• 4
  • 5
2019-04-17, 09:11
Medlem
JeffDaviss avatar
Asså vilken jävla sopa! Kommer å tänka på Southpark-avsnittet när Randy går till AA å Stan lackar ur och säger: ”Hur jävla svårt ska det va? DRICK INTE SÅ MYCKET BARA”!
Citera
2019-04-17, 09:25
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Asså vilken jävla sopa! Kommer å tänka på Southpark-avsnittet när Randy går till AA å Stan lackar ur och säger: ”Hur jävla svårt ska det va? DRICK INTE SÅ MYCKET BARA”!
Nä precis. Man kan ju hålla sig till en kvarting innan lunch. Orutinerad.
Citera
2019-04-17, 09:29
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Nä precis. Man kan ju hålla sig till en kvarting innan lunch. Orutinerad.

Ett annat tips kan ju vara att INTE gå till kneget om du ”råkar” bli full. Hade han glömt att han druckit på morgonen eller sket han i det?
Citera
2019-04-17, 11:20
Medlem
Ordpistolens avatar
Fast på ett sätt så sitter han i en säker båt under den här mandatperioden. Vad är det värsta som kan hända, att han blir en politisk vilde? Pengarna kommer att fortsätta att flöda, även om han skulle skita i att gå till jobbet. Sverige är ändå ett skämt, så jag hade nog supit också i hans situation.
Citera
2019-04-17, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kotlettfrillan
Den socialdemokratiske riksdagsledamoten från Jönköping, Peter Persson, fick avbryta en visning av riksdagshuset. Orsaken? Han var för berusad.
Kul med _för_ berusad. Så det är ok att vara lite lätt berusad på morgonkvisten/förmiddagen? Skönt jobb ändå.
Citera
2019-04-17, 21:18
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
En kompis till mig blev ombedd att lämna gymmet efter att två kvinnor klagat på att han var ofräsch och luktade alkohol.

Han hade förvisso festat dagen innan men inte så hårt och var inte anmärkningsvärt sliten.

En 24årig flicka av rätt virke, som redan i utgångsläget hatar medelålders män, som lärarinna bör nog kunna iscensätta detta bara Persson käkat en punschpralin.

Så man vet väl inte riktigt om han var helt dyngrak eller bara lite glad i hatten.
med tanke på att peter söpit i mängder med år så var han säker klassiskt missbrukarfull.

peter persson är ett gammalt fyllo och det är ganska fascinerande att sossarna i jkpg valde att skicka upp honom till sthlm. var bara en tidsfråga innan de hände något.
Citera
2019-04-17, 21:55
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
med tanke på att peter söpit i mängder med år så var han säker klassiskt missbrukarfull.

peter persson är ett gammalt fyllo och det är ganska fascinerande att sossarna i jkpg valde att skicka upp honom till sthlm. var bara en tidsfråga innan de hände något.

Jasså, höll han på så här när han satt i kommunfullmäktige i Jönköping också?
Då kan förstås det vara orsaken till att han sparkades uppåt till riksdagen. Han blev en belastning för kommunen helt enkelt.
Citera
2019-04-18, 08:31
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jasså, höll han på så här när han satt i kommunfullmäktige i Jönköping också?
Då kan förstås det vara orsaken till att han sparkades uppåt till riksdagen. Han blev en belastning för kommunen helt enkelt.
om han var full på jobbet vet jag inte, men om så var fallet var det nog betydligt lättare att skicka hem honom utan att någon märkte, här blev det lite svårare.

men som sagt, om det var fylla på jobbet i jönköping vet jag ej, han har dock varit på spriten i herrans många år och ursäkten gällande frun är skitsnack, i sådana fall att det förvärrade superiet, men att han plötsligt börjat dricka är nonsens. detta är klassisk senior-alkoholist, man super i så många år att man delvis ser hyfsat reko ut och själv intalar sig att man kan gå till jobbet utan att någon märker det.

som jag sa tidigare, att de bara vågade skicka upp honom till stockholm då han var en tidsinställd bomb.
men jag kan väl gissa på att han var en "stark man" i jönköping och pekade med hela handen och ingen vågade säga emot honom.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in