• 1
  • 2
2019-04-16, 23:14
Medlem
BossModes avatar
Alltid när jag läser om hur ska man investera sina pengar så säger folk köp aktier eller fonder.

Måste det alltid se ut såhär? Eller finns det andra alternativ?
Citera
2019-04-16, 23:31
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BossMode
Alltid när jag läser om hur ska man investera sina pengar så säger folk köp aktier eller fonder.

Guld och silver är ett alternativ.
Själv har jag samlat på mig några kilo silver i form av mynt som jag kan avyttra när priset är rätt.
Konst och antikviteter är ett annat alternativ som kan löna sig väldigt bra, men det kräver mycket kunskap, och ofta att man kan satsa mycket stora summor.
Citera
2019-04-16, 23:33
Medlem
Anthony89s avatar
Citat:

Om du vill investera i nått tycker jag att du ska kolla på nåt med it aktier med nått företag i Indien för lovar dig att dom är på uppgång ett land som kommer växa så det knakar om det och då lär du göra en haka på det om några år.
Citera
2019-04-16, 23:36
Medlem
BossModes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthony89
Om du vill investera i nått tycker jag att du ska kolla på nåt med it aktier med nått företag i Indien för lovar dig att dom är på uppgång ett land som kommer växa så det knakar om det och då lär du göra en haka på det om några år.

Det enda jag tänkte på när jag läste ditt inlägg var ”this is John Smith from IRS how can i help you?” Om du förstår vad jag menar
Citera
2019-04-16, 23:51
Medlem
Requakes avatar
Förutsatt att du har viss kompetens skulle du kunna investera i att starta ett företag. Detta är dock att klassa som en investering med synnerligen aktiv förvaltning, så att säga.
Citera
2019-04-16, 23:58
Medlem
Anthony89s avatar
Citat:
Det enda jag tänkte på när jag läste ditt inlägg var ”this is John Smith from IRS how can i help you?” Om du förstår vad jag menar

Säger så här indierna är dom vassaste inom it och landet växer och dom är inte så rika ännu,men kommer bli det inom en snar framtid.
Och brukar va så att man köper aktier när det är billigt och det bör det vara just nu.

Sen har du svenska mynt sedlar från 1900 eller 1800 tal.
Guld
Ryssfonder
Där har du lite
Citera
2019-04-17, 00:27
Medlem
Luftgevars avatar
Skogsfastigheter
Senast redigerad av Luftgevar 2019-04-17 kl. 00:33.
Citera
2019-04-17, 00:30
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Skog
Investera i mark, det tillverkas inte längre...
Citera
2019-04-17, 00:32
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Investera i mark, det tillverkas inte längre...
Mycket bra val sålänge du har kunskap om hur man förvaltar marken på bästa sätt.
Citera
2019-04-17, 00:39
Medlem
OHSCHNAPs avatar
Citat:

Anledningen till varför de flesta föreslår aktier eller fonder är för att det är lättillgängligt för privatsparare och historiskt genererat högst avkastning i förhållande till eget arbete. Men om du är ute efter hög avkastning över lång tid så är förmodligen mark och fastigheter det andra bästa alternativet.
Citera
2019-04-17, 00:52
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Mycket bra val sålänge du har kunskap om hur man förvaltar marken på bästa sätt.

Jag får nog medge att jag inte är mycket till förvaltare, men jag sitter på några hektar som inom några är lär vara attraktiva som tomtmark.
Kanske inte för egen del, det beror på hur kommunen väljer att expandera, men om inte annat så lär det gynna mina barn...
Citera
2019-04-17, 00:57
Medlem
AngelsKit-V.47s avatar
CFD är ett väldigt lönsamt investeringsalternativ
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto