hej,
istället för att ställa min stationära dator nere i källaren så tänkte jag använda den som en server istället. 
Mitt problem är att jag inte vet vart jag ska placera den och undrar om ni skulle kunna hjälpa mig att bli lite fantasifulla med det.
- Den får obv inte plats under soffan
- Under sängen får den plats, men den låter för mycket för att kunna ha den där. Att försöka göra den tyst utan att köpa saker är väl inte ens en ide?
- Att ställa den i en garderob antar jag inte heller funkar pga överhettning etc?
- Funderat på att ta bort chassit helt och hållet. men det kanske inte är en bra ide att göra det? då blir den iaf mindre. Vet dock inte om den då skulle få plats på fler ställen
min lägenhet är väldigt liten. Har inget emot att den står framme om den används som en dator men vill inte se servrar. kanske kan komma på nån lösning bakom nån möbel eller liknande men jag tvivlar på det.
under sängen skulle vara absolut bäst men det funkar som sagt inte pga ljudet.
Antar att jag kanske kan plocka bort grafikkortet för det behövs väl inte på en server eller blir prestandan sämre då? Jag kommer att använda den som bla webbserver och lagring.
Då lär den bli tystare men knappast lagom tyst. 
För processorns fläkt måste väl vara kvar va? 
processorn: 
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1462288