Citat:
Ursprungligen postat av shanghai
Så du tycker att kräla i skiten i tre år visar vem som besitter mest intelligens? Det är väl snarare ett uthållighetstest. Jag säger inte att det ena är svårare än det andra. Att förnedra sig bör mig emot mycket mer än att läsa in ett ämne ordentligt.
orkarN: Du kommer ha 10 000 poster innan månadsskiftet om du ska skriva att alla som inte har rätt/välgrundade åsikter är dumma i huvudet.
Svenska skolsystemet är utformat för samma människor som HP.
Bra poäng det där med att gymnasiet är ett uthållighetstest.
Jag själv klarade uppenbarligen inte att hålla lågan uppe jämnt och ständigt i 3år. Alltid någon gång man bara inte orkar jag förstår verkligen inte vilken slavisk självdisciplin 20.0 har.
Om man sedan projicerar den uthålligheten på högskoleprovet (plugga till det) bör de få 2.0. För säga vad fan man vill men att klara 20.0 på naturvetenskapliga linjen visar på en viss intelligens. Om du inte har talang för formlerna så kommer du aldrig ha tid på dygnet att plugga till dina andra ämnen.
På min skola är där sadistlärare som kräver MVG på alla prov för att få MVG i slutbetyg, dessutom är proven svåra!
Sägas vad sägas vill men att få 20.0 på naturvetenskapliga, i alla fall där jag går kräver en del av dig. Dock finns det starka människor som uppenbarligen gör det.