Citat:
Ursprungligen postat av
Hdkille
Det jag är orolig över är att jag fick även en faktura från Hallå mobil som jag inte skulle ha
Jag ringde till Hallå mobil och dom hänvisar bara till butik. När jag snackar med snubben i telefon så ville han ha fakturan och att det hela var ett stort misstag. Om han inte tagit bort den så ska Fakturan ska bestridas och polisanmälas
Men varför ville han ha fakturan? Jag är orolig och undrar om nån känner till det här? Snälla hjälp
Börja med att läsa igenom hur man bestrider felaktiga fakutror:
https://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/dina-rattigheter-som-konsument/bestrida-felaktig-faktura/
Från texten"I meddelandet till företaget ska du uppge dina kontaktuppgifter och även ange nummer, belopp och datum på den faktura som du anser är felaktig.
Om du har möjlighet kan du bifoga en kopia på fakturan i ditt meddelande, men spara alltid originalet själv. Ange också anledningen till varför du inte tänker betala."
Antagligen underlättar det för dem att få originalfakturan med alla uppgifter om datum och fakturanummer när fakturan skall makuleras. Jag skulle dock inte lita helt på ett skojarföretag eller på att rutinerna på ett vanligt företag fungerar som de borde varför jag föreslår att du tar en kopia på fakturan innan du skickar in den. Det kanske också skulle vara en god ide att skriva "bestrides" tvärs över den faktura du skickar in för att förtydliga att du inte har för avsikt att betala.