Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Hur ska man träna inför HP? En liten snabb guide vore perfekt.
Träna på gamla prov känns som det viktigaste (finns lite överallt att ladda ner gratis) Jag gjorde högskoleprovet i höstas och fick bra resultat på alla delar utom dom nya, dvs dom man inte kunnat plugga på innan via gamla prov. Sen finns det massa material på Internet och i bokform, en hel del bra länkar hittar man om man bara tittar runt i den här tråden.
ordprov.se = bra och gratis, speciellt för ordträning.
hpguiden.se/ = Ganska dyrt men verkar effektivt.
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163306824 = En bok jag tycker har varit till bra hjälp.
Citat:
Ursprungligen postat av powercyty
Någon som vet?
Börja med att logga in så att den kommer ihåg dig och hur långt du har kommit. Du behöver ett Facebook konto eller ett Google konto. Tryck sedan på Practice uppe i menyn till höger. Trädet du beskriver behöver du inte ägna så mycket uppmärksamhet åt, det är mer en översikt. Börja med den översta uppgiften (addition 1 eller vad det är) När du har klarat av tillräckligt många tal i följd kommer det upp en knapp att du är redo att gå vidare, sen är det bara att köra på. Det fina med sidan är att när man förr eller senare fastnar på ett tal så kan man gå längst ner till höger på sidan och titta på en instruktionsvideo hur man skall gå till väga för att lösa aktuella uppgifter. Väldigt pedagogiskt och bra förklaringar. Jag tränar matte där nu inför högskoleprovet, är väldigt nöjd.