Jag är lite osäker på om jag vill ha en årsprenumeration på Disney Plus eller inte. Per månad blir det ju billigare (49 kr i månaden istället för ordinarie pris på 69 kr). Men jag tänkte mest på om jag senare upptäcker att jag inte vill ha Disney + längre. Läste deras användarvillkor:
Citat:
När ni prenumererar på en Disney Services-tjänst har ni rätt att säga upp eller annullera ert kontrakt inom fjorton (14) dagar efter mottagande och godkännande av dessa villkor och ni kommer då att erhålla fullständig återbetalning av den betalda prenumerationsavgiften. För halv- och helårsprenumerationer gäller fullständig återbetalning av betald avgift, om meddelande om ångerrätt eller annullering mottagits inom de första trettio (30) dagarna efter första dagen för första fakturering. Om vi återbetalar er prenumerationsavgift är ni ändå skyldig att betala övriga avgifter som uppkommit.
Betyder detta att jag endast har en månad på mig att säga upp avtalet? Om det exempelvis går 35 dagar, så får jag alltså ha ett abonnemang ett helt år, alternativt tills jag säger upp abonnemanget men ändå betala hela årsavgiften? Eller kommer det vara möjligt att betala ordinarie pris för de antal månader som man har använt tjänsten, och sedan få återbetalning om man har betalat för mycket?
De verkar inte ha någon kundtjänst som man kan kontakta och fråga. Och priset på årsprenumeration är tillfälligt. Och det är oklart vad som händer om man säger upp abonnemang efter 30 dagar.