• 1
  • 2
2019-04-16, 22:48
Medlem
Yllevantars avatar
Slutade på förra jobbet för en månad sedan, jag hade goda relationer och jag slutade av en viss orsak primärt.

Jag kom till mitt nya jobb och kände redan från dag ett att detta kan ha varit mitt livs största misstag, jag verkligen avskydde detta direkt. Nu har jag pinat mig igenom en månad och jag tycker jag är en tålig individ men jag kan verkligen inte fortsätta såhär.

Orsaken till att jag slutade på mitt förra jobb har numera förvnadlats till möjligheter i mitt huvud för hur man ska lösa problemet, men jag vet inte vad jag ska göra nu:

Ska jag kontakta min förra chef (vilken jag hade god relation med som var tydlig med att jag var eftertraktad on jag så ville) och förklara att jag begått ett misstag och att jag vill tillbaka? Eller ska jag försöka att finna något helt annat? För mig är det inget alternativ tyvärr att fortsätta plåga mig själv något vidare.

Har ni varit med om samma sak? Har ni några tips?

Tack på förhand.
Citera
2019-04-16, 22:52
Medlem
Ronilles avatar
Jag hade lätt kontaktat förra chefen, berätta precis hur du känner och vad du vill.
Citera
2019-04-16, 22:54
Medlem
Yllevantars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Jag hade lätt kontaktat förra chefen, berätta precis hur du känner och vad du vill.

Tack för ditt svar Ronille, jag funderar på om man kanske helt enkelt ska göra så ...!
Citera
2019-04-16, 22:55
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yllevantar
Tack för ditt svar Ronille, jag funderar på om man kanske helt enkelt ska göra så ...!
Du har absolut ingenting att förlora, speciellt om du tycker att du och fd har en bra relation. Det är ju en hedersbetygelse för sitt förra jobb och att de är en attraktiv arbetsgivare.
Citera
2019-04-16, 22:57
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Du har inget att förlora på att kontakta din förra chef.
Citera
2019-04-16, 23:05
Medlem
Yllevantars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kniv-Yxa
Du har inget att förlora på att kontakta din förra chef.

Ni ska ha stort tack för svar... Jag ska ge det en ordentlig funderare framöver! Jag är glad att ni svarar som ni gör,för det är svaret som jag själv vill tro är sanningen!
Citera
2019-04-16, 23:10
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Slutade på förra jobbet för en månad sedan, jag hade goda relationer och jag slutade av en viss orsak primärt.

Jag kom till mitt nya jobb och kände redan från dag ett att detta kan ha varit mitt livs största misstag, jag verkligen avskydde detta direkt. Nu har jag pinat mig igenom en månad och jag tycker jag är en tålig individ men jag kan verkligen inte fortsätta såhär.

Orsaken till att jag slutade på mitt förra jobb har numera förvnadlats till möjligheter i mitt huvud för hur man ska lösa problemet, men jag vet inte vad jag ska göra nu:

Ska jag kontakta min förra chef (vilken jag hade god relation med som var tydlig med att jag var eftertraktad on jag så ville) och förklara att jag begått ett misstag och att jag vill tillbaka? Eller ska jag försöka att finna något helt annat? För mig är det inget alternativ tyvärr att fortsätta plåga mig själv något vidare.

Tack på förhand.

Det är lättare att ge råd om du säger mer om situationen. T ex, vad fick dig att söka det här jobbet? Och vad får dig att vantrivas? Om du någorlunda lätt kan skapa samma möjlighet på ett annat företag och chansen är god att du ska trivas där, så skulle jag ha försökt det i första hand. Går du tillbaka till ditt gamla jobb så är det ju inte snyggt mot chefen om du sen byter jobb igen efter 4 månader. Är sådana chanser "few and far between" däremot, så försök får komma tillbaka, och stanna minst ett år.
Citera
2019-04-16, 23:15
Medlem
Var med om samma sak för ett par år sedan. Var på det "nya" jobbet i två veckor sedan gick jag tillbaka till mitt gamla. Ångrar inte det en sekund idag, Visst det är alltid lite känsligt att gå tillbaka, folk har sina synpunkter men sånt ska man bry sig om. Man ska tänka vad som är bäst för en själv
Citera
2019-04-16, 23:16
Medlem
LeeVans avatar
Citat:

Tack på förhand.

Svälj din stolthet.. Chefen blir nog stolt över att du väljer att komma tillbaka.
Citera
2019-04-16, 23:24
Medlem
Yllevantars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är lättare att ge råd om du säger mer om situationen. T ex, vad fick dig att söka det här jobbet? Och vad får dig att vantrivas? Om du någorlunda lätt kan skapa samma möjlighet på ett annat företag och chansen är god att du ska trivas där, så skulle jag ha försökt det i första hand. Går du tillbaka till ditt gamla jobb så är det ju inte snyggt mot chefen om du sen byter jobb igen efter 4 månader. Är sådana chanser "few and far between" däremot, så försök får komma tillbaka, och stanna minst ett år.

Jag vet att några av mina föredetta kollegor tittar på flashback så jag vill inte att det ska kunna kopplas till mig bara.

Anledningen till att jag slutade är snarare MITT problem än själva jobbet. Anledningen till varför jag vantrivs är för att det absolut inte var det jag hade förväntta mig. Jag visste om att jag skulle hamna på en plats där jag inte skulle trivas till en början, men jag hade aldrig någonsin kunnat tro att det skulle vara såhär illa. Jag känner mig överrumplad och jag vet redan idag att jag aldrig kommer att kunna påverka och vända denna skuta till något bättre, samt att varje dag får mig att sjunka ned mer och mer i en ond cirkel.

Jag har haft flera jobb, jag har i snitt varit kvar på samma arbetsplats i 3-5 år, jag har aldrig någonsin givit upp efter en månad!
Citera
2019-04-16, 23:36
Medlem
Anthony89s avatar
Citat:

Tack på förhand.

Fanns en anledning varför du lämnade första jobbet tycker inte du ska va kvar där du är nu eller gå tillbaka testa vingarna och testa nått annat du kanske är trött på den branschen du jobbar i.
Citera
2019-04-17, 00:15
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Jag vet att några av mina föredetta kollegor tittar på flashback så jag vill inte att det ska kunna kopplas till mig bara.

Anledningen till att jag slutade är snarare MITT problem än själva jobbet. Anledningen till varför jag vantrivs är för att det absolut inte var det jag hade förväntta mig. Jag visste om att jag skulle hamna på en plats där jag inte skulle trivas till en början, men jag hade aldrig någonsin kunnat tro att det skulle vara såhär illa. Jag känner mig överrumplad och jag vet redan idag att jag aldrig kommer att kunna påverka och vända denna skuta till något bättre, samt att varje dag får mig att sjunka ned mer och mer i en ond cirkel.

Jag har haft flera jobb, jag har i snitt varit kvar på samma arbetsplats i 3-5 år, jag har aldrig någonsin givit upp efter en månad!

Jag förstår, då får jag gå på det du har droppat och vara lite vag. Är det svårt att hitta något som troligen är bättre än förra jobbet, gå tillbaka dit, stanna minst ett år. Annars, bomba på med jobbsök.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in