2019-04-23, 00:11
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jo, jag läste det första gången du länkade till det. Min fråga var om det handlade om platsen/området i sig eller byggställningen. I min mening är det oklart. Det är luddigt och det är exakt kanske så det ska vara med det narrativet.

Säg att det verkligen var så, att byggjobbare var på ställningen fram till 17:20 och är de som syns i klippet från 17:05. Vem är det då som syns i klippet 18:05? Vad är det för rörelse som syns till vänster om spiran i de klippen jag länkat till? Om man saktar ned det så ser det ut som ett huvud, upp till halsen, som går från höger till vänster bakom skynkena på ställningen. Nu har det gått ett gäng dagar sedan dess och ingen vill svara på den frågan.

Jag vill dock få det "on record" att webbkameran kan vara ett villospår. Att de som anlade branden aldrig har synts i webbkameran.

Jag vet inte om det kan sägs tydligare:
"Arbetarna lämnade Notre-Dames tak 17.20". (Les ouvriers ont quitté le toit de Notre-Dame à 17h20).

DU ser någon däruppe 18.05 men du är ganska ensam om den uppfattningen här i tråden.

Om vi lägger webbilderna åt sidan som du vill kan du väl utveckla din teori om vilka som ligger bakom denna mästerligt uttänkta plan och hur de gått till väga. Inget sker ju av en slump. Varför ville de inte bränna ner ND helt och hållet t.ex.? Varför skulle Jesu törnekrona räddas?
Citera
2019-04-23, 00:15
Medlem
Luzurs avatar
Roliga är ju mongona som försöker övertyga folk att det är en brandman som är där, INNAN branden har startat ens.
Citera
2019-04-23, 00:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
Roliga är ju mongona som försöker övertyga folk att det är en brandman som är där, INNAN branden har startat ens.

Är det verkligen någon som har påstått det? När och var menar du?
Citera
2019-04-23, 00:20
Medlem
Luzurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Är det verkligen någon som har påstått det? När och var menar du?

Folk på twitter (i Vernons twitter) menade att det är en brandman som är där.
Citera
2019-04-23, 00:21
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Har FT en direktlinje till Putin eller är det drogruset som vi noterar här? Tur att tråden ligger konspirationsforumet så att du är OnT.

En känslig tå, med andra ord… Menar du allvar att du inte noterat ryssarna iver att dra igång diverse spekulationer på en gång? I brist på annat fick Kreml-blaskan ta in en högerextrem ramdom-nisse när det gäller islamister, och på hur lösa volymer som helst (samma artikel med "Notre-Dame experten" The Mosque of Notre Dame” ):

"Marc Assin, a member of the French identarist movement (oppose illegal migration and in defense of traditional culture):

“This is truly sad: the masterpiece of our European civilization no longer exists.” There are no data on the causes of the tragedy - but many young supporters of radical Islamism express in social networks the delight of what happened …"

(На связи Франция)

https://www.spb.kp.ru/daily/26966/4022158/
Citera
2019-04-23, 00:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
Folk på twitter (i Vernons twitter) menade att det är en brandman som är där.

Som är var? Kan du inte länka?
Citera
2019-04-23, 00:25
Medlem
Luzurs avatar
Citat:
Som är var? Kan du inte länka?

https://twitter.com/TipsyPianoBar

Självklart så hittar jag inte exakt stället för kommentarerna nu då, när det efterfrågas, men det är han som länkas i samhällsnytt's artikel.
Citera
2019-04-23, 02:38
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag vet inte om det kan sägs tydligare:
"Arbetarna lämnade Notre-Dames tak 17.20". (Les ouvriers ont quitté le toit de Notre-Dame à 17h20).

DU ser någon däruppe 18.05 men du är ganska ensam om den uppfattningen här i tråden.

Jag må vara ensam här i tråden men någon annan än mig hittade rörelsen i filmen från 18:05 före mig. Så då är vi åtminstone två här i världen som anser att det fäller alla officiella uttalanden.

För all som är nya i tråden och inte känner till alla fakta så postar jag länken igen. Nummer ett. Det finns information om byggjobbare på byggställningen till minst 17:20, måndagen den 15 april. Sen har alla gått hem. Klippet nedan är från 18:05, alltså en timme senare. Vad är det för rörelse i filmen, från höger till vänster, som vi ser? Ingen har till dags datum lyckats förklara det. Det är någon som rör på sig på ställningen bakom skynkena som sattes upp. Skynkena som kan ses i bilder när MSM fick komma upp på byggställningen den 11 april när statyerna plockades ner. Se nedan.

Viewsurf Notre Dame Webcam: 18:05 Unknown Movement
https://www.youtube.com/watch?v=P2kYy1dDmeA

Citat:
Om vi lägger webbilderna åt sidan som du vill kan du väl utveckla din teori om vilka som ligger bakom denna mästerligt uttänkta plan och hur de gått till väga. Inget sker ju av en slump. Varför ville de inte bränna ner ND helt och hållet t.ex.? Varför skulle Jesu törnekrona räddas?

Min teori är väldigt enkel och i stort sätt alla som kommer att läsa det här kommer att anse att det är ett skämt. Rothschilds ligger bakom den anlagda branden av Notre Dame. Varför? De ville försöka ge sin marionett, Macron, lite andrum. Han skulle likt Reagan samla alla så att man "glömde" bort de verkliga problem Europa står inför. Som USA i mitten av 1980-talet.

Vem som ligger bakom den själva anlagda branden. Det kan mycket väl vara ungdomar som fått betalt att göra det. Du har själv länkat till ett klipp där två arabiska ungdomar klättrat på Notre Dame. Var det sommaren 2018? Om det är så enkelt för patrask att ta sig upp så kanske det är svaret. Det kanske är så enkelt. Idag brann Norsborgs gård ner. Är det också en slump?

Lyssna nu jävligt noga. Det är något som går tokfel med världen just nu. För ett par veckor sedan på Nya Zeeland så ligger det ett magasin på golvet i moskén redan innan skytten Tarrant börjar skjuta. Något är fel med världen. Det är något som inte stämmer. Ni kan gömma era huvuden i sanden men fakta går inte att ignorera.
Senast redigerad av I-van-Toer 2019-04-23 kl. 02:40.
Citera
2019-04-23, 06:07
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag må vara ensam här i tråden men någon annan än mig hittade rörelsen i filmen från 18:05 före mig. Så då är vi åtminstone två här i världen som anser att det fäller alla officiella uttalanden.

För all som är nya i tråden och inte känner till alla fakta så postar jag länken igen. Nummer ett. Det finns information om byggjobbare på byggställningen till minst 17:20, måndagen den 15 april. Sen har alla gått hem. Klippet nedan är från 18:05, alltså en timme senare. Vad är det för rörelse i filmen, från höger till vänster, som vi ser? Ingen har till dags datum lyckats förklara det. Det är någon som rör på sig på ställningen bakom skynkena som sattes upp. Skynkena som kan ses i bilder när MSM fick komma upp på byggställningen den 11 april när statyerna plockades ner. Se nedan.

Viewsurf Notre Dame Webcam: 18:05 Unknown Movement
https://www.youtube.com/watch?v=P2kYy1dDmeA

Min teori är väldigt enkel och i stort sätt alla som kommer att läsa det här kommer att anse att det är ett skämt. Rothschilds ligger bakom den anlagda branden av Notre Dame. Varför? De ville försöka ge sin marionett, Macron, lite andrum. Han skulle likt Reagan samla alla så att man "glömde" bort de verkliga problem Europa står inför. Som USA i mitten av 1980-talet.

