2019-04-09, 22:08
Medlem
Musvilkenmusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellointernet
Jaa jag är bi.

Misstänkte det. Antisociala och autistiska hjärnor är extrema manshjärnor, vilket leder till att du har viss dragning till kvinnor. Intressant hur det fungerar.
Citera
2019-04-09, 22:16
Medlem
Hellointernets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musvilkenmusen
Misstänkte det. Antisociala och autistiska hjärnor är extrema manshjärnor, vilket leder till att du har viss dragning till kvinnor. Intressant hur det fungerar.

Jaa men det är sant. Ibland undrar jag själv hur jag egentligen fungerar... Men sen tror jag nog att jag kanske är mer åt PAN-sexuella hållet ibland men det går i perioder. Som sagt, hjärnan är finurlig. Har själv pluggat mycket psykologi / psykiatri / människans beteende och diagnoser.
Citera
2019-04-09, 22:19
Medlem
Musvilkenmusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellointernet
Jaa men det är sant. Ibland undrar jag själv hur jag egentligen fungerar... Men sen tror jag nog att jag kanske är mer åt PAN-sexuella hållet ibland men det går i perioder. Som sagt, hjärnan är finurlig. Har själv pluggat mycket psykologi / psykiatri / människans beteende och diagnoser.

Jag är mer gryt-sexuell.
Citera
2019-04-09, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skremseltaktik
Allt i denna spoiler stämmer in på mig och jag har hela tiden en känsla av att jag inte är som alla andra. Jag kan faktiskt känna ånger lite grann, men inte mycket. Samt att jag tror mig ha kortare livslängd än andra. Någonstans inom mig så tror jag att jag blir 37 år.

Allt stämmer in, vårdslös med pengar, ansvarslös, extremt charmig, impulsiv, lämnade förra jobbet och boendet på samma dag utan att ha ett nytt jobb eller boende, så gott som noll konsekvenstänk (råkar jag inte ut för nåt illa så ligger jag still eller sover), nervig, olagligt beteende och är lagförd sen tidigare.

Vården suger, det vet vi. Går jag dit så ger de la femtio piller som dödar livsgnistan helt och gör mig självmordsbenägen. Självmordsbenägen kan jag visserligen vara ibland ändå och humöret har höga toppar och djupa dalar. Ibland känns det riktigt skönt och livet är på väg nånstans men dagen efter kan känslan ha försvunnit och ersatts av depression.

Planen jag har är att antingen:
- leva i gränslandet om huruvida jag har antisocial personlighetsstörning eller ej
- ta LSD eller någon annan stark hallucinogen svamp och komma till nya insikter som permanent förändrar mig (bäst alternativ, problemet är att få tag i skiten)

Vad hade ni gjort och finns det de som haft antisocial personlighetsstörning och som blivit hjälpta av att ta psykedeliska medel?

(jag är av åsikten att allt som staten förbjuder är bra och allt som är tillåter är dåligt, giftiga svampar är tillåtet men svampar som botar depressioner och höjer medvetandet är olagliga att ens leta efter osv)

Googla Dr Sam Vaknin. Han är själv narcissist/psykopat och har väldigt bra föreläsningar Youtube. Beskriver bla hur han botat sig själv.
Citera
2019-04-09, 22:51
Medlem
fiskMQSs avatar
Låter som att en neuropsykiatrisk utredning skulle kunna vara något för dig. Tror definitivt du kan få bättre hjälp av vården än av LSD med de besvär du beskriver.
Citera
2019-04-09, 23:41
Medlem
GatlingGunnars avatar
Här smaskas det på med spekulationer kring en göttig F60.2, vilket på många sätt tycks mig märkligt.

Har du en F91.x sen tidigare TS? Ingen F60.3? Den är annars oerhört populär och trendriktig här på forumet.

Autoanamnes är av förklariga skäl mer eller mindre ej tillämplig vid antisocialt personlighetssyndrom, sålunda är heteroanamnes av yttersta vikt.

Hur som haver kan man kanske istället fundera på om det snarare är frågan om F60.81 då detta skulle vara en betydligt mer rimlig motivation för trådstarten.
Citera
2019-04-10, 00:19
Bannlyst
Jag har själv antisocial personlighetsstörning och det största problemet är väl att umgås med "normala" människor då det helt enkelt inte fungerar, själv har jag en normal vän som inte är kriminell/våldsam i vilket fall så fungerar mitt liv helt ok, man är ju inte en psykopat precis.
Citera
2019-04-10, 01:45
Medlem
skeyo!s avatar
Citat:
Autism har jag inte. Aldrig misstänkt mig för det. De är inte så charniga som jag är.

Det kan dem visst vara.
Citera
2019-04-10, 06:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Jag har själv antisocial personlighetsstörning och det största problemet är väl att umgås med "normala" människor då det helt enkelt inte fungerar, själv har jag en normal vän som inte är kriminell/våldsam i vilket fall så fungerar mitt liv helt ok, man är ju inte en psykopat precis.
Sköter du jobbet? Får du impulsiva infall som påverkar dig pga dåliga beslut? Slår du sönder saker? Och sexuella relationer antar jag är ett helvete?
Citera
2019-04-10, 08:14
Medlem
Redivivuss avatar
Undrar varför dessa sjukdomar tycks vara vanliga i just Sverige. Kanske mer något som kultiveras genom alla sociala experiment och daltande med asocialt beteende. På annat håll tycks det hela antingen sopas under mattan eller så finns det undanträngningsmekanismer som klienterna anpassar sig till. Eller?
Citera
2019-04-10, 13:09
Bannlyst
Citat:
Sköter du jobbet? Får du impulsiva infall som påverkar dig pga dåliga beslut? Slår du sönder saker? Och sexuella relationer antar jag är ett helvete?

Sköter jobbet bra, men jag har även ett jobb där jag inte träffar människor och knappt pratar med människor på jobb tid, impulsiva infall händer inte utan anledning, isåfall får det vara så att någon gjort nått man stör sig på eller beter sig dåligt mot en och då kan man helt enkelt göra allt för att starta bråk/tjaffs utan att tänka på konsekvenserna.

Slå sönder saker nej, däremot människor har jag slagits med hela min uppväxt och då går jag alltid för långt inte så att man slår ett slag sen är det klart utan man skadar personen så mycket man kan.
Sexuella relationer har endast varit med tjejer som har problem, aldrig någon normal brud, utan det har bara varit brudar som håller på med droger, slåss, eller har nån personlighets störning.
Senast redigerad av qirtero 2019-04-10 kl. 13:32.
Citera
2019-04-10, 14:10
Medlem
ensampappas avatar
Tycker också det låter som autism/ asperger. Testa att göra ett onlinetest så kan du få en fingervisning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in