Citat:
Ursprungligen postat av cosinus40
Ångrar att jag inte skrev HP tidigare, skrev det nu i trean och kommer få runt 1.4-1.5. Om jag skrivit det sen ettan eller tvåan tror jag faktiskt att jag kunnat komma upp till 1.6-1.8 nu

Fan vad onödigt med 3 års betygshets

Du har fortfarande gott om tid! Du lärde dig förmodligen en del som du inte vet om bara genom att läsa andra ämnen. Kanske segt att bara plugga högskoleprovet sen när du har tagit studenten det förstår jag.. men annars jobba och plugga, det hade jag nog gjort om jag inte hade hoppat av gymnasiet (skulle ha tagit studenten förra året, men hoppade av gymnasiet efter en månad).
Då får du ju lite av allt, cash är ju aldrig fel om man säger så. Om inte heltid så halvtid kanske och högskoleprov vid sidan av? Eller om du fick höga betyg så kanske prövningar är något för dig? Själv kommer jag att köra på båda även om jag vet att mina betyg inte räcker så gör jag allt jag kan för att få så höga jag kan, sen så får man se hur det känns när man är klar, om man har förbättrat sig en hel del på högskoleprovet eller blir tvungen att köra prövningar samtidigt som man knegar någonstans eller liknande :& Aldrig att man ger upp, i alla fall inte innan man har fyllt 25 ^, men det är ju fem år kvar. Om man inte har nått målet då så kanske man måste börja fundera på om man är smart nog eller inte.
Själv förlorade jag två år då jag gick hemma och var deprimerad och inte gjorde ett skit (mitt livs misstag, men det är lätt att vara efterklok).. Det är så roligt att ha hela 1700 poäng kvar innan man är klar med gymnasiet, jag räknar med att det kommer ta två år till efter denna terminen