2012-11-15, 19:22
Medlem
analgetisk.potenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keluar
Fick svar lite fortare än beräknat:

Där ser man.
Citera
2012-11-15, 19:57
Medlem
Gentlemen, start your F5 finger.

Glöm inte, ju mer F5 ju bättre resultat.
Citera
2012-11-15, 19:59
Medlem
Soulsurfers avatar
Jag tror att man kommer få mer nu för pingisbordet än tidigare år, av de få tidigare prov jag har skrivit som testprov så kändes matten svårare (ska egentligen inte säga något som den lekman jag är, men ändå). Den verbala delen kändes ungefär samma (så svårigheten var inte anledningen till att varje jag gjorde bort mig mao), kanske lite svårare men då inte alls mycket, så den delen tror jag kommer att vara oförändrad. Så med tur så kan mitt resultat på 0.5, bli 0.55 eller möjligen 0.6.. Yey nu kanske man kan komma in på Vinvetarprogrammet i Onsala i framtiden
Citera
2012-11-15, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Jag tror att man kommer få mer nu för pingisbordet än tidigare år, av de få tidigare prov jag har skrivit som testprov så kändes matten svårare (ska egentligen inte säga något som den lekman jag är, men ändå). Den verbala delen kändes ungefär samma (så svårigheten var inte anledningen till att varje jag gjorde bort mig mao), kanske lite svårare men då inte alls mycket, så den delen tror jag kommer att vara oförändrad. Så med tur så kan mitt resultat på 0.5, bli 0.55 eller möjligen 0.6.. Yey nu kanske man kan komma in på Vinvetarprogrammet i Onsala i framtiden

Skulle förvåna mig väldigt mycket om normeringstabellerna stannar helt oförändrade eller sjunker gentemot VT12. Gentemot HT11 kan jag emellertid inte uttala mig.
Senast redigerad av analgetisk.potens 2012-11-15 kl. 20:11.
Citera
2012-11-15, 21:04
Medlem
lakritcs avatar
Hoppas på en positiv överraskning på KVA imorgon (att den är ungefär samma som VT12 + en, högst två poäng för råvärdet för 1.6). Gällande VER har jag inga förhoppningar om att den kommer "sjunka" (i bästa fall i princip oförändrad m a o).
Citera
2012-11-15, 21:25
Medlem
Lelands avatar
Jag tror att man kan ta bort 2 poäng och kolla på normeringstabellen för verbala från VT2012 förutsatt att man har 1,0+ och börjar man komma upp till 1,7 så bör man ta bort 3 poäng. Dom är duktiga på att få samma poäng på normeringen.

Jag kan tycka att det är lite tråkigt att man kan ligga 12 poäng över 2,0 på KVA och ändå inte ha något för det, borde ge något!!
Citera
2012-11-15, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland
Jag tror att man kan ta bort 2 poäng och kolla på normeringstabellen för verbala från VT2012 förutsatt att man har 1,0+ och börjar man komma upp till 1,7 så bör man ta bort 3 poäng. Dom är duktiga på att få samma poäng på normeringen.

Jag kan tycka att det är lite tråkigt att man kan ligga 12 poäng över 2,0 på KVA och ändå inte ha något för det, borde ge något!!

Vad tror du undre gränsen för 1,9 kvant kommer ligga på?

Edit: Håller med dig ang poängluckan och att det faktiskt borde ge något för de som lyckas skriva så grymt högt.
Senast redigerad av analgetisk.potens 2012-11-15 kl. 21:29.
Citera
2012-11-15, 21:30
Medlem
Lelands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analgetisk.potens
Vad tror du undre gränsen för 1,9 kvant kommer ligga på?

Just på kvantitativa är det svårare eftersom det pendlar mer, säkert eftersom högskoleverket inte har haft lika många prov på sig att finna balansen som dom har haft med t.ex LÄS, ELF osv. Jag tror att undre gränsen för 1,9 kommer att ligga ganska i fas med dom två tidigare proven och därför ungefär 66-67. Hur många poäng hade du?
Citera
2012-11-15, 21:32
Medlem
Citat:
Just på kvantitativa är det svårare eftersom det pendlar mer, säkert eftersom högskoleverket inte har haft lika många prov på sig att finna balansen som dom har haft med t.ex LÄS, ELF osv. Jag tror att undre gränsen för 1,9 kommer att ligga ganska i fas med dom två tidigare proven och därför ungefär 66-67. Hur många poäng hade du?

Enligt mitt kontrollpapper har jag 66. Är dock mycket tveksam om jag lyckades fylla i 2st uppgifter på sista kvantpasset tillräckligt tydligt.

Tror inte 66 räcker till 1,9. Detta prov kändes mer i linje med HT11 än VT12, i mitt tycke.
Citera
2012-11-15, 21:33
Medlem
Någon som vet vilken tid normeringstabellerna kommer imorgon? Sitter spänt och väntar efter att ha skrivit första gången. 73/80 på kvantitativa och 43/80 på verbala. Med mycket tur räcker det till 1,1 i verbala och det blir förhoppningsvis 2,0 i kvantitativa. I vilket fall är jag nöjd för att ha skrivit första gången. Satsar på att slå en polare som skrev 1,9 fjärde gången, lite mer läsande så ska det gå innan jag går ut gymnasiet (går i tvåan)
Citera
2012-11-15, 21:33
Medlem
Nirps avatar
Citat:

Hmmm. Kommer båda delarna att normeras som x.xx nu så blir det ju bara 6 poäng över 2,0 man kan ha, väl? Annars får man "bara" 1,95, och inte 2,0. Med andra ord blir det rejält mycket svårare att få 2.0 nu, jämfört med i våras...

Jag tror att du har rätt angående verbala normeringen, men nu är det inte långt förrän vi vet säkert. Jag tyckte att svårighetsgraden på det här provet var i samma klass som VT2012, både på kvantitativa och verbala.
Senast redigerad av Nirp 2012-11-15 kl. 21:52. Anledning: Grammar is a bitch
Citera
2012-11-15, 21:35
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klutufafafalu
Någon som vet vilken tid normeringstabellerna kommer imorgon? Sitter spänt och väntar efter att ha skrivit första gången. 73/80 på kvantitativa och 43/80 på verbala. Med mycket tur räcker det till 1,1 i verbala och det blir förhoppningsvis 2,0 i kvantitativa. I vilket fall är jag nöjd för att ha skrivit första gången. Satsar på att slå en polare som skrev 1,9 fjärde gången, lite mer läsande så ska det gå innan jag går ut gymnasiet (går i tvåan)

Keluar skriver att han fått svar på skickad förfrågan.
Citat:
Ursprungligen postat av keluar
Normeringstabellen publiceras i morgon någon gång efter klockan 10.00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in