2019-04-16, 17:14
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
jag trodde att den skulle vara en hona
Uppenbarligen inte. Det var en Peter.
Citera
2019-04-16, 17:40
Medlem
exoticspices avatar
Är det verkligen så klokt att bli sjukskriven när man har så svåra alkoholproblem att man är berusad på morgonen inför en rundvisning på sin arbetsplats. Att gå hemma och må dåligt gör ju inte att man dricker mindre. Det måste vara arbetsgivarens ansvar att personen får behandling direkt.
Citera
2019-04-16, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Är det verkligen så klokt att bli sjukskriven när man har så svåra alkoholproblem att man är berusad på morgonen inför en rundvisning på sin arbetsplats. Att gå hemma och må dåligt gör ju inte att man dricker mindre. Det måste vara arbetsgivarens ansvar att personen får behandling direkt.
Sjukskrivning betyder ju inte att man går hemma.
Citera
2019-04-16, 18:17
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Sjukskrivning betyder ju inte att man går hemma.
Förstår hur du menar. Att möjligheten finns att man får behandling under den tiden.
Citera
2019-04-16, 18:54
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Förstår hur du menar. Att möjligheten finns att man får behandling under den tiden.
Den här jäveln får massa pengar utan att ens sätta sin fot i Riksdagen. Att sjukskriva sig är idiotiskt, då jobbet i sig inte har några krav alls.
Citera
2019-04-16, 19:07
Medlem
Onanikrems avatar
Är väl inget fel att vara full på jobbet?
Han kanske bara ätit en rejäl sill-lunch och backat en åtta tio gånger på snapsen?
Kanske bara ätit lite representation?
Gratisätande är gott även om man bara dricker.

Jag tycker alla borde få vara fulla på jobbet, särskilt taxichaufförerna som kör runt våra riksdagsledamöter.
Citera
2019-04-16, 19:40
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Inte erfarna ledamöter heller. Måste vara ett jobb de mest sätter till rookies. Så någon hon till sosse som inte tillhör toppskiktet.

Det där kan jag faktiskt dementera, eftersom jag vid en handfull tillfällen varit på besök med skolklasser i riksdagen. Det är både relativt nya och riktigt gamla uvar som åtar sig att visa runt. Antagligen för att de tycker det att det är ett trevligt avbrott i den vanliga lunken. Brukar vara trevligt även om man ibland måste säga till en och annan osnuten snorvalp (elev) att skärpa sig.

Obegripligt dock att den här påstrukne ledamoten inte påstod sig vara akut sjuk, eller som absoluta nödåtgärd helt enkelt smet ut på stan och återkom nästa dag med en lämplig ursäkt. Visserligen fruktansvärt osmidigt, men inte i närheten av att bli avplockad från banan för uppenbar berusning.
Citera
2019-04-16, 20:32
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Mp Eriksson? Han ser ju ut som en lodis som sover på en parkbänk..
Nej persson. Sosse från Jönköping
Citera
2019-04-16, 20:34
Moderator
Schlesiens avatar
Rubrikändring

Utgången rubrik:
Full riksdagsledamot vem?

/ Moderator
Citera
2019-04-16, 20:41
Medlem
StrikeforceUpplands avatar
Vem är förvånad? Klart att man vill vara full om man är en hatiskt rasist som Peter Persson (s)!!!
Citera
2019-04-16, 23:18
Medlem
Egendomligt att det här får sådan uppmärksamhet. Min uppfattning är att en majoritet av riksdagsledamöterna fattar beslut som vore de konstant drogpåverkade.
Citera
2019-04-17, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Obegripligt dock att den här påstrukne ledamoten inte påstod sig vara akut sjuk, eller som absoluta nödåtgärd helt enkelt smet ut på stan och återkom nästa dag med en lämplig ursäkt. Visserligen fruktansvärt osmidigt, men inte i närheten av att bli avplockad från banan för uppenbar berusning.

En kompis till mig blev ombedd att lämna gymmet efter att två kvinnor klagat på att han var ofräsch och luktade alkohol.

Han hade förvisso festat dagen innan men inte så hårt och var inte anmärkningsvärt sliten.

En 24årig flicka av rätt virke, som redan i utgångsläget hatar medelålders män, som lärarinna bör nog kunna iscensätta detta bara Persson käkat en punschpralin.

Så man vet väl inte riktigt om han var helt dyngrak eller bara lite glad i hatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in