Misstänkte det. Antisociala och autistiska hjärnor är extrema manshjärnor, vilket leder till att du har viss dragning till kvinnor. Intressant hur det fungerar.
Misstänkte det. Antisociala och autistiska hjärnor är extrema manshjärnor, vilket leder till att du har viss dragning till kvinnor. Intressant hur det fungerar.
Jaa men det är sant. Ibland undrar jag själv hur jag egentligen fungerar... Men sen tror jag nog att jag kanske är mer åt PAN-sexuella hållet ibland men det går i perioder. Som sagt, hjärnan är finurlig. Har själv pluggat mycket psykologi / psykiatri / människans beteende och diagnoser.
Jaa men det är sant. Ibland undrar jag själv hur jag egentligen fungerar... Men sen tror jag nog att jag kanske är mer åt PAN-sexuella hållet ibland men det går i perioder. Som sagt, hjärnan är finurlig. Har själv pluggat mycket psykologi / psykiatri / människans beteende och diagnoser.
Allt i denna spoiler stämmer in på mig och jag har hela tiden en känsla av att jag inte är som alla andra. Jag kan faktiskt känna ånger lite grann, men inte mycket. Samt att jag tror mig ha kortare livslängd än andra. Någonstans inom mig så tror jag att jag blir 37 år.
Allt stämmer in, vårdslös med pengar, ansvarslös, extremt charmig, impulsiv, lämnade förra jobbet och boendet på samma dag utan att ha ett nytt jobb eller boende, så gott som noll konsekvenstänk (råkar jag inte ut för nåt illa så ligger jag still eller sover), nervig, olagligt beteende och är lagförd sen tidigare.
Vården suger, det vet vi. Går jag dit så ger de la femtio piller som dödar livsgnistan helt och gör mig självmordsbenägen. Självmordsbenägen kan jag visserligen vara ibland ändå och humöret har höga toppar och djupa dalar. Ibland känns det riktigt skönt och livet är på väg nånstans men dagen efter kan känslan ha försvunnit och ersatts av depression.
Planen jag har är att antingen:
- leva i gränslandet om huruvida jag har antisocial personlighetsstörning eller ej
- ta LSD eller någon annan stark hallucinogen svamp och komma till nya insikter som permanent förändrar mig (bäst alternativ, problemet är att få tag i skiten)
Vad hade ni gjort och finns det de som haft antisocial personlighetsstörning och som blivit hjälpta av att ta psykedeliska medel?
(jag är av åsikten att allt som staten förbjuder är bra och allt som är tillåter är dåligt, giftiga svampar är tillåtet men svampar som botar depressioner och höjer medvetandet är olagliga att ens leta efter osv)
People with antisocial personality disorder may express their disregard for others and for the law by destroying property, harassing others, or stealing. They may deceive, exploit, con, or manipulate people to get what they want—whether it be money, power, sex, or personal gratification. They may use an alias to accomplish their goals.
People with this disorder do not often feel remorse or guilt for what they have done. They may rationalize their actions by blaming those they hurt (for example, by thinking they deserved it) or the way life is (for example, by thinking that it is unfair). They are determined not to be pushed around and to do what they think is best for themselves at any cost; this attitude may stem from pervasive mistrust of others.
People with antisocial personality disorder lack empathy for others and may be contemptuous of or indifferent to the feelings, rights, and suffering of others.
Impulsive behavior (impulsivity)
People with antisocial personality disorder are generally impulsive. They have difficulty planning ahead and considering the consequences for themselves or others. As a result, they may do the following:
Suddenly change homes, or relationships, or jobs (with no plan for getting another)
Speed when driving and drive while intoxicated, sometimes leading to accidents
Consume excessive amounts of alcohol or take illegal drugs that may have harmful effects
Commit criminal acts
People with antisocial personality disorder are often easily provoked and physically aggressive because they have problems controlling their impulses and do not appreciate the effect of their actions on others.
They have a shorter life expectancy than the general population.
Irresponsibility
People with antisocial personality disorder are often socially and financially irresponsible. As a result, they may do the following:
Not seek employment when opportunities are available
Not pay their bills or default on loans
Not pay child support
Other symptoms
These people tend to have a high opinion of themselves and may be very opinionated, self-assured, or arrogant. They may be charming, persuasive, and convincing in their efforts to get what they want.
Googla Dr Sam Vaknin. Han är själv narcissist/psykopat och har väldigt bra föreläsningar Youtube. Beskriver bla hur han botat sig själv.
Låter som att en neuropsykiatrisk utredning skulle kunna vara något för dig. Tror definitivt du kan få bättre hjälp av vården än av LSD med de besvär du beskriver.
Här smaskas det på med spekulationer kring en göttig F60.2, vilket på många sätt tycks mig märkligt.
Har du en F91.x sen tidigare TS? Ingen F60.3? Den är annars oerhört populär och trendriktig här på forumet.
Autoanamnes är av förklariga skäl mer eller mindre ej tillämplig vid antisocialt personlighetssyndrom, sålunda är heteroanamnes av yttersta vikt.
Hur som haver kan man kanske istället fundera på om det snarare är frågan om F60.81 då detta skulle vara en betydligt mer rimlig motivation för trådstarten.
Jag har själv antisocial personlighetsstörning och det största problemet är väl att umgås med "normala" människor då det helt enkelt inte fungerar, själv har jag en normal vän som inte är kriminell/våldsam i vilket fall så fungerar mitt liv helt ok, man är ju inte en psykopat precis.
Jag har själv antisocial personlighetsstörning och det största problemet är väl att umgås med "normala" människor då det helt enkelt inte fungerar, själv har jag en normal vän som inte är kriminell/våldsam i vilket fall så fungerar mitt liv helt ok, man är ju inte en psykopat precis.
Sköter du jobbet? Får du impulsiva infall som påverkar dig pga dåliga beslut? Slår du sönder saker? Och sexuella relationer antar jag är ett helvete?
Undrar varför dessa sjukdomar tycks vara vanliga i just Sverige. Kanske mer något som kultiveras genom alla sociala experiment och daltande med asocialt beteende. På annat håll tycks det hela antingen sopas under mattan eller så finns det undanträngningsmekanismer som klienterna anpassar sig till. Eller?
Sköter du jobbet? Får du impulsiva infall som påverkar dig pga dåliga beslut? Slår du sönder saker? Och sexuella relationer antar jag är ett helvete?
Sköter jobbet bra, men jag har även ett jobb där jag inte träffar människor och knappt pratar med människor på jobb tid, impulsiva infall händer inte utan anledning, isåfall får det vara så att någon gjort nått man stör sig på eller beter sig dåligt mot en och då kan man helt enkelt göra allt för att starta bråk/tjaffs utan att tänka på konsekvenserna.
Slå sönder saker nej, däremot människor har jag slagits med hela min uppväxt och då går jag alltid för långt inte så att man slår ett slag sen är det klart utan man skadar personen så mycket man kan.
Sexuella relationer har endast varit med tjejer som har problem, aldrig någon normal brud, utan det har bara varit brudar som håller på med droger, slåss, eller har nån personlighets störning.
Senast redigerad av qirtero 2019-04-10 kl. 13:32.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!