2012-10-09, 18:42
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phyrex
Oh och ge fan i att lägga upp läckta ord och skit denna gången. Inte så kul att ha 4 ord man kunde borttagna.

Hehehe
Citera
2012-10-10, 10:16
Medlem
Vad tycker ni om http://www.matteboken.se/ ?

Gillar verkligen den sidan, men ger det något att gå igenom matte 1&2 där eller är det bättre att försöka hitta matte anpassad efter HP? Kolla gamla prov osv (men det är så tråkigt och drygt) går hellre igenom från 101
Citera
2012-10-10, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av themodel.
Vad tycker ni om http://www.matteboken.se/ ?

Gillar verkligen den sidan, men ger det något att gå igenom matte 1&2 där eller är det bättre att försöka hitta matte anpassad efter HP? Kolla gamla prov osv (men det är så tråkigt och drygt) går hellre igenom från 101

Om du vill satsa på provet skulle jag verkligen rekommendera att köpa HP-guiden. Inte till detta höstprov då, med tanke på att det är såpass snart, men till vårens prov. Detta för att du får förklarat hur du ska gå tillväga för att lösa alla uppgifter du inte kan. Till höstens prov skulle jag dock rekommendera att bara nöta gamla prov och liknande uppgifter osv, och be någon som kan förklara hur du ska tänka på de uppgifter du inte klarar själv. Det är samma tänk på många uppgifter.
Citera
2012-10-10, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilssown
Om du vill satsa på provet skulle jag verkligen rekommendera att köpa HP-guiden. Inte till detta höstprov då, med tanke på att det är såpass snart, men till vårens prov. Detta för att du får förklarat hur du ska gå tillväga för att lösa alla uppgifter du inte kan. Till höstens prov skulle jag dock rekommendera att bara nöta gamla prov och liknande uppgifter osv, och be någon som kan förklara hur du ska tänka på de uppgifter du inte klarar själv. Det är samma tänk på många uppgifter.

Tror jag ska testa detta provet nu sen köpa HP guiden till nästa, eller kan jag lika gärna köpa vårprovet nu? det som går av i mars eller när det nu är
Citera
2012-10-10, 16:04
Medlem
Citat:
Tror jag ska testa detta provet nu sen köpa HP guiden till nästa, eller kan jag lika gärna köpa vårprovet nu? det som går av i mars eller när det nu är

Om du inte tror att du kommer nå ditt mål denna gången, kan du lika gärna köpa det nu. Men det är ju lite bull om du når ditt mål och har lagt ut så pass mycket pengar.
Citera
2012-10-10, 16:06
Medlem
Citat:
Om du inte tror att du kommer nå ditt mål denna gången, kan du lika gärna köpa det nu. Men det är ju lite bull om du når ditt mål och har lagt ut så pass mycket pengar.

Nja asså, jag har knappt förberett mig. Ser detta provet endast som uppvärmning och testa på, tänker lägga seriöst pluggande till provet som går av i mars eller när det är
Citera
2012-10-10, 16:13
Medlem
Citat:
Nja asså, jag har knappt förberett mig. Ser detta provet endast som uppvärmning och testa på, tänker lägga seriöst pluggande till provet som går av i mars eller när det är

Lika bra att köpa då och börja tidigt. Förhoppningsvis överraskar du dig själv när du skriver, det gjorde jag första gången jag skrev.
Citera
2012-10-10, 19:29
Medlem
Citat:
Lika bra att köpa då och börja tidigt. Förhoppningsvis överraskar du dig själv när du skriver, det gjorde jag första gången jag skrev.
Är glad om jag får runt 1,0 totalt, men 5 år sen gymnasiet :/ plus att jag sättet i regel bara 50% rätt på orden
Citera
2012-10-10, 19:36
Medlem
analgetisk.potenss avatar
Citat:

Om du inte tar med den ekonomiska aspekten håller jag med dig helt och hållet. Men tror han var fundersam över eventuell höjning på HP kontra hur ekonomiskt fördelaktigt det är att skaffa medlemskap nu eller efter provet. Ur den aspekten skulle jag rekommendera honom att skaffa HPG dagen efter provet i höst. Då är det som billigast gentemot antal dagar du får tillgång till HPGs uppgifter.

EDIT: På lördag bara 14 dagar kvar till provet. Känner ångesten förvärras.

Hur känns det för alla er andra? Har ni några tips för att dämpa känslorna?
Senast redigerad av analgetisk.potens 2012-10-10 kl. 20:16.
Citera
2012-10-10, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analgetisk.potens
Om du inte tar med den ekonomiska aspekten håller jag med dig helt och hållet. Men tror han var fundersam över eventuell höjning på HP kontra hur ekonomiskt fördelaktigt det är att skaffa medlemskap nu eller efter provet. Ur den aspekten skulle jag rekommendera honom att skaffa HPG dagen efter provet i höst. Då är det som billigast gentemot antal dagar du får tillgång till HPGs uppgifter.

EDIT: På lördag bara 14 dagar kvar till provet. Känner ångesten förvärras.

Hur känns det för alla er andra? Har ni några tips för att dämpa känslorna?

Jag har börjat plugga först nu inför HP, ska söka till hösten nästa år så det är provet i april jag tar som domedagen. Detta prov är enbart uppvärmning och vana för mig
Citera
2012-10-10, 22:09
Medlem
bulgariens avatar
Hur är det nu igen, är det en vecka innan provet man får mail om provlokal etc. ?
Citera
2012-10-10, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulgarien
Hur är det nu igen, är det en vecka innan provet man får mail om provlokal etc. ?

Ja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in