2006-02-28, 00:06
Medlem
General_As avatar
Jag ska tillbaka till läkaren nu på onsdag. Var där förra onsdagen för att jag har varit väldigt trött och gått ner mycket i vikt. Både läkaren och jag tror att jag har fått giftstruma. Så jag kommer antagligen att få medicin mot det nu på onsdag. Men jag har läst att det kan ta upp till en månad innan medicin börja hjälpa. Jag behöver ungefär 12 timmars sömn. Så jag kommer fråga om jag kan få något mot tröttheten. Inte något som koffein tabletter, något starkare. Har redan knaprat det ett tag nu, innan jag fattade att jag inte bara var lite extra trött. Men jag behöver ungefär 1 gram koffein innan det börjar hjälpa. Och då är bieffekterna värre än själva effekten. Men finns det något receptbelagt läkemedel som motverkar trötthet?
Citera
2006-02-28, 00:44
Medlem
GaiNs avatar
Till exempel detta: http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2 (Modafinil)

läs lite om det på:
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/...779297,00.html etc...google är din vän.

Är själv inte så insatt då jag aldrig testat det, men det skulle helt klart vara spännande att få höra mer. Det finns inlägg här på FB som behandlar ämnet vet jag.
Citera
2006-02-28, 10:02
Medlem
General_As avatar
Har läst lite om det där. Men det känns som om det är "no way in hell" att jag skulle få Modiodal utskrivet. Men det är ungefär något sådant som jag vill att min läkare ska skriva ut. Det finns inge liknade sånt preparat som är lättare att få utskrivet?
Citera
2006-02-28, 11:07
Medlem
likeithards avatar
tänk om man kunde få amfetamin utskrivet utan vidare..

världens kanske mest effektiva uppiggare..
Citera
2006-02-28, 11:45
Medlem
iatross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General_A
Har läst lite om det där. Men det känns som om det är "no way in hell" att jag skulle få Modiodal utskrivet. Men det är ungefär något sådant som jag vill att min läkare ska skriva ut. Det finns inge liknade sånt preparat som är lättare att få utskrivet?

Man får väl behandla din eventuella grundsjukdom först och främst.
Tror du att det är bara att mixtra hur som helst med potenta läkemedel?
Om du nu har en ämnesomsättningsrubbning så är dunkar man ju inte på med cetralstimulantia?!?

Å svaret på din ursprungliga fråga är, ja det finns läkemedel som gör dig piggare om du har B12-brist --> Vitamin B12
Om du har hypertyreos --> sedvanlig behandling mot Graves sjukdom, det finns flera behandlingsalternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in