2019-04-10, 18:01
Medlem
SvampDamp.s avatar
Jag vill förtydliga att samtliga framföranden baserar sig på primära källor och inte personifierade förmenanden. Såframt ett av mina framföranden härleder sig från nyhetsartiklar eller dylikt, kommer meningen att länkas till dess huvudsakliga källa. Namn kommer under alla som helst omständigheter uteslutas och källor likaså. Finns ingen anledning att röja informativa källor då det skulle innebära en anledning för oro.

Jag finner tråden vara av relevans på så sätt att de gängrelaterade konflikterna fortfarande utspelar sig och jag förmodar att fler sådana kommer uppstå inom de närmaste veckorna. Detta av enkla anledningar då källor påpekar att ett labilt klimat fortfarande råder i dessa trakter och kretsar.

Är förövrigt öppen för mogna diskussioner. Uppdaterar omedelbart tråden vid ny information.

Med vänlig hälsning,
Citera
2019-04-10, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
HB är skäligen bekräftade för serien händelser som utspelat sig de senaste veckorna och den misstänkte 45-åringen för skottlossningen på Norrby ska ha ett 20-tal avsnitt i brottsregistret. Mannen skall uppsåtligen ha beskjutit en yngre kille. Utredning pågår än sålänge.

Det råkar inte vara mannen på Bohusgatan med en serie dåd bakom sig (finns också trådar här på FB ) som också figurerar i detta fall?
Citera
2019-04-10, 18:40
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frestadius
Det råkar inte vara mannen på Bohusgatan med en serie dåd bakom sig (finns också trådar här på FB ) som också figurerar i detta fall?
Mannen tycks ha haft ett kriminellt samröre med någon form av gängrelaterad konflikt de senaste månaderna. Ingenting som kan bekräftas för tillfället, och fördenskull kan jag heller inte yttra mig kring mannen just nu. Dock finns det goda grunder på att han kan ha en direkt koppling till dessa fall. Just för hans bakgrund.
Citera
2019-04-10, 20:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Nu förstår jag absolut ingenting...
Markerar hundarna bilarna?
Har du kört någon som rökt på, eller vem är det som har rökt på?

skyller taxibolaget som äger bilen ifrån sig???

För att förklara det jag menar : Brottslingarna = springpojkarna som gör försäljningen av droger mm. mm.
Dessa brottslingar använder sig av gula taxibilar för att frakta. ... droger med.
Eftersom de då lånar en gul taxibil. ... kanske hyr. .. jag vet inte. .. (och utför sina ärenden).

Lämnar sedan tillbaka den gula taxibilen. .... till taxibolaget / ägaren av den gula taxibilen.

OM. ... Polisen genomgår en sådan använd gul taxibil (exempelvis med polishund) .. kanske Polisen upptäcker att någon varit i bilen med droger. .......... Då blir ju garanterat den som äger den gula taxibilen misstänkt. .... DÄR .. kommer den förklaringen med. ..... att ägaren till den gula taxibilen. ... säger / skyller i från sig. .....

Nee. .. har inte kört droger i denna gula taxibil. ... det måste vara någon. .... som åkt i denna gula taxibil. .. som har rökt på. ... eller snorat (kokain) ... innan "kunden" beställt denna gula taxibil för vart de nu vill åka. ..

Vad jag som skriver försöker säga är att. ... brottslingar använder de gula taxibilarna som täckmantel för grova brott.
Smällarna som hörts under flera tillfällen. ...har med droghandeln att göra. . . dessa brottslingar. .. misshandlar / och säkert grövre brott. .. också.

Dessa unga "män" som du också sett kliva ur en gul taxibil vid Sussis smörgåsbutik , brukar röra sig runt skolor.
Senast redigerad av Fiddleback 2019-04-10 kl. 20:58.
Citera
2019-04-10, 21:42
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
För att förklara det jag menar : Brottslingarna = springpojkarna som gör försäljningen av droger mm. mm.
Dessa brottslingar använder sig av gula taxibilar för att frakta. ... droger med.
Eftersom de då lånar en gul taxibil. ... kanske hyr. .. jag vet inte. .. (och utför sina ärenden).

Lämnar sedan tillbaka den gula taxibilen. .... till taxibolaget / ägaren av den gula taxibilen.