Vem som ligger bakom den själva anlagda branden. Det kan mycket väl vara ungdomar som fått betalt att göra det. Du har själv länkat till ett klipp där två arabiska ungdomar klättrat på Notre Dame. Var det sommaren 2018? Om det är så enkelt för patrask att ta sig upp så kanske det är svaret. Det kanske är så enkelt. Idag brann Norsborgs gård ner. Är det också en slump?

Lyssna nu jävligt noga. Det är något som går tokfel med världen just nu. För ett par veckor sedan på Nya Zeeland så ligger det ett magasin på golvet i moskén redan innan skytten Tarrant börjar skjuta. Något är fel med världen. Det är något som inte stämmer. Ni kan gömma era huvuden i sanden men fakta går inte att ignorera.

Så inga bränder sker av en slump? Många bränder sker vid renoveringsarbeten. Eller är det Rotschild som ligger bakom dessa?
Citera
2019-04-23, 06:50
Medlem
Lianatheqeems avatar
https://youtu.be/6NlX3J4W0Rk

Just där det gnistrar/ blänker på taket, där mäniskor rör sig, startar också branden på taket. På exakt det stället det gnistrar till.
Att branden är anlagd, är det ingen fråga om. Snarare vem som skulle gynnas av att bränna ned kyrkor. Verkar ha fått demens här, HUR många kyrkor bara under 2018 brändes ned i Frankrike och vem låg bakom dom bränderna?
Så vilken religion kan dåren på taket av Notre Dame ha tro?

Senast redigerad av Lianatheqeem 2019-04-23 kl. 07:07.
Citera
2019-04-23, 07:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lianatheqeem

Just där det gnistrar/ blänker på taket, där mäniskor rör sig, startar också branden på taket. På exakt det stället det gnistrar till.
Började branden alltså ute i hörnet på byggnadsställningen flera meter över Notre Dame? Märkligt...

(För övrigt har det flera gånger länkats i de andra trådarna om Notre Dame att dessa reflektioner uppkom flera gånger flera timmar tidigare också under dagen när byggarbetarna rörde sig på ställningen).

Citat:
Att branden är anlagd, är det ingen fråga om. Snarare vem som skulle gynnas av att bränna ned kyrkor. Verkar ha fått demens här, HUR många kyrkor bara under 2018 brändes ned i Frankrike och vem låg bakom dom bränderna?
Så vilken religion kan dåren på taket av Notre Dame ha tro?
Det undrar jag också - har letat runt men kan faktiskt inte hitta en enda nedbränd kyrka under 2018, bara hitta ett misslyckat försök av en muslim i Orleans i juli, och ett i Auray där 2 flickor arresterades i mars för att försökt sätta eld på en kyrka.

https://voiceofeurope.com/2018/07/fr...-allahu-akbar/
https://www.breitbart.com/europe/201...t-church-fire/

Jag tycker detta Inte låter särskilt mycket i ett land med 43,000 kyrkor men min franska är minst sagt knagglig så jag kan mycket väl ha missat något.
Fyll gärna på om ni hittar någon nedbränd fransk kyrka under 2018, jag gör det i alla fall inte..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-04-23 kl. 08:08.
Citera
2019-04-23, 08:37
Medlem
Citat:

Jag tycker detta Inte låter särskilt mycket i ett land med 43,000 kyrkor men min franska är minst sagt knagglig så jag kan mycket väl ha missat något.
Fyll gärna på om ni hittar någon nedbränd fransk kyrka under 2018, jag gör det i alla fall inte..

Notre-dame i paris i april 2019
Saint-sulpice i paris i mars 2019,
Katedralen i saint-alain de lavaur (tarn) i februari 2019,
Saint-jacques i grenoble i januari 2019,
Kyrka av den-coeur i angoulême i januari 2019,
Saint-jean-du-bruel i oktober 2018
Villeneuve d ' uppströms i augusti 2018
Sainte-thérèse i rennes i juli 2018,
St. Paul ' s kyrka av bas caraquet i juni 2018,
Notre-dame av nåd i frossar i juni 2018
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera