Citat:
Ursprungligen postat av
Loyis
Jo, det är man ju orolig för. Min mamma är tandläkare så jag har alltid sedan barnsben borstat tänderna och det har varit en väldigt viktigt sak (självklart) inom familjen. Berättade detta för min mamma och hon blev nästan besviken till varför jag fortfarande stannar hos honom.
Fy fan vad äckligt. Han är ju ung och det kan ju funka ett tag. Han borde ju ha tandsten och tandköttsinflammation, även om han inte fått en massa karies ännu.
Det skulle kunna vara så att han inte vill borsta tänderna för det gör ont och tandköttet blöder? Corsodyl skulle kunna hjälpa mot det.
Men du måste ta upp detta, inte ska relationen behöva spricka för att han har en snuskig ovana. Som nån skrev, ungkarlar kan deka ner sig och man kan behöva påtala ett och annat.
Kan du inte använda den här vinkeln: Att mamma har lärt dig massor om tandvård och att han borde göra si och så för annars händer detta? Du är en auktoritet på området och ska inte behöva vara rädd för att ta upp det.
Du skulle ju kunna köpa en eltandborste med två borsthuvuden? Prata om hur effektiv och bra den är, hur härligt ren han blir i munnen osv.