2019-04-11, 10:57
Medlem
Jag kör NoFap för att försöka bli av med mitt porrberoende, och för att kunna lyckas med det vill jag hålla mig borta från alla distraktioner och frestelser som skulle kunna få mig att återfalla i mitt beroende.

Jag undrar därför om det finns något slags filter som automatiskt blockerar bilder på kvinnor, ungefär som adblockers blockerar annonser? Alltså inte bara ett porrfilter, utan ett filter som blockerar ALLA kvinnor. Det får gärna vara kompatibelt med Firefox, men det är ingen nödvändighet. Tacksam för svar.

(OBS! Jag har ingen aning om i vilket forum detta inlägg platsar, om jag har lagt det fel får någon mod gärna rätta till det)
Citera
2019-04-11, 11:57
Medlem
pirata-codexas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ezekiel96
Jag kör NoFap för att försöka bli av med mitt porrberoende, och för att kunna lyckas med det vill jag hålla mig borta från alla distraktioner och frestelser som skulle kunna få mig att återfalla i mitt beroende.

Jag undrar därför om det finns något slags filter som automatiskt blockerar bilder på kvinnor, ungefär som adblockers blockerar annonser? Alltså inte bara ett porrfilter, utan ett filter som blockerar ALLA kvinnor. Det får gärna vara kompatibelt med Firefox, men det är ingen nödvändighet. Tacksam för svar.

(OBS! Jag har ingen aning om i vilket forum detta inlägg platsar, om jag har lagt det fel får någon mod gärna rätta till det)
Ett sådant filter skulle aldrig släppas, fatta bara pkfanatikernas panik om man visar en kvinnas rätta jag, det kan nog mycket väl gå under HMF eftersom en vit medelålders man, är det värsta som finns på jorden.

Nä handhjärtan för utvisningarna!
Citera
2019-04-11, 12:18
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Gillar tanken iaf, även om jag inte tror att det finns.
Tänk dig bara att kunna porrsurfa, och bara se snubbarna! Nätporren skulle förvandlas till en erotisk version av Garfield minus Garfield:

http://garfieldminusgarfield.net/
Citera
2019-04-11, 12:26
Moderator
Nospheratus avatar
Erotik och sexualitet --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera
2019-04-11, 12:41
Medlem
frdks avatar
Finns algoritmer som kan användas, dock kommer du ha kvar subtila bilder, typ kroppsdelar.. det kognitiva ligger efter på AI

Offtopic men inbyggt i smarta glasögon kan det finnas en stark marknad för det, speciellt bland muslimerna, nån kvinnokämpe där ute som vill ta utmaningen?
Citera
2019-04-11, 12:42
Medlem
Barnfilter? Finns det inte sådana? Men de kanske mer blockar site'r med känt olämpligt innehåll?
Komihåg att undvik platser med damer i verkligheten, särskilt lättklädda sådana. Svårt på sommaren.
Citera
2019-04-11, 13:36
Avstängd
Skaffa en VPN-adress till Saudiarabien och surfa med deras IP-nummer, så ordnar de problemet åt dig.
Citera
2019-04-11, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Skaffa en VPN-adress till Saudiarabien och surfa med deras IP-nummer, så ordnar de problemet åt dig.
Smart, så långt tänkte inte jag
Citera
2019-04-11, 14:39
Medlem
Blockera porrsidorna du besöker på brandväggsnivå sen får du väl för fan utöva lite självkontroll?
Om det inte finns något tillägg som löser ditt problem, skapa ett eget!
Citera
2019-04-11, 14:50
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroke99
Smart, så långt tänkte inte jag

Saudierna ordnar liiiite mer än nakenbilder. Så det lär inte bli en vidare rolig surfning.

On topic; Det enda jag kan komma på är produkter av typen Net Nanny.

https://www.netnanny.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in