2012-10-29, 23:48
Medlem
GryningsMytomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analgetisk.potens
Okej. =)

Frågar en sista gång. Tror ni jag kan glida <1,7 med kva 66 och verb 63? Det skulle med andra ord betyda att jag inte har en susning på läkarprogrammet.
Jag fick 64/59 vilket med vt2012 ger 1.7 och ht2011 ger 1.6. Jag tror att du borde få 1.7 utan större problem, dina poäng är ändå ganska mycket högre än mina.
Citera
2012-10-30, 00:56
Medlem
Telchaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Hände det något speciellt när ni skrev provet? Den enda händelsen där jag skrev var när en snubbe längst bak tog fram en gradskiva mitt under en del (tror jag kan ha hänt att han hade den tidigare förstås, jag vände mig inte om precis, jag hörde bara provledaren säga till honom) när fan behövde man en gradskiva..?. Ja visst fan, på den där uppgiften med vinklarna så kanske en gradskiva hade underlättat.

Det hände inte mer än att provledaren gick dit sa till, och beslagtog den.

Är nyfiken, hur många skrev ni tillsammans med? Själv satt jag i en sal med 55-60 st. Vill veta om det är mycket eller lite

Var definitivt över 100 personer i salen jag gjorde provet i. En av de större tentalokalerna i Uppsala.

Hände inget speciellt då jag gjorde provet, på sin höjd någon som skrev ut "FAAAN" när det var 5 minuter kvar på en kva del!
Citera
2012-10-30, 01:06
Medlem
GryningsMytomanens avatar
Varför har de 5-minutersgrejen egentligen? Varför inte en vid 30 och en vid 15 + den som redan finns? Blir lätt stressigt när man är ovetande länge och sen vet att tiden nästan är helt slut.
Citera
2012-10-30, 01:10
Medlem
Telchaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GryningsMytomanen
Varför har de 5-minutersgrejen egentligen? Varför inte en vid 30 och en vid 15 + den som redan finns? Blir lätt stressigt när man är ovetande länge och sen vet att tiden nästan är helt slut.

Gissar på att de inte gör det för att de inte ska störa så mycket under provet. Vissa kan säkert tappa fokus lite då ledaren ropar ut något och man vill nog minimera dessa moment så mycket som möjligt.
Citera
2012-10-30, 02:16
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Varför har de 5-minutersgrejen egentligen? Vgarför inte en vid 30 och en vid 15 + den som redan finns? Blir lätt stressigt när man är ovetande länge och sen vet att tiden nästan är helt slut.

Ta med ett tidtagarur eller en klocka så kan du hålla koll på tiden själv. Jag använder ett tyst tidtagarur som jag timar med provledarens tidtagarur. Man kan själv ha koll in i sista sekund på hur mycket tid som är kvar. Det är skitbra tycker jag
Senast redigerad av lighten-up 2012-10-30 kl. 02:18.
Citera
2012-10-30, 02:40
Medlem
Soulsurfers avatar
Hur står sig Göteborgsposten mot SvD? Jag kan nämligen få GP helt gratis, men SvD sätter min ekonomi stopp för. Men är det värt att lägga ner tiden på GP, eller ska jag satsa helt på svenska böcker, skriva ut massa under strecket och gamla prov? Vad tycker ni?
Citera
2012-10-30, 05:42
Medlem
Varför måste man anmäla sig innan?
Citera
2012-10-30, 09:26
Medlem
soers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeBush
Varför måste man anmäla sig innan?

Det ska finnas lokaler, provvakter, upptryckta provhäften och blanketter och så vidare till alla som ska göra provet. Efter att du anmält dig till högskoleprovet och betalat in avgiften får du en kallelse där det står exakt vilken lokal du ska gå till (tex Storstads Universitet, Storgatan 1, Sal 101) och när du kommer dit blir du avprickad mot en lista när du visar ID första gången. Du kan inte bara dyka upp på en provlokal som det passar dig.
Citera
2012-10-30, 09:58
Medlem
72/80 Verb och 60/80 på kvant, vad tror ni? 1,8?
Citera
2012-10-30, 10:11
Medlem
Citat:
Så folk inte ska gnälla att dom inte hann föra över till svarshäftet.
Citera
2012-10-30, 13:37
Medlem
Ångrar att jag inte skrev HP tidigare, skrev det nu i trean och kommer få runt 1.4-1.5. Om jag skrivit det sen ettan eller tvåan tror jag faktiskt att jag kunnat komma upp till 1.6-1.8 nu Fan vad onödigt med 3 års betygshets
Citera
2012-10-30, 14:00
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosinus40
Ångrar att jag inte skrev HP tidigare, skrev det nu i trean och kommer få runt 1.4-1.5. Om jag skrivit det sen ettan eller tvåan tror jag faktiskt att jag kunnat komma upp till 1.6-1.8 nu Fan vad onödigt med 3 års betygshets

Du har fortfarande gott om tid! Du lärde dig förmodligen en del som du inte vet om bara genom att läsa andra ämnen. Kanske segt att bara plugga högskoleprovet sen när du har tagit studenten det förstår jag.. men annars jobba och plugga, det hade jag nog gjort om jag inte hade hoppat av gymnasiet (skulle ha tagit studenten förra året, men hoppade av gymnasiet efter en månad).

Då får du ju lite av allt, cash är ju aldrig fel om man säger så. Om inte heltid så halvtid kanske och högskoleprov vid sidan av? Eller om du fick höga betyg så kanske prövningar är något för dig? Själv kommer jag att köra på båda även om jag vet att mina betyg inte räcker så gör jag allt jag kan för att få så höga jag kan, sen så får man se hur det känns när man är klar, om man har förbättrat sig en hel del på högskoleprovet eller blir tvungen att köra prövningar samtidigt som man knegar någonstans eller liknande :& Aldrig att man ger upp, i alla fall inte innan man har fyllt 25 ^, men det är ju fem år kvar. Om man inte har nått målet då så kanske man måste börja fundera på om man är smart nog eller inte.

Själv förlorade jag två år då jag gick hemma och var deprimerad och inte gjorde ett skit (mitt livs misstag, men det är lätt att vara efterklok).. Det är så roligt att ha hela 1700 poäng kvar innan man är klar med gymnasiet, jag räknar med att det kommer ta två år till efter denna terminen
Senast redigerad av Soulsurfer 2012-10-30 kl. 14:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in