Citat:
Ursprungligen postat av
tre3tre3
Jag kanske överdriver och jag är också lite av en hypokondriker. Men måste ställa frågan ändå, pga min oro.
Jag vet att jag dricker för mycket och jag tänker dra ner på det. Har druckit kanske ca 4 ggr i veckan i många år men det senaste året har det kanske blivit mer.
Den senaste månaden har jag dock druckit i princip varje dag. En vecka kan se ut t.ex: 3 öl ena dagen, 10 öl nästa dag, en-två dagar utan dricka alls, 4 öl nästa etc.
Jag vet att detta kanske inte är jättemycket i jämfört med många andra, så jag ber om ursäkt för ifall jag trampar på några tår eller tar uppmärksamhet från verkliga problem.
Men jag undrar bara vad ni tror händer ifall jag slutar dricka helt på nån vecka? Risk för en farlig avtändning eller borde det vara ok?
Klassiskt är du darrningar, svettningar, oro och ångest. I värsta fall kan man få sk EP-anfall som i värsta fall kan vara dödligt. Om du druckit hårt en längre tid och inte kan minska ner i lugn takt så bör du lägga in dig på avgiftning. Där får du bla benso som sen trappas av. Tar en vecka.