2008-11-30, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snelpolak
Alltså, fjäsk är det första man lär sig på gymnasiet. Är du trevlig mot lärarna ger de dig bättre betyg. Fjäsk kombinerat med plugg = 20,0.

Men oftast är där någon liten lärare som ska jävlas..
Citera
2008-11-30, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Det här bevisar att du är dum i huvudet. Läs på om normering och hur det funkar och ta sen dumstruten och gå och ställ dig i ett hörn.

Okej du maler om din normering. Jag skiter väl i att man har grundat provet på en bunte idioter. Klart där finns idioter, skulle varit konstigt om 9miljoner svenskar var smarta, då skulle det inte funnits så många skitjobb.
Citera
2008-11-30, 19:28
Medlem
shanghais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helsingborg2
3år pluggande och klara av allt skit lärarna kastar emot dig.

Högskoleprovet kan man även plugga till i 3år men va fan.

Så du tycker att kräla i skiten i tre år visar vem som besitter mest intelligens? Det är väl snarare ett uthållighetstest. Jag säger inte att det ena är svårare än det andra. Att förnedra sig bör mig emot mycket mer än att läsa in ett ämne ordentligt.

orkarN: Du kommer ha 10 000 poster innan månadsskiftet om du ska skriva att alla som inte har rätt/välgrundade åsikter är dumma i huvudet.

Citat:
Okej du maler om din normering. Jag skiter väl i att man har grundat provet på en bunte idioter. Klart där finns idioter, skulle varit konstigt om 9miljoner svenskar var smarta, då skulle det inte funnits så många skitjobb.

Svenska skolsystemet är utformat för samma människor som HP.
Senast redigerad av shanghai 2008-11-30 kl. 19:30.
Citera
2008-11-30, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shanghai
Så du tycker att kräla i skiten i tre år visar vem som besitter mest intelligens? Det är väl snarare ett uthållighetstest. Jag säger inte att det ena är svårare än det andra. Att förnedra sig bör mig emot mycket mer än att läsa in ett ämne ordentligt.

orkarN: Du kommer ha 10 000 poster innan månadsskiftet om du ska skriva att alla som inte har rätt/välgrundade åsikter är dumma i huvudet.

Svenska skolsystemet är utformat för samma människor som HP.

Bra poäng det där med att gymnasiet är ett uthållighetstest.
Jag själv klarade uppenbarligen inte att hålla lågan uppe jämnt och ständigt i 3år. Alltid någon gång man bara inte orkar jag förstår verkligen inte vilken slavisk självdisciplin 20.0 har.

Om man sedan projicerar den uthålligheten på högskoleprovet (plugga till det) bör de få 2.0. För säga vad fan man vill men att klara 20.0 på naturvetenskapliga linjen visar på en viss intelligens. Om du inte har talang för formlerna så kommer du aldrig ha tid på dygnet att plugga till dina andra ämnen.

På min skola är där sadistlärare som kräver MVG på alla prov för att få MVG i slutbetyg, dessutom är proven svåra!

Sägas vad sägas vill men att få 20.0 på naturvetenskapliga, i alla fall där jag går kräver en del av dig. Dock finns det starka människor som uppenbarligen gör det.
Citera
2008-11-30, 21:43
Medlem
orkarNs avatar
Citat:

Jag maler för att du fortfarande inte fattar hur det går till. Det spelar ingen roll hur intelligenta provskrivarna är, det är fortfarande bara en viss procent som får 2.0, även om du ger provet uteslutande till Mensa-medlemmar.

Citat:
Ursprungligen postat av shanghai

Det är ett hårt jobb, men nån måste göra det.
Citera
2008-11-30, 22:01
Bannlyst
Citat:
Jag maler för att du fortfarande inte fattar hur det går till. Det spelar ingen roll hur intelligenta provskrivarna är, det är fortfarande bara en viss procent som får 2.0, även om du ger provet uteslutande till Mensa-medlemmar.

Det är ett hårt jobb, men nån måste göra det.

Ja de bästa får 2.0.

Dock kan man lätt åka snålskjuts på den dumma massan.

Jag bara säger hur det fungerar i praktiken, sedan kan du sitta och runka sönder dig till teorin.
Citera
2008-12-01, 00:05
Medlem
Citat:
Det är väl du som inte fattar hur det går till. Normeringen går ju inte alls ut på att en viss procent ska ha ett visst resultat.

Citerar från UmU:

"Den normerade poängen är inte absolut, utan en ny normering genomförs efter varje nytt prov. Detta görs dock inte för att den normerade poängen ska vara beroende av hur de andra provdeltagarna svarar, så poängen är inte relativ i den meningen. Syftet med normeringen är i stället att det alltid - oberoende av provtillfälle (och oberoende av de andra provdeltagarnas resultat) - ska vara lika lätt eller lika svårt att få en viss normerad poäng."
Citera
2008-12-01, 00:13
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackson
Det är väl du som inte fattar hur det går till. Normeringen går ju inte alls ut på att en viss procent ska ha ett visst resultat.

Citerar från UmU:

"Den normerade poängen är inte absolut, utan en ny normering genomförs efter varje nytt prov. Detta görs dock inte för att den normerade poängen ska vara beroende av hur de andra provdeltagarna svarar, så poängen är inte relativ i den meningen. Syftet med normeringen är i stället att det alltid - oberoende av provtillfälle (och oberoende av de andra provdeltagarnas resultat) - ska vara lika lätt eller lika svårt att få en viss normerad poäng."

Jävlar sicken knäpp på näsan man fick här då. Här satt jag och runkade sönder mig till normaldistributioner, liksom. Nåväl, jag får trösta mig med att det diskvalificerar Helsingborg2's resonemang lika väl som mitt; om den "dumma massan[s]" resultat inte påverkar mitt eget kan jag ju knappast åka snålskjuts på dem.
Citera
2008-12-01, 18:54
Bannlyst
Citat:
Jävlar sicken knäpp på näsan man fick här då. Här satt jag och runkade sönder mig till normaldistributioner, liksom. Nåväl, jag får trösta mig med att det diskvalificerar Helsingborg2's resonemang lika väl som mitt; om den "dumma massan[s]" resultat inte påverkar mitt eget kan jag ju knappast åka snålskjuts på dem.

Haha nu ska du fan ta mig ta på dig dumstruten..

Sluta nu mala om dina jävla normeringstabeller...... plzz
Citera
2008-12-02, 01:14
Bannlyst
^ humiliation [CS voice]
Citera
2008-12-03, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McCarrick
Skriv ut ordlistorna på www.ordprov.se, sålla bort de ord du redan kan och sen nöter du in resten.
Vet du något bättre sätt än att skriva ut ordlistorna? Man vill ju få in endast de orden man inte kan på ordprov sidan. Går det att sortera ut orden på något bättre sätt utan att man ska behöva sitta och skriva ner hundratals ord själv på vanligt papper?
Citera
2008-12-03, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shadow_S
Vet du något bättre sätt än att skriva ut ordlistorna? Man vill ju få in endast de orden man inte kan på ordprov sidan. Går det att sortera ut orden på något bättre sätt utan att man ska behöva sitta och skriva ner hundratals ord själv på vanligt papper?

Sortera orden efter kategori (har man dem i alfabetisk ordning blir det lätt jobbigt) -->
Kopiera in alla i ett worddokument -->
Ta bord de ord du redan kan -->
Be någon förhöra dig, en eller två sidor om dagen. Denne någon bör även markera de ord du hade svårt för och sedan förhöra dig på dem några dagar senare.

Så gjorde jag och det tyckte jag fungerade toppen (missade bara ett av orden på provet som fanns med på listan).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in