Citat:
Ursprungligen postat av
Pandapandrasidan
Är livrädd om jag har en hjärntumör Vet inte om detta är en ny tvångstanke eller om jag faktiskt har det? Hur vet man om det är psykiskt eller fyskiskt? Kan inte sova och har suttit i 3 timmar ochgooglat upp mina symptom och mycket stämmer in. Är livrädd för hjärntumör och mår så dåligt vet inte vad jag ska göra ...
Har inte konstant huvudvärk mem ibland får jag det, ibland sitter de på pannan ibland bakom på huvudet.
Känner mig förvirrad
Dåligt minne
Får deja vuer
Har depersonalization.
Trött
Yr när jag ställer mig upp efter att ha legat
Får domningar ibland
Känslig mot ljud
Äter inte bra och sover inte om nätterna, går runt varje sekund och oroar mig över om jag har hhärntumör,förut så hade jag tankar tänk om allt är en dröm osv men nu har jag tänk om jag har hjärntumör är liveädd för det har familj som har haft det är risken större att jag också får det?
Kan detta vara tvångstanke eller kan jag faktiskt ha hjärntumör?
Kan verklgen inte lugna ner mig är då rädd att jag faktiskt har det..
Tvångstankar har den funktionen att de hindrar dig från att tänka på det du inte klarar av att hantera just nu.
Det man är rädd för händer inte. Alla andra gånger du varit rädd har det gått över, eller hur.
Det kommer det göra denna gången också.
Just nu är du rädd, och kroppen försöker sätta ord på rädslan men strunta i det. Sluta spjärna emot. Låt känslan komma, gå över, och ebba ut.