Citat:
Ursprungligen postat av
Trollfeeder
Det är lättare att ge råd om du säger mer om situationen. T ex, vad fick dig att söka det här jobbet? Och vad får dig att vantrivas? Om du någorlunda lätt kan skapa samma möjlighet på ett annat företag och chansen är god att du ska trivas där, så skulle jag ha försökt det i första hand. Går du tillbaka till ditt gamla jobb så är det ju inte snyggt mot chefen om du sen byter jobb igen efter 4 månader. Är sådana chanser "few and far between" däremot, så försök får komma tillbaka, och stanna minst ett år.
Jag vet att några av mina föredetta kollegor tittar på flashback så jag vill inte att det ska kunna kopplas till mig bara.
Anledningen till att jag slutade är snarare MITT problem än själva jobbet. Anledningen till varför jag vantrivs är för att det absolut inte var det jag hade förväntta mig. Jag visste om att jag skulle hamna på en plats där jag inte skulle trivas till en början, men jag hade aldrig någonsin kunnat tro att det skulle vara såhär illa. Jag känner mig överrumplad och jag vet redan idag att jag aldrig kommer att kunna påverka och vända denna skuta till något bättre, samt att varje dag får mig att sjunka ned mer och mer i en ond cirkel.
Jag har haft flera jobb, jag har i snitt varit kvar på samma arbetsplats i 3-5 år, jag har aldrig någonsin givit upp efter en månad!