2020-06-23, 14:15
Bannlyst
Disney är det enda som sitter på katalog som är värd namnet, dom släpper inte vilken skit som helst t.ex Netflix. Fråga hur mycket innehåll som bli tillräcklig i den Svenska tjänster. Dom börja med en bra prissättning. Comhem+ är ett skämt och även en del andra, som man hoppas att det kommer ha mycket filmer. https://www.svd.se/
Citera
2020-08-13, 22:18
Medlem
GormDenGamles avatar
Verkar bli bra detta. Och billigt.
Någon som vet om de släpper en app till LG TV?
Citera
2020-08-13, 22:46
Medlem
Robert_Goatses avatar
49 riksdaler per månad verkar vara nya priset om man köper 1 år.
Inte mycket pengar måste jag säga.
Citera
2020-08-18, 16:21
Medlem
diseuses avatar
Vet någon exakt vad som kommer finnas på tjänsten? Följande saker nämns uttryckligen i deras marknadsföring, så rimligen kommer de vara med från start:Saker som de inte uttryckligen sagt kommer vara tillgängligt från starten, men som förekommer i deras trailers, inkluderarNågon som vet mer exakt vad som kommer finnas tillgängligt den 15 september? Av det som finns på den amerikanska tjänsten, vad kommer inte vara tillgängligt i Sverige?
Citera
2020-08-18, 20:37
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Verkar bli bra detta. Och billigt.
Någon som vet om de släpper en app till LG TV?

Ja stöd för WebOS finns
Citera
2020-08-18, 20:53
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Ja stöd för WebOS finns

Härligt! Tack för hjälpen!
Citera
2020-08-20, 08:42
Medlem
Kommer kalle etc vara dubbat? Vill ju höra darkwing duck på svenska. Jo...jag lovar, jag är 46 år och kommer kolla tecknat på Disney plus.
Citera
2020-08-20, 11:26
Medlem
Jag är lite osäker på om jag vill ha en årsprenumeration på Disney Plus eller inte. Per månad blir det ju billigare (49 kr i månaden istället för ordinarie pris på 69 kr). Men jag tänkte mest på om jag senare upptäcker att jag inte vill ha Disney + längre. Läste deras användarvillkor:

Citat:
När ni prenumererar på en Disney Services-tjänst har ni rätt att säga upp eller annullera ert kontrakt inom fjorton (14) dagar efter mottagande och godkännande av dessa villkor och ni kommer då att erhålla fullständig återbetalning av den betalda prenumerationsavgiften. För halv- och helårsprenumerationer gäller fullständig återbetalning av betald avgift, om meddelande om ångerrätt eller annullering mottagits inom de första trettio (30) dagarna efter första dagen för första fakturering. Om vi återbetalar er prenumerationsavgift är ni ändå skyldig att betala övriga avgifter som uppkommit.

Betyder detta att jag endast har en månad på mig att säga upp avtalet? Om det exempelvis går 35 dagar, så får jag alltså ha ett abonnemang ett helt år, alternativt tills jag säger upp abonnemanget men ändå betala hela årsavgiften? Eller kommer det vara möjligt att betala ordinarie pris för de antal månader som man har använt tjänsten, och sedan få återbetalning om man har betalat för mycket?

De verkar inte ha någon kundtjänst som man kan kontakta och fråga. Och priset på årsprenumeration är tillfälligt. Och det är oklart vad som händer om man säger upp abonnemang efter 30 dagar.
Senast redigerad av Koiho 2020-08-20 kl. 11:42.
Citera
2020-08-20, 14:03
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag ska ha Disney+, men betala i månaden.
Det kommer att vara bra i början. Men utbudet kommer att vara kraftig begränsat när man har sett det man vill se.
Citera
2020-08-20, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag ska ha Disney+, men betala i månaden.
Det kommer att vara bra i början. Men utbudet kommer att vara kraftig begränsat när man har sett det man vill se.

Jag funderar också på att betala månadsvis, och säga upp tjänsten när jag har sett allt som jag vill se.

Sedan beror det också på hur det blir med nytt material. Mulan (nyinspelningen) skulle ha haft biopremiär i år. Blev ändrade planer pga Corona/covid-19. Så istället kan amerikaner se filmen på Disney+ därborta om de betalar 30 dollar extra. Filmen kommer inte ingå i det vanliga abonnemanget. Osäkert på hur det blir i Sverige. Men eventuellt kommer nyare material kosta extra, och man får hyra/köpa vissa saker. Eller så blir Mulan en engångshändelse. Men det kan påverka min vilja att fortsätta med Disney Plus senare.
Citera
2020-08-20, 15:51
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Jag är lite osäker på om jag vill ha en årsprenumeration på Disney Plus eller inte. Per månad blir det ju billigare (49 kr i månaden istället för ordinarie pris på 69 kr). Men jag tänkte mest på om jag senare upptäcker att jag inte vill ha Disney + längre. Läste deras användarvillkor:

Betyder detta att jag endast har en månad på mig att säga upp avtalet? Om det exempelvis går 35 dagar, så får jag alltså ha ett abonnemang ett helt år, alternativt tills jag säger upp abonnemanget men ändå betala hela årsavgiften? Eller kommer det vara möjligt att betala ordinarie pris för de antal månader som man har använt tjänsten, och sedan få återbetalning om man har betalat för mycket?

De verkar inte ha någon kundtjänst som man kan kontakta och fråga. Och priset på årsprenumeration är tillfälligt. Och det är oklart vad som händer om man säger upp abonnemang efter 30 dagar.
Avsnitt 2.c av deras användarvillkor säger så här:

Så det låter som att om du säger upp tjänsten efter ett halvår får du inte halva årsavgiften tillbaka, utan istället har du fortsatt tillgång resten av året.

Det finns ett "hjälpcenter" där du kan ställa frågor via https://help.disneyplus.com/
Citera
2020-08-23, 02:27
Medlem
Kommer ju bli att du peja 60 kr i månaden, sen får du nog peja 60 dollar+ för filmer etc. Jävla scam är det när du kan ladda ner gratis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in