• 1
  • 2
2019-04-11, 10:24
Medlem
Jag kanske överdriver och jag är också lite av en hypokondriker. Men måste ställa frågan ändå, pga min oro.
Jag vet att jag dricker för mycket och jag tänker dra ner på det. Har druckit kanske ca 4 ggr i veckan i många år men det senaste året har det kanske blivit mer.
Den senaste månaden har jag dock druckit i princip varje dag. En vecka kan se ut t.ex: 3 öl ena dagen, 10 öl nästa dag, en-två dagar utan dricka alls, 4 öl nästa etc.
Jag vet att detta kanske inte är jättemycket i jämfört med många andra, så jag ber om ursäkt för ifall jag trampar på några tår eller tar uppmärksamhet från verkliga problem.
Men jag undrar bara vad ni tror händer ifall jag slutar dricka helt på nån vecka? Risk för en farlig avtändning eller borde det vara ok?
Citera
2019-04-11, 10:28
Medlem
Tryckkokarens avatar
Händer inget. Du måste dricka betydligt tyngre för att få en farlig avtändning.
Citera
2019-04-11, 10:31
Medlem
Du kommer antagligen få mycket ångest men verkligen inte farligt fysiskt, tvärtom!
Långsiktigt kommer du må bättre fysiskt och psykiskt men kan vara tungt i början.
Citera
2019-04-11, 10:32
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Nä händer nog inte mycket . Förmodligen lite sliten och ångest . Inte mycket mer .
Senast redigerad av ADHD-syndromet 2019-04-11 kl. 10:34.
Citera
2019-04-11, 10:34
Bannlyst
Som de andra skriver, händer inget, du kan supa dagligen i flera år i rad och sluta plötsligt, och inget händer förutom att du känner dig lite seg och allt känns tråkigt. För att få de sjuka avtändningarna på alkohol så måste du supa rejält varje jävla dag, vi pratar halsa whiskey/starksprit från morgon till kväll, upp till en liter totalt (!?), varje jävla dag. Du kan ta det lugnt.
Senast redigerad av NegerSkinka 2019-04-11 kl. 10:38.
Citera
2019-04-11, 10:40
Medlem
Då vet jag. Tack för svaren!
Citera
2019-04-11, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tre3tre3
Då vet jag. Tack för svaren!

Drick bara en jävla massa vatten och när ångesten triggar dig, titta på youtube, netflix eller twitch. Det går över efter 2-3 dagar.
Citera
2019-04-11, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tre3tre3
Jag kanske överdriver och jag är också lite av en hypokondriker. Men måste ställa frågan ändå, pga min oro.
Jag vet att jag dricker för mycket och jag tänker dra ner på det. Har druckit kanske ca 4 ggr i veckan i många år men det senaste året har det kanske blivit mer.
Den senaste månaden har jag dock druckit i princip varje dag. En vecka kan se ut t.ex: 3 öl ena dagen, 10 öl nästa dag, en-två dagar utan dricka alls, 4 öl nästa etc.
Jag vet att detta kanske inte är jättemycket i jämfört med många andra, så jag ber om ursäkt för ifall jag trampar på några tår eller tar uppmärksamhet från verkliga problem.
Men jag undrar bara vad ni tror händer ifall jag slutar dricka helt på nån vecka? Risk för en farlig avtändning eller borde det vara ok?

Klassiskt är du darrningar, svettningar, oro och ångest. I värsta fall kan man få sk EP-anfall som i värsta fall kan vara dödligt. Om du druckit hårt en längre tid och inte kan minska ner i lugn takt så bör du lägga in dig på avgiftning. Där får du bla benso som sen trappas av. Tar en vecka.
Citera
2019-04-11, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Klassiskt är du darrningar, svettningar, oro och ångest. I värsta fall kan man få sk EP-anfall som i värsta fall kan vara dödligt. Om du druckit hårt en längre tid och inte kan minska ner i lugn takt så bör du lägga in dig på avgiftning. Där får du bla benso som sen trappas av. Tar en vecka.

Du behöver dricka enorma mängder dagligen för att få dille/ep-anfall, skrämm inte upp pojken.
Citera
2019-04-11, 10:49
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Tre öl på en kväll och sedan tio öl på en kväll och nyktert två dagar . Låter ju knappast som någon rå alkis avtändning.
Citera
2019-04-11, 10:52
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Du kommer på sin höjd att upptäcka att livet är meningslöst.
Citera
2019-04-11, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Du kommer på sin höjd att upptäcka att livet är meningslöst.

Det vet jag redan!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in