2019-04-06, 23:42
Bannlyst
Jag satt precis och läste Richard Houghs "Captain James Cook" - en biografi.

På sidan 24 kan man läsa detta:

Citat:
When Captain James Cook was killed by Hawaiians, the British took revenge by killing natives and later an entire village was torched.

But, as Midshipman James Trevenen reported,

"Notwithstanding our state of hostility, the (native) women swam off to the ship every night."

And while Kealakekua was still ablaze it was also reported that "no one on board the ships admired this sight more than these women."

Jag googlade runt lite snabbt för att se om någon annan lagt märke till det, visst var det så. Exempelvis:

Citat:
The British were the new alpha male warriors in Hawaii, with the 18th c equivalent of a nuclear submarine to show how much more powerful they were than the native men. A small number of them managed to destroy a village of thousands of native warriors. The women showed no loyalty to their tribe, to their men; some of whom were beheaded and their heads stuck on pikes near the village; no, they (literally) jumped ship in favour of stronger tribesmen, offering themselves to the British sailors night after night despite the two groups being in conflict. 

De brittiska männen visade sig alltså vara överlägsna de nativa männen, detta i sin tur resulterade i att kvinnorna natt efter natt gick över till britternas skepp och hade sex, inte bara detta, men de skrattade högt när deras tidigare egna hem stod i lågor.

Väldigt intressant fenomen, då man såg samma sak när nazisterna invaderade Paris, eller för den delen Norge. Man såg också samma sak när amerikanarna invaderade Berlin - Kvinnorna började gifta sig och födde de nya "vinnarnas" barn.

Vi vet att instinkterna och generna inte förändrats på några decennier eller århundraden, så vad har vi att lära från detta, i dagens läge?

En annan läsare av boken säger:

Citat:
I see Western women doing the same; standing with the enemy and watching the West burn.

Feminister, hur ska ni förhindra detta, nu när ni gjort västländska män till sådana mesar. Ni fortsätter rösta för partier som massimporterar män från machokulturer som helt klart är mer maskulina och aggressiva, vilka män ska skydda er från att tas över av dessa människor när de vita männen inte längre har något att sätta emot, pga er indoktrinering? Har ni tänkt på detta?
Citera
2019-04-06, 23:45
Medlem
Naknekejsarens avatar
Nåja, nature works in mysterious ways...

I alla fall; vi kan inte alltid skylla på feministerna ifall vi nu blev mesiga. Det håller inte. Det är mesigt.

Ibland får jag känslan att inga härinne hade några farsor, ifall de fanns; vad gjorde era farsor åt saken?
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-04-06 kl. 23:51.
Citera
2019-04-06, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zerremorce
Jag satt precis och läste Richard Houghs "Captain James Cook" - en biografi.

På sidan 24 kan man läsa detta:

Jag googlade runt lite snabbt för att se om någon annan lagt märke till det, visst var det så. Exempelvis:

De brittiska männen visade sig alltså vara överlägsna de nativa männen, detta i sin tur resulterade i att kvinnorna natt efter natt gick över till britternas skepp och hade sex, inte bara detta, men de skrattade högt när deras tidigare egna hem stod i lågor.

Väldigt intressant fenomen, då man såg samma sak när nazisterna invaderade Paris, eller för den delen Norge. Man såg också samma sak när amerikanarna invaderade Berlin - Kvinnorna började gifta sig och födde de nya "vinnarnas" barn.

Vi vet att instinkterna och generna inte förändrats på några decennier eller århundraden, så vad har vi att lära från detta, i dagens läge?

En annan läsare av boken säger:

Feminister, hur ska ni förhindra detta, nu när ni gjort västländska män till sådana mesar. Ni fortsätter rösta för partier som massimporterar män från machokulturer som helt klart är mer maskulina och aggressiva, vilka män ska skydda er från att tas över av dessa människor när de vita männen inte längre har något att sätta emot, pga er indoktrinering? Har ni tänkt på detta?
Hur många trådar tror du får dom att ändra sig?! You are fighting a lost battle.
Citera
2019-04-06, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Hur många trådar tror du får dom att ändra sig?! You are fighting a lost battle.

Feministerna kommer aldrig ändra sig, dom är indoktrinerade, ingen form av fakta biter på dom. De som kan räddas är läsare av trådarna, vissa som kan vara "on the fence", det är dessa vi måste fokusera på.

Feministerna dom själva är antagligen körda för alltid, inget kan rädda dom. Dom kommer försvara denna destruktiva ideologi till döden.
Citera
2019-04-06, 23:53
Avslutad
Jag tycker inte västerländska män är mesar. Känner sig västerländska män mesiga?
Citera
2019-04-06, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag tycker inte västerländska män är mesar. Känner sig västerländska män mesiga?

