2019-04-13, 09:45
Medlem
Jag har bott hos min pojkvän i ungefär 7 månader och under den tiden har jag ALDRIG sett honom borsta sina tänder. Förfan, han äger inte ens en tandborste.

Först så tänkte jag inte så mycket på det då jag tog för givet att alla människor borstar sina tänder, men sedan så började jag tänka lite mer på det och på hur mycket jävla godis och socker/kolsyrade drycker han konsumerar. Hur har han inte tappat sina tänder eller åtminstone har tandvärk? För utav någon anledning så verkar hans orala hygien inte störa honom öht.

Vem fan äger inte en tandborste? Detta är helt ärligt ett stort problem och jag kan inte ens kyssa honom längre, han frågar mig varför och jag kan liksom bara inte säga att det är p.g.a din äckliga andedräkt.

Hur får man honom att börja ta hand om sina tänder om man är rädd att konfrontera?
Citera
2019-04-13, 11:53
Medlem
Rabattfyllans avatar
Du måste nog använda dig av lite omvänd psykologi.
Citera
2019-04-13, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Hur kan han INTE lukta hundskit om han inte sköter sin munhygien?

Grejen är att han inte luktar som ett jävla avlopp. Han har en dålig andedräkt men en ganska så normalt dålig sådan som vissa människor har. Ibland undrar jag om han borstar tänderna i smyg eller om hans tänder rent genetiskt eller magiskt inte förstörs.
Citera
2019-04-13, 11:58
Medlem
Badchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loyis
Tänk om han då inte bryr sig? För jag har sagt åt han t.ex att inte käka mat som en jävla gris men då blir han ju inte så himla glad. Vad gör man då? Gör slut?

Enkelt, säg bara att det är äckligt att inte borsta tänderna.

Ditt liv kommer bli så mycket bättre om du lär dig hantera konflikter, det är ett måste i vuxenvärlden.

Om du inte gör det kommer du gå och irritera dig hela tiden, vilket leder till separation. Vad är bäst, 10 minuters konflikt eller separation?
Citera
2019-04-13, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trenmacka
TS är väl lika vidrig hon då hon inte ens märkt av hans munhygien innan och även blir tillsammans med snubben, så de passar nog bra ihop.

Nej, vi träffades på online och sedan mötte jag upp honom och skit och då flyttade jag direkt till England för att bo med honom. Hade inte kunnat veta något innan inflyttningen. Efter månader så upptäckte jag att OJ han har visst ingen jävla tandborste. Borstar inte direkt tänderna samma tid som honom då jag borstar efter varje mål.
Citera
2019-04-13, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minecraft4ever
Men lugna ned dig. Han är en man. Män gör ibland snuskiga saker, t.ex. struntar vi ibland att borsta tänderna. Om du inte står ut att prata med honom om det får du lämna honom och bli tillsammans med en kvinna istället.

Är det normalt då att skippa tandborstning helt och hållet eller?
Citera
2019-04-13, 13:27
Medlem
Citronitas avatar
Köp Flux munskölj åt honom. Motivera med att det är dyrt med tandläkarbesök i Sverige.
Citera
2019-04-13, 13:28
Medlem
Du får bara ta upp det med honom, även om han inte tar kritik väl så är det bra att han lär sig att borsta tänderna. Någon måste ju upplysa honom.
Citera
2019-04-13, 14:56
Medlem
minecraft4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loyis
Är det normalt då att skippa tandborstning helt och hållet eller?

Det skulle jag inte påstå att det är, men det är totalt uteslutet att din pojkvän permanent slutat borsta sina tänder, speciellt om han äter massa socker och godis. Då skulle han ha mycket större problem än dålig andedräkt, hans tänder skulle typ ruttna sönder och han skulle ha värk och hål i tänderna.
Citera
2019-04-13, 15:27
Medlem
exoticspices avatar
Känner man inte hur illa man luktar, måste man väl ändå lita på sin sambo som tar upp problemet.

Hitta på att det är dags för dig att gå till tandläkaren och föreslå att du bokar tid för er båda två på samma dag.

Är det någon som kan sätta fart på tandborstningen så är det en tandläkare.
Citera
2019-04-13, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Känner man inte hur illa man luktar, måste man väl ändå lita på sin sambo som tar upp problemet.

Hitta på att det är dags för dig att gå till tandläkaren och föreslå att du bokar tid för er båda två på samma dag.

Är det någon som kan sätta fart på tandborstningen så är det en tandläkare.

Grejen är ju att vi bor i England (han är britt), här är tandläkaren väldigt kostsam (vi är 20-21), vilket hade varit gratis i Sverige. Tycker bara att det är lite mamma-beteende att göra sådant som att motivera killen att borsta sina tänder när han är så jävla vuxen själv. Jag VET att han måste märka av att hans tänder gör ont etc då han äter väldigt mycket socker och borstar aldrig tänderna. Men varför han inte bara köper en simpel tandborste är helt otroligt.
Senast redigerad av Loyis 2019-04-13 kl. 15:34.
Citera
2019-04-13, 15:32
Medlem
Lösningen är simpel, då det snart är påsk:
Köp ihåligt påskägg och fyll det med tandtråd, tandborste, tuggummi och tungskrapa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in