• 1
  • 2
2019-04-07, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Hej!

När man kanske läser ordet torr i det här sammanhanget så kan jag tänka mig att en del kommer rekommendera mer vatten.

Men någonting gör jag fel och de blir inte alls likadant så som de serverar på hotellfrukost och andra ställen där de har frukostbuffé.

Jag tycker det är jättetråkigt för att jag tycker väldigt mycket om havregrynsgröt, det är bara mitt egna sätt som jag inte tycker om. Det blir segt att äta och inte heller särskilt gott.

Vad gör jag för fel?

Jag lägger på den mängd vatten som rekommenderas. Jag kan ju inte lägga mer vatten då blir det ju mer som att den simmar runt i en vattenpöl. Så svaret kan ju inte vara mer vatten?

Tack på förhand!

vilket märke kör du?
Citera
2019-04-07, 18:55
Medlem
Att ersätta en del av vattnet med mjölk borde bli bra.
Citera
2019-04-07, 19:06
Medlem
Moramannens avatar
Jag tror nog svaret kan vara mer vatten. Alternativt att du kokar gröten kortare tid. Blir gröten för lös är det bara att röra om och fortsätta koka tills önskad konsistens uppnåtts. Stirra dig inte blind på receptet. Måtta med ögonen och prova dig fram till vad som passar dig bäst.
Citera
2019-04-08, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Aldrig misslyckats med havregrynsgröt, varken på spisen eller i mikron.
Hur lyckas man?

Blir en havregrynsgröt klumpig, så låter det som den stått ett tag.
Det jag vill är att mina havregrynsgröt skall bli mer vattnig som det serveras på hotellfrukost t.ex. Jag får inte till det. Mina blir mer torra. Och lägger jag på mer vatten, blir det bara vattenpöl.
Citera
2019-04-08, 21:18
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Det jag vill är att mina havregrynsgröt skall bli mer vattnig som det serveras på hotellfrukost t.ex. Jag får inte till det. Mina blir mer torra. Och lägger jag på mer vatten, blir det bara vattenpöl.
Du har säkert för bråttom.
Jag kör min gröt i mikron, ibland har jag för lite vatten och den blir hård och då är det bara att ha i lite mer vatten och röra om. Vänta någon minut till.
Citera
2019-04-08, 21:23
Medlem
TraXzmans avatar
Vispa hela tiden, inte så mycket mer du kan göra och tillsätta lite mer vatten
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto