2019-04-03, 22:15
Medlem
Som rubriken lyder. Vad händer med de krediter och lån man redan har om man råkar ut för en betalningsanmärkning? Att man har svårt att söka nya är tydligt överallt, men de man redan har. Dras de in eller får man fortsätta ha dem?
Citera
2019-04-03, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretJohnny
Som rubriken lyder. Vad händer med de krediter och lån man redan har om man råkar ut för en betalningsanmärkning? Att man har svårt att söka nya är tydligt överallt, men de man redan har. Dras de in eller får man fortsätta ha dem?
Enligt mina erfarenheter så händer ingenting. De påverkas inte alls. Jag fick ett par rejäla betalningsanmärkningar och misslyckade utmätningsförsök 2015 och 2016 från skatteverket/kronofogden men inget hände med mina in-blancolån och kreditkort.

Jag fick hyra nyrenoverad bostad 2016 trots anmärkningarna och fick leasa bil 2016 trots anmärkningarna. Däremot automatiska småkrediter typ betala 175 kr efter 14 dagar med Klarna på nätet nekas alltid. Fick inte byta el-leverantör. Nu försvinner anmärkningarna 2 maj då det gått tre år. Skulderna betalade jag direkt till fogden då jag kom tillbaka till Sverige efter 15 år i Borneos "djungler", hade inte en aning om att fogden var efter mig i Sverige efter skönstaxeringar.
Senast redigerad av Evilius 2019-04-03 kl. 22:30.
Citera
2019-04-03, 22:30
Medlem
Erikons avatar
Befintliga lån är fortfarande lån tills du har betalat av skulden, allt anmärkningen gör att att tända varningslampor och larm hos utlånare att inte låna till dig i framtiden.

Det är helt upp till banken om de vill låna eller inte, så fort du skrivit under är det klappat o klart.
Citera
2019-04-03, 23:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Lån är lån du har. Möjligen kan kredit dras in om det görs upplysningar. Alltså att du kommer få fortsätta betala enligt tidigare villkor om du har en utnyttjad kredit men att den spärras så du inte kan använda dig av krediten längre. Utan bara kommer betala av tills den är återbetald.
Citera
2019-04-03, 23:28
Medlem
Rörliga krediter, av typ checkkredit kan mycket väl bli föremål för omprövning. Konventionella lån är det mindre troligt att de sägs upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in