OM. ... Polisen genomgår en sådan använd gul taxibil (exempelvis med polishund) .. kanske Polisen upptäcker att någon varit i bilen med droger. .......... Då blir ju garanterat den som äger den gula taxibilen misstänkt. .... DÄR .. kommer den förklaringen med. ..... att ägaren till den gula taxibilen. ... säger / skyller i från sig. .....

Nee. .. har inte kört droger i denna gula taxibil. ... det måste vara någon. .... som åkt i denna gula taxibil. .. som har rökt på. ... eller snorat (kokain) ... innan "kunden" beställt denna gula taxibil för vart de nu vill åka. ..

Vad jag som skriver försöker säga är att. ... brottslingar använder de gula taxibilarna som täckmantel för grova brott.
Smällarna som hörts under flera tillfällen. ...har med droghandeln att göra. . . dessa brottslingar. .. misshandlar / och säkert grövre brott. .. också.

Dessa unga "män" som du också sett kliva ur en gul taxibil vid Sussis smörgåsbutik , brukar röra sig runt skolor.

Jag blev inte klokare av ditt inlägg med en massa punkter och snedstreck och halva meningar. Det hade varit enklare om du skrev på begriplig svenska.

Härmed lämnar jag tråden åt sitt öde.
Citera
2019-04-10, 22:41
Medlem
Citat:
Mannen tycks ha haft ett kriminellt samröre med någon form av gängrelaterad konflikt de senaste månaderna. Ingenting som kan bekräftas för tillfället, och fördenskull kan jag heller inte yttra mig kring mannen just nu. Dock finns det goda grunder på att han kan ha en direkt koppling till dessa fall. Just för hans bakgrund.

(FB) En 37-årig man från Borås misstänks ha slagit sin familj,fridskränkning mm

Syftar du möjligtvis på denna GM?
Citera
2019-04-10, 23:04
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
(FB) En 37-årig man från Borås misstänks ha slagit sin familj,fridskränkning mm

Syftar du möjligtvis på denna GM?
Sosso… Möjligtvis.
Citera
2019-04-10, 23:21
Medlem
Citat:
Sosso… Möjligtvis.

Isåfall, enbart baserat på tidigare trådar som den här; (FB) Mordbrand i Borås?
Så verkar han tidigare varit jagad. Lösa rykten från åratals sen menade att han kan ha befunnit sig i lägenheten men klarade sig oskadd.

Frågan är vem som ville åt honom denna gång eller är det enbart spekulationer om det rör honom?
Citera
2019-04-10, 23:26
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Isåfall, enbart baserat på tidigare trådar som den här; (FB) Mordbrand i Borås?
Så verkar han tidigare varit jagad. Lösa rykten från åratals sen menade att han kan ha befunnit sig i lägenheten men klarade sig oskadd.

Frågan är vem som ville åt honom denna gång eller är det enbart spekulationer om det rör honom?
I nuläget finns det enbart spekulationer. Det lösa pratet florerar minst sagt på ”träffen” — en mötesplats för gamla missbrukare/socialt dysfunktionella personer. Har en gammal tjackis som springer runt där och roffar åt sig en hel del insiderinformation.
Citera
2019-04-10, 23:32
Medlem
Citat:
I nuläget finns det enbart spekulationer. Det lösa pratet florerar minst sagt på ”träffen” — en mötesplats för gamla missbrukare/socialt dysfunktionella personer. Har en gammal tjackis som springer runt där och roffar åt sig en hel del insiderinformation.

Har du möjlighet och få bekräftat om det är personen nämns som är involverad, eller vem det nu rör? Norrby verkar väl knappast så "homogent" som förut?
Citera
2019-04-10, 23:34
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Har du möjlighet och få bekräftat om det är personen nämns som är involverad, eller vem det nu rör? Norrby verkar väl knappast så "homogent" som förut?
Får ringa några samtal imorgon. Återkommer med smeknamn där du kan läsa personen mellan raderna.
Citera
2019-04-11, 12:19
Avslutad
Just nu pågående insats på Hässleholmen / Hulta , Polishelikopter i luften , många poliser med avspärrningar.
Ingen risk för allmänheten enligt Polisens presstalesman.
Alltså , grovt brott sos alarm fick in larmet för 50 minuter sedan.

Enligt radio ska det röra sig om Hultagatan.
(märk väl att detta kan vara utanför trådens egentliga innehåll).

Ska vara en polis som blivit hotad enligt radio. .
Senast redigerad av Fiddleback 2019-04-11 kl. 12:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in