2019-04-03, 13:48
Medlem
Är 20 år och bröt foten igår kväll när jag spelade fotboll, sitter nu i sängen och chilla med gips.
Undrar bara hur det funkar med försäkringen. Min morsa jobbar inom sjukvården för GBG stad, hon nämnde att det kanske skulle täcka mig på något sätt för att vi är folkbokförda på samma adress? Eller måste jag själv skaffa en sjukförsäkring via typ folksam och sen anmäla skadan? Behövde ej operera foten. Vad har ni fått för ersättning vid skada och vilket försäkring är bäst??
Citera
2019-04-03, 13:52
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconlover
Är 20 år och bröt foten igår kväll när jag spelade fotboll, sitter nu i sängen och chilla med gips.
Undrar bara hur det funkar med försäkringen. Min morsa jobbar inom sjukvården för GBG stad, hon nämnde att det kanske skulle täcka mig på något sätt för att vi är folkbokförda på samma adress? Eller måste jag själv skaffa en sjukförsäkring via typ folksam och sen anmäla skadan? Behövde ej operera foten. Vad har ni fått för ersättning vid skada och vilket försäkring är bäst??

Du får se vilka försäkringar dina föräldrar har. De kan exempelvis ha något barntillägg eller en barnförsäkring som kan omfatta dig.

Du kan inte själv skaffa en försäkring efter olyckan.

Jobbar du? Hur länge är du sjukskriven? Det går ju inte heller att säga nu om/hur omfattande bestående men du får.
Citera
2019-04-03, 13:53
Medlem
Försäkring skaffar du IFALL du skulle skada dig. Inte tvärtom.
Citera
2019-04-03, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Du får se vilka försäkringar dina föräldrar har. De kan exempelvis ha något barntillägg eller en barnförsäkring som kan omfatta dig.

Du kan inte själv skaffa en försäkring efter olyckan.

Jobbar du? Hur länge är du sjukskriven? Det går ju inte heller att säga nu om/hur omfattande bestående men du får.

Jobbar för tillfälligt, kontorsjobb dock så man kan dra till jobbet med kryckorna.
Drog en sjukskrivning idag för man kom hem från sjukhuset 7 och började 8.
Citera
2019-04-03, 14:06
Medlem
Popetoterors avatar
Hej
En olycksfallsförsäkring finns ofta i hemförsäkringen om man inte har en extra, just dessa kan man faktiskt ha hur många som helst.
Men tyvärr så kan de bara bedöma skadan efter 12 månader förutom utläggen för sjukhus med mediciner, transporter osv i nuläget.
Citera
2019-04-03, 14:24
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popetoteror
Hej
En olycksfallsförsäkring finns ofta i hemförsäkringen om man inte har en extra, just dessa kan man faktiskt ha hur många som helst.
Men tyvärr så kan de bara bedöma skadan efter 12 månader förutom utläggen för sjukhus med mediciner, transporter osv i nuläget.

Nej, olycksfallsförsäkring ingår inte i hemförsäkringen.
Citera
2019-04-03, 14:24
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconlover
Är du med i facket har du en försäkring där
Citera
2019-04-03, 15:13
Medlem
Spelade du i någon form av organiserat fotboll ? Typ korpen, div6 osv.
I så fall ska du ta kontakt med seriens admin och kolla om du är försäkrad via laget/serien.

Om du bara lattja med polarna krävs det en privat olycksfallsföräkring, något som ofta tecknas utöver hemförsäkringen eller tex via jobbet.
Citera
2019-04-03, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spicyhotsalsa
Spelade du i någon form av organiserat fotboll ? Typ korpen, div6 osv.
I så fall ska du ta kontakt med seriens admin och kolla om du är försäkrad via laget/serien.

Om du bara lattja med polarna krävs det en privat olycksfallsföräkring, något som ofta tecknas utöver hemförsäkringen eller tex via jobbet.

Det var korpen, fast träning. Är dock ny där så vet ej vilken division etc det tillhör. Får nog ta och snacka med Unionen och Folksam och se hur det ligger till.
Citera
2019-04-03, 16:48
Medlem
Billiga försäkringar ersätter mest bara bestående men och funktionsnedsättning. Det är i alla fall min erfarenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in