Vad du eller ni tycker är ganska irrelevant, vad som är relevant i sammanhanget är var era gener och ert undermedvetna känner och det är rätt tydligt: En tredjedel av unga män kan inte ens få tag i en kvinna att ha sex med längre, ingen partnerskap, inget. Kvinnor ratar bokstavligt talat en tredjedel av män, sug på den. De ratar en tredjedel av vita män, vita män står sig exceptionellt på den internationella dejtingmarknaden men i väst blir de ratade. Trenden fortsätter, ser det ut som, snart är vi uppe i 40%, sen 50%.

Hurvida västländska män känner sig mesiga? Jag vet inte, antagligen, men känslor är som sagt irrelevant i sammanhanget.
Citera
2019-04-06, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan

Sant, men det här handlar om att upplysa andra män i första hand.

Så vilken slutsats kan vi dra? Kvinnor horar för den som anses starkast. Det var ett väldigt intressant historiskt exempel som speglar väldigt väl vad som händer i vårt eget land idag. Vad är lösningen? Gå samman, organisera oss och slå tillbaka. De är alla horor och kommer alltid vara horor, inget förändras där. Men de ska straffas, ser fram emot det.
Citera
2019-04-07, 00:08
Medlem
Nu var det ju över 20 år sen jag läste om Cook på Hawaii. Men jag vill minas att det var främst den öppna sexualiteten som chockade det victorianska engelsmännen.

Det var en högteknologi som möte ett u-land. En civilisation som möte naturfolk.

Dra en referens till Sverige idag blir ju vanskligt, men om man nu ska göra det så lär ju inte de som kommer nu rosa marknaden. Det är väl klart att en och annan förorts brud diggar brushorna, men rent generellt tror jag det blir tufft på partner marknaden för alla pizzabagare och taxichaffisar. Det är väl större chans att deras kvinnor drar, än vice versa. Det är väl därför dom håller på med heders tjafset i än högre grad här, än i hemlandet.
Citera
2019-04-07, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Ja och nej. Vi spelar i praktiken inte med samma regler som invandrarna. De har inget att förlora och behöver inte arbeta för sin inkomst, den får vi stå för. Lediga hela dagarna, hänger på stan och på gymmet. Kan begå brott utan att det på något sätt påverkar deras liv att hamna i ett brottsregister. För svenska män är det som natt och dag. En konfrontation på bussen eller stan och du har ett brottsregister. Riskerar att dömas för hets mot folkgrupp. Riskerar ditt jobb. Vi håller heller inte samman på samma sätt, vi är splittrade. Därför finns det ingen uppbackning om det uppstår konflikt eftersom de fega asen använder hyena-taktik och rör sig i klunga och ringer in släkten vid problem. Aldrig man mot man, eftersom de är oärliga och fega i hela sin själ. Därav mesigheten, vi står inte enade. Sen är många svenska män feminiserade sedan barnsben. Dagens killar har aldrig varit i slagsmål exempelvis. Allt det där måste ändras om det ska ske en förändring.
Senast redigerad av ensamkrigaren 2019-04-07 kl. 00:11.
Citera
2019-04-07, 00:10
Medlem
Jogens avatar
Kan det vara så att det ligger i sliddjurets natur att alltid leta efter ett grönare gräs på någon "den andra sidan"? Slutsatsen måste i så fall bli att mannen - DÄR HAN OCH HANS FOLK BEFINNER SIG - är tvungen att hålla de "genetiskt förrädiska" sliddjuren i schack... Och mannen begrep säkert detta för länge sedan, till och med långt innan vår art blev till människa. I de flesta kulturer på jorden begriper mannen/har inte mannen glömt, detta.
Citera
2019-04-07, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Sant, men det här handlar om att upplysa andra män i första hand.

Så vilken slutsats kan vi dra? Kvinnor horar för den som anses starkast. Det var ett väldigt intressant historiskt exempel som speglar väldigt väl vad som händer i vårt eget land idag. Vad är lösningen? Gå samman, organisera oss och slå tillbaka. De är alla horor och kommer alltid vara horor, inget förändras där. Men de ska straffas, ser fram emot det.

Bra inlägg. Nu när jag googlade mer på citatet hittade jag faktiskt en ny video med Stefan Molyneux när han pratar om såna här saker:

https://www.youtube.com/watch?v=xfEIInod2ZU
Citera
2019-04-07, 00:13
Medlem
Kvinnor söker sig alltid till män som visar någon form av styrka.
Den kan vara fysisk, finansiell, verbal...

När kvinnorna själva har någon av dessa styrkor så söker de en man med en annan typ av styrka.
Ett exempel är att en rik kvinna söker sig gärna till någon med fysisk styrka, typ en livvakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in