag får för betyg med X poäng?".

Men för att svara dig lite kort: Läsa mycket, gärna "seriös" läsning på engelska(många engelska ord är "svåra svenska ord"), träna mycket mängdträning i matematik.
Senast redigerad av Alsn 2012-11-21 kl. 10:15.
Citera
2012-11-21, 10:38
Medlem
Mitt resultat har inte kommit upp på antagning.se under meriter? kollar jag på fel ställe eller har det inte kommit ut än?
Citera
2012-11-21, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallarnte
Mitt resultat har inte kommit upp på antagning.se under meriter? kollar jag på fel ställe eller har det inte kommit ut än?

Jag tror inte det kommit upp för någon.

Det kommer antagligen upp först på studera för att om någon dag publiceras på antagning.
Citera
2012-11-21, 11:01
Medlem
KingRats avatar
behöver man någon kod eller aktivering för att se sitt resultat på studera? :S
Citera
2012-11-21, 11:08
Medlem
lundagrens avatar
Ja, var fan ser man resultaten
Citera
2012-11-21, 11:10