• 1
  • 2
2019-04-11, 16:19
Avstängd
Viaplay och TV3 börjar idag sända den Norska kriminalserien Wisting, baserad på Jørn Lier Horsts succédeckare.

https://www.expressen.se/noje/blogg/...serie-wisting/

https://press.nentgroup.se/pressweb/...s-storsta-dram
Citera
2019-05-22, 22:06
Medlem
jay.simpsons avatar
Sett två avsnitt nu faktiskt rätt spännande lite förutsägbar. Norsk noir

Avsnitt 2
Citera
2019-05-23, 20:55
Medlem
Riktigt bra serie! Lagom tempo, hyggliga skådespelare, få övertydligheter och spännande hela tiden.

Har sett de fem första avsnitten, som omfattar en mordgåta. Därefter blir en fortsättning med nya mord. Åtta av tio avsnitt ligger ute på Viaplay så väntar tills alla finns innan jag bingar resterande fem avsnitt. Ser fram emot!
Citera
2019-05-24, 17:47
Medlem
Bättre än många andra Norska serier som brukar vara sååå sega, Danskarna är bäst men kommer följa denna i alla fall.
Citera
2019-06-15, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Cap
Bättre än många andra Norska serier som brukar vara sååå sega, Danskarna är bäst men kommer följa denna i alla fall.

Läs böckerna ! Har läst alla och de är riktigt riktigt bra . Välskrivna och spännande .
Finns på pocket köpte mina på Alidbris och Bokus . Rekommenderas 👍👍👍
Citera
2019-06-16, 07:43
Medlem
MrSokratess avatar
Var överraskande bra. Håller med om att många norska serier vanligtvis är lite för sega.
Såg att en nyversion av den danska serien Den som dräper kommit ut på viaplay
så den står på tur.
Citera
2019-06-17, 00:12
Medlem
fenomens avatar
Jag har läst alla böcker om Wisting och gillar dem mycket! Trevlig med en snäll polis istället för en alkis som börjar veva så snart nån hostar.
Vad gäller serien består första säsongen av åtta avsnitt och är baserad på två av böckerna. De fyra första avsnitten är baserade på Grottmannen och de fyra sista på Jakthundarna. Det är en del ändrat i kronologin och vissa händelser men i stort sett är den överensstämmande med böckerna. En mycket sevärd serie som jag hoppas får fler säsonger.
Citera
2019-06-22, 10:41
Medlem
Alltså vad är mitt fel (barn och sambo som har stört mig under serien) 😂 men vem var mördaren? Jag hängde inte med...
Citera
2019-06-22, 14:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fenomen
Jag har läst alla böcker om Wisting och gillar dem mycket! Trevlig med en snäll polis istället för en alkis som börjar veva så snart nån hostar.
Vad gäller serien består första säsongen av åtta avsnitt och är baserad på två av böckerna. De fyra första avsnitten är baserade på Grottmannen och de fyra sista på Jakthundarna. Det är en del ändrat i kronologin och vissa händelser men i stort sett är den överensstämmande med böckerna. En mycket sevärd serie som jag hoppas får fler säsonger.

Fast för alla oss andra består ju säsong 1 av 10 avsnitt
Citera
2019-07-04, 23:01
Medlem
fenomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Fast för alla oss andra består ju säsong 1 av 10 avsnitt

Hahaha, det har du helt rätt i! Jag måste ha slagit i huvudet och blandat ihop alla serier jag följer.
Citera
2021-12-27, 12:15
Medlem
fearreapers avatar
Säsong 2 ute nu på viaplay för de som är intresserade. Kort säsong men jävligt bra.
Citera
2021-12-27, 15:47
Medlem
fearreapers avatar
https://www.filmtopp.se/nyhet/viapla...-da-kommer-den
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto