Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2019-04-13, 09:49
  #49
Moderator
Tinuviels avatar
Tråden ligger i metaforumet. Här ska diskussionen ske med forumet som utgångspunkt - själva händelsen finns det andra trådar för.

Tänk på regel 1.06.

// mod
Citera
2019-04-13, 13:43
  #50
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Nej men ärligt talat, skulle man sparka alla som skrivit en rasistisk kommentar på internet de senaste fem åren skulle det ju inte finnas många kvar inom den yrkesgruppen.

Egentligen vore det bra. Alliansen mer eller mindre avlivade polisen cirka 2009-1010 för att det skulle bli privata hyrsnutar istället, vi måste bara vända den trenden och ha riktiga yrkesmän istället. Högern (det inkluderar SD) hatar såklart det, för då går skattepengar till löner istället för till Panama, men sånt är livet.

Ska sägas om någon, säg ett mongo från AFA som vill spöa på folk som ser ut som moderater, skulle få ett vaktjobb så är det också NEJ! UT! som gäller där. Jag vill bara kunna gå på gatan och åka kollektivt i någorlunda trygghet och det borde alla andra också få göra. Olämplig är olämplig, punkt.
Citera
2019-04-25, 09:02
  #51
Medlem
Mr.Mxyztplks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerLugel
Från artikeln
Kontot har varit aktivt sedan 2009 och har sedan dess publicerat tusentals inlägg, många av dessa med flera olika personuppgifter som DN kunnat använda för att knyta vakten till kontot

Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Nu tittade jag bara in i den tråden i början, men redan då såg den ut de andra trådarna med mer lite populäritet i ABoK... De flesta inläggen handlar om allt annat än själva händelsen... Gissar på att du direkt kan sortera bort mer än 90% av inläggen. Då är inte så många användare kvar och nu hade DN tur.

Användaren av flashbackkontot hade insyn i båda fallen, han uppger att han kände vakterna, i andra trådar uppger han att han arbetar som OV och hur länge sedan han utbildade sig. Fullt möjligt att de lagt pussel, men det är oftast enklare och säkrare att kolla e-postadresser i en gammal databas och sedan kolla om det verkar stämma. Båda scenarierna är fullt möjliga, var för sig eller tillsammans, det ena utesluter inte det andra, de kan ha använt båda sätten. Troligast sökt databas först, sedan kollat om det verkar stämma och sedan vad för smuts det finns på honom och slutligen verifiera med telfonsamtal.
Citera
2019-04-25, 09:32
  #52
Medlem
Mr.Mxyztplks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag förvånas ibland lite över hur folk i regel omedelbart erkänner att det har det nämnda kontot på Flashback när Bonniers åsiktsregistrerare och offentliga uthängare hävdar det. Jag hade bara svarat att de yrar och att jag inte har ett sådant konto. Skulle de envisas med någon mejladress och hävda att jag har använt ett sådant, så skulle jag svara att jag möjligtvis har någon gång använt en sådan mejladress även om jag inte minns det, men vet inte vad det är för flashbackkonto de yrar om. Givetvis skulle jag inte kommentera något om vad det flashbackkontot har skrivit om, då jag inte vet något om det. Vad ska de göra åt det? Visst finns det en massa jag har skrivit som stämmer in på mig, men å andra sidan stämmer det in på många andra och vem som helst kan skriva det, även om det inte stämmer in på dem.

De har lång erfarenhet av hur de ska få folk att erkänna, oftast bedrägliga och manipulativa metoder. De ställer nog inte frågan aggressivt så här: Vi är övertygade om att du är den rasistiske användaren X på Flashback, kan du bekräfta det?

Utan de får det nog att verka som att det redan är klarlagt vem han är och de vill bara höra hans sida av saken lite vänligt , ex: Det har kommit till vår kännedom att du skrev "svara är stökigare än vita" på flashback som användare X, datum xx, vad menade du med det, egentligen? Kan du utveckla det? Var det så du upplevde det i det här specifika fallet?

Oftast blir folk tagna på sängen och erkänner indirekt för de tror att de kan få förklara sig och föra fram sin sida av saken. Likt en trollkonstnär flyttar de fokus från det viktiga (erkännandet) till det oväsentliga (förklarandet).
Citera
2019-04-25, 09:40
  #53
Medlem
Mr.Mxyztplks avatar
Ordningsvaktens kommentarer om vad han skrivit på Flashback:

https://play.acast.com/s/snutsnack/8...gsvakten-del-2

Ganska väntat, han tar avstånd från allt rasistiskt som nämnts.
__________________
Senast redigerad av Mr.Mxyztplk 2019-04-25 kl. 09:53.
Citera
2019-05-03, 19:59
  #54
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeldersan
Förstår inte heller varför rasister har problem med att bli kallade rasister.
Men snälla du, tänk efter lite. Med tanke på klimatet i samhället som vänstermedia har styrt upp. Kan du komma på något värre att kallas än pedofil eller våldtäktsman? Att man älskar sitt eget land och sätter sitt eget folk före andra, ja då löper du stor risk att bli illa omtyckt av de flesta, eller hur?
Citera
2019-05-03, 20:02
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vad är problemet? Han har ju helt rätt i det han skriver?



Han har haft kontot sen 2009 - med största sannolikhet finns han med i Resarchgruppen/Piscatus/Acta Publica's register - dvs Robert Arselbergs åsiktsregistreringsregister som använts mot Flashbackare inklusive mig själv tidigare.
Sorgligt att det inte finns demokrati i detta land...
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback