Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-12, 06:07
  #1
Medlem
lersaters avatar
Jobbar väldigt mycket ute och insett behovet av en gaminglaptop på kvällarna, har idagsläget en Hp pavilion med 1050 kort som visserligen går spela en del spel på men den varvar upp som en jävla jetmotor så man får skruva upp ljudet skithögt för att överrösta den.

Såg Webhallen hade HP-Omen RTX2060 för ca 14.000 men är livrädd den också ska låta som ett jetplan..

så nån med erfarenhet av gaminglaptops som kan hjälpa mig hitta en relativt tyst sak? bör inte kosta mer än max 17k
Citera
2019-04-14, 12:27
  #2
Medlem
https://www.blocket.se/vi/84546676.htm
Något sånt kanske?

Konstigt att de slängt in en sån liten ssd i omen på webhallen med rtx men en enorm hdd.

Är själv förväntansfull på acer helios 700. Kommer dock Kosta en förmögenhet.
Citera
2019-04-14, 15:26
  #3
Medlem
tror inte det finns nån bärbar med högre prestanda som inte låter som ett jetplan vid hög belastning, det får man nog leva med..
Citera
2019-04-21, 20:08
  #4
Medlem
SailorSkankes avatar
Ja det är väl ett faktum, bärbart = allt är smått, även fläkt(ar) och små fläktar får snurra mer för att kyla.
Citera
2019-04-25, 05:03
  #5
Medlem
lersaters avatar
Slutade med en ASUS strix scar II med RTX2070

tyvärr låter den o blir satans varm cpun blir 98-99 grader men grafikkortet håller sig strax över 80..

får köra en repasting för den var verkligen ett misslyckande trots sitt skyhöga pris
Citera
2019-04-25, 08:07
  #6
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lersater
Slutade med en ASUS strix scar II med RTX2070

tyvärr låter den o blir satans varm cpun blir 98-99 grader men grafikkortet håller sig strax över 80..

får köra en repasting för den var verkligen ett misslyckande trots sitt skyhöga pris
Kul att du återkommer med feedback även efter köp. Men att en 45-watts processor och ett 2070 väsnas är väl knappast speciellt förvånande.
Citera
2019-04-25, 08:47
  #7
Medlem
JohnJensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lersater
Slutade med en ASUS strix scar II med RTX2070

tyvärr låter den o blir satans varm cpun blir 98-99 grader men grafikkortet håller sig strax över 80..

får köra en repasting för den var verkligen ett misslyckande trots sitt skyhöga pris


Bryter du inte garantin då? ifall du ska ha ny pasta

Ljudnivå: 32-41 dBa för din dator, hur är den där? Ska själv införskaffa något liknande till resande fot.
Citera
2019-04-25, 13:48
  #8
Medlem
lersaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJensen
Bryter du inte garantin då? ifall du ska ha ny pasta

Ljudnivå: 32-41 dBa för din dator, hur är den där? Ska själv införskaffa något liknande till resande fot.


jag vet ej men enligt tester så ger den ifrån sig 52db.. o man måste typ ha lurar på...

garantin får jag skippa för den går inte ha sån här.. jag stör ihjäl mig
Citera
2019-04-25, 17:24
  #9
Medlem
JohnJensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lersater
jag vet ej men enligt tester så ger den ifrån sig 52db.. o man måste typ ha lurar på...

garantin får jag skippa för den går inte ha sån här.. jag stör ihjäl mig

Vilken model har du köpt mer exakt?
Jag skulle lämnat tillbaka den ifall ljudnivån var för hög, helt klart. Alltså ifall den var över.
40 dba och 45 dba låter som en liten ökning, men den är enorm för hörseln. inte så långt ifrån en fördubbling faktiskt.

Edit. Jag går ut ifrån att du har den placerad på ett bord, så luft kan strömma till.
Citera
2019-04-26, 07:00
  #10
Medlem
lersaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJensen
Vilken model har du köpt mer exakt?
Jag skulle lämnat tillbaka den ifall ljudnivån var för hög, helt klart. Alltså ifall den var över.
40 dba och 45 dba låter som en liten ökning, men den är enorm för hörseln. inte så långt ifrån en fördubbling faktiskt.

Edit. Jag går ut ifrån att du har den placerad på ett bord, så luft kan strömma till.


Strix ii GL-704GW

har dock läst man kan få den rejält svalare med repasting o liquid metal så de har jag beställt hem =)
Citera
2019-05-17, 08:48
  #11
Medlem
lersaters avatar
Kört repasting nu med liquid metal.. cpun orka upp i 88 grader.. men vill man ha någorlunda ljudnivå rekommenderar jag o strypa kärnorna till typ 3.5ghz och undervolta plus repasting..

Vill jag maxa e de inga problem o dra 2070 till normala clockspeeds på 2070 kortet 1620 istället för 1440
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback