2019-04-14, 06:35
Medlem
Hej. Jag hoppas det här är rätt tråd nu om inte så ber jag om ursäkt men jag behöver råd

Jag har varit utsatt av en fulförsäljare i en galleria. För att göra en lång historia kort så fick jag en massa saker på mitt abonemang som jag inte skulle ha. Det hela är nu mer eller mindre löst då Tre (som hjälpt mig) sagt upp allt (abonemang låg hoss dom)

Det jag är orolig över är att jag fick även en faktura från Hallå mobil som jag inte skulle ha
Jag ringde till Hallå mobil och dom hänvisar bara till butik. När jag snackar med snubben i telefon så ville han ha fakturan och att det hela var ett stort misstag. Om han inte tagit bort den så ska Fakturan ska bestridas och polisanmälas

Men varför ville han ha fakturan? Jag är orolig och undrar om nån känner till det här? Snälla hjälp
Citera
2019-04-18, 00:58
Medlem
Dump...
Citera
2019-04-18, 02:13
Medlem
OHSCHNAPs avatar
Förstår inte ens vad du menar, gå till butiken med fakturan och fråga bara? De kan säkert hjälpa dig med det där, flashback kan inte göra något.
Citera
2019-04-19, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hdkille
Det jag är orolig över är att jag fick även en faktura från Hallå mobil som jag inte skulle ha
Jag ringde till Hallå mobil och dom hänvisar bara till butik. När jag snackar med snubben i telefon så ville han ha fakturan och att det hela var ett stort misstag. Om han inte tagit bort den så ska Fakturan ska bestridas och polisanmälas

Men varför ville han ha fakturan? Jag är orolig och undrar om nån känner till det här? Snälla hjälp
Börja med att läsa igenom hur man bestrider felaktiga fakutror: https://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/dina-rattigheter-som-konsument/bestrida-felaktig-faktura/

Från texten"I meddelandet till företaget ska du uppge dina kontaktuppgifter och även ange nummer, belopp och datum på den faktura som du anser är felaktig. Om du har möjlighet kan du bifoga en kopia på fakturan i ditt meddelande, men spara alltid originalet själv. Ange också anledningen till varför du inte tänker betala."

Antagligen underlättar det för dem att få originalfakturan med alla uppgifter om datum och fakturanummer när fakturan skall makuleras. Jag skulle dock inte lita helt på ett skojarföretag eller på att rutinerna på ett vanligt företag fungerar som de borde varför jag föreslår att du tar en kopia på fakturan innan du skickar in den. Det kanske också skulle vara en god ide att skriva "bestrides" tvärs över den faktura du skickar in för att förtydliga att du inte har för avsikt att betala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in