2006-02-27, 20:26
Medlem
Katarsiss avatar
Har just gjort i ordning en jätteladdning köttfärssås för pirogfyllning. Problemet är att den inte blev god - och jag vill ju inte slänga så mycket mat som jag dessutom stått och slavat med så länge.

Finns det nåt sätt att rädda en "äcklig" pirogfyllning?

Ingridienser jag haft i är
rödlök
vitlök
bacon
paprika
köttbuljong
ägg
grädde
senap
svartpeppar
ketchup
Citera
2006-02-27, 21:06
Medlem
Snövits avatar
Det är svårt att förstå varför den blev äcklig. Försök beskriva mer. Ananrs är mitt tips tokkrydd med chili, det dödar mycket smaker och jag gillar kryddstark mat.
Citera
2006-02-27, 21:20
Medlem
irrblosss avatar
Svårt att ge tips när man inte vet vad som är fel, men testa att balansera smakerna åt rätt håll med salt, socker/honung och/eller vinäger/pressad citron.
Citera
2006-02-27, 21:26
Bannlyst
Testa att slanga i en pase dip-mix (OLW), garna den taco-kryddade tillsammans med ett glas vatten, lat det sjuda en 10-15 minuter...

Dip-mixen smakar battre an den s.k. taco-kryddan som ar avsedd att anvandas som kryddning till kottfarsen...

Testa nasta gang ni gor tacos, you'll be surprised...!
Citera
2006-02-27, 21:39
Medlem
Hoffmeisters avatar
mm du måste nog vara lite mer detaljerad? Vilken smak är det som dominerar och som du inte gillar, för salt ? för sur etc?

Kan ju alltid mixa ner mer köttfärs eller grädde om den samkar för mycket av något.
Citera
2006-03-02, 23:03
Medlem
Katarsiss avatar
"Tokkryddning" räddade den. Jag hade varit alldeles för mesig
Citera
2006-03-03, 11:40
Medlem
Grårävs avatar
Så länge problemet är av karraktären "inte god" så brukar det inte vara nått problem att rädda käket, men om maten smakar dåligt så är chanserna mindre...
Citera
2006-03-03, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
"Tokkryddning" räddade den. Jag hade varit alldeles för mesig

Och vad bestod "tok-kryddningen" utav...